Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم را در دهه محرم و پیاده‌روی اربعین اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رشید جعفرپور قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در ایام محرم، علاوه بر فعال شدن هیئت‌های عزاداری دانشجویی و اعضای هیئت علمی و برگزاری برنامه‌های سوگواری، نشست‌های متعددی در مورد تبیین نهضت حسینی و تاثیرات آن در تاریخ تشیع در قالب سخنرانی و به صورت حضوری و مجازی در مساجد دانشگاه‌ها و هیئت‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها برنامه‌ریز این برنامه‌ها هستند و به صورت یک حرکت مردمی آن را پیش خواهند برد.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: در فضای مجازی پویش‌های متعددی را حوزه نهضت حسینی راه‌اندازی خواهد شد و در این حوزه هم فعالان حوزه فرهنگی، تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی فعال خواهند شد.


پیاده روی اربعین

جعفرپور با اشاره به اینکه در امتداد محرم بحث اربعین را داریم، گفت: دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان برگزار شد و مصوبات خوبی را برای تسهیل حضور کاروانی دانشجویان در پیاده‌روی اربعین تصویب کرد.

وی افزود: امسال رویکرد تمدنی به پیاده روی اربعین تقویت خواهد شد و مقرر شد اقدامات قبل و بعد از اربعین برنامه‌ریزی شود یعنی اینکه قبل از اینکه کاروان‌های اعزام به اربعین شکل بگیرند؛ موکب‌هایی در دانشگاه‌ها تاسیس بشوند و برنامه‌ریزی و ثبت نام و پیگیری افراد را انجام دهند.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی برای روز‌های پیاده‌‍روی اربعین تدارک دیده شده است و به فکر تعیین مکان‌های مشخصی برای استقرار دانشگاهیان در نجف و کربلا هستیم.

وی افزود: تلاش شده که ارتباطاتی با دانشگاهیان عراق و حتی دانشگاهیان جهان اسلام برقرار بشود که این حرکت بین‌المللی، اثرگذاری فرهنگی بین‌المللی داشته باشد و دانشگاهیان جهان اسلام با هم بتوانند در این آیین بزرگ روابط فرهنگی برقرار کنند.


برنامه‌های ویژه ستاد وزارت علوم

جعفرپور افزود: در مجموعه ستاد وزارت علوم برنامه‌های متعددی را برای ستاد وزارتخانه و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ در ستاد پیش‌بینی شده است که انشاءالله فضاسازی مناسبی به لحاظ سیاه پوش کردن فضای عمومی وزارتخانه مثل نمازخانه و لابی‌های مختلف طبقات و فضای اداری انجام شود.

وی گفت: در همه روز‌های دهه اول دهه محرم برنامه زیارت عاشورا با حضور کارکنان و مراجعان وزارت برگزار می‌شود و در این ایام در نمازخانه برنامه سخنرانی و نوحه خوانی خواهیم داشت.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در یکی از روز‌های دهه محرم دسته عزاداری حسینی با حضور مسئولان وزارت و کارکنان در مجاورت ستاد وزارت برنامه عزاداری خواهد داشت و انشاءالله همین الگو را در مجموعه آموزش عالی کشور یعنی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که زیرنظر مجموعه آموزش عالی کشور هستند پیاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیاده روی اربعین وزارت علوم محرم پیاده روی اربعین ستاد وزارت دانشگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد.   در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.   نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسترده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.   وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.   سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود.   نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.   وی افزود: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.   نواب خطاب به حاضران گفت: شما به‌عنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش کنید، امام حسین (ع) هم افرادی را که در این مسیر گام بر می‌دارند در دنیا دستشان را می‌گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.   بر پایه این گزارش، در این جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.   در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان