Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:15:35 GMT

«لیان» برای شهدای غواص نواخت/ ما هرگز غرق نمی‌شویم!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۷۹۳۷

«لیان» برای شهدای غواص نواخت/ ما هرگز غرق نمی‌شویم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان پس از ۲ سال در اولین اجرا از مجموعه اجراهای تابستانه خود روز سه شنبه چهارم مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران علاوه بر اجرای قطعات منتخب خود تعدادی از آثار جدید خود را پیش روی مخاطبان قرار داد.

سرپرست گروه «لیان» در ابتدای برنامه با نگاه به افسانه های بوشهر و تاثیر موسیقی آفریقا بر موسیقی این بندر جنوبی از نواهای چند هزار ساله زادگاهش گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن شریفیان از «بوشهری» صحبت کرد که از افسانه ها و قصه ها، از شور شرجی و شبنم و تش باد می آید و این بار مخاطبانش را سوار بر لنج خیال به جایی فراتر از بوشهر در دور دست ها تا ملیبار و زنگبار برد.

در این اجرا، «یامال» که نی مه ای پیرامون دریانوردان خلیج فارس است به یاد غواصانی که با دستان بسته شهید شده بودند، نواخته شد که با تشویق و ابراز علاقه مندی از سوی مخاطبان همراه شد.

شریفیان در توضیح این قطعه به مخاطبانش گفت: ما هرگز غرق نمی‌شویم! یادمان باشد خیلی ها با دستان بسته برای دفاع از این آب ها غرق شدند و خیلی دلم می خواهد این قطعه را به تمام آدمهایی که حافظ آب های خلیج فارس و حافظ کشور بودند تقدیم کنم و قدردانشان باشم!

شریفیان همچنین در حاشیه این کنسرت درخواستی را نیز از مسئولان وزارت ارشاد که در سالن بودند، داشت.

این موزیسین و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران خواستار تغییر قیمت های سالن در تهران برای هنرمندان موسیقی نواحی شد. او از هزینه های سرسام آور حمل و نقل و اقامت اعضای گروه در تهران گفت و خواستار حمایت مدیران فرهنگی از موسیقی نواحی و اقوام ایرانی و تخصیص قیمت های متفاوت سالن برای این قبیل اجراها شد.

در این اجرا آکا صفوی، مرتضی پالیزدان، محمود بردک‌نیا، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم و فرزاد خسرو مقدم، این پژوهشگر و نوازنده بوشهری را همراهی کردند.

کنسرت های گروه «لیان» به همت شرکت کامیاب بهاران و تهیه کنندگی علی حق شناس برگزار می شود. با توجه به اقبال عمومی و استقبال مخاطبان موسیقی نواحی از اجراهای این گروه، کنسرت های محسن شریفیان در فصل های آینده و در تهران و شهرهای دیگر نیز تکرار خواهد شد.

کد خبر 5548723 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: گروه لیان موسیقی نواحی کنسرت موسیقی فرهنگسرای نیاوران محسن شریفیان شهدای غواص تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم کوتاه کنسرت موسیقی عکاسی هنرمندان تئاتر خانه سینما فیلم سینمایی ماه محرم تئاتر شهر تماشاخانه شهرزاد فیلم هناس سینمای مستند خانه هنرمندان ایران موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یک کارشناس حقوقی در برنامه به خانه برمی‌گردیم درباره اینکه چگونه بعد از فوت متوفی از دارایی های کامل وی باخبر شویم گفت: با دادخواست تحریر ترکه به شورای حل اختلاف آنجا استعلام‌ها انجام می‌شود و اموالی که سند رسمی داشته باشد مانند ملک ها، ماشین‌ها و حساب بانکی استعلام آنها می‌آید ولی اگر سند نداشته باشند و وکالتی خریداری شده باشد باید تحقیقات میدانی شود و راه دیگری برای اخذ استعلام آنها وجود ندارد.

کد خبر 848086 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم فرزندآوری سازمان‌ بهشت‌ زهرا

دیگر خبرها

  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت