Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طرح ملی حامیم از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور ۱۵ هزار نفر از دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری تشریح جزئیات طرح ملی حامیم یا طرح ملی توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: طرح ملی حامیم به عنوان یک طرح آموزشی، مهارتی و تشکیلاتی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور ۱۵ هزار نفر از دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این طرح ملی در برخی از دانشگاه‌ها آغاز شده، اما اکثر این دوره‌ها در مرداد و اوایل شهریور ماه برگزار می‌شوند.

فاطمی پور تصریح کرد: با توجه به آسیب‌هایی که حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها پس از شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شد، ما پس از مشورت و نظرسنجی از دانشگاهیان به این نتیجه رسیدیم که طرح ملی حامیم را با حضور فعالین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار کنیم تا یک بازخوانی نسبت به فضای آموزش عالی صورت بگیرد و بر این اساس سال تحصیلی جدید را به گونه‌ای آغاز کنیم که الزامات آن را شناخته باشیم و در واقع این سال را بدون هم افزایی، بدون طراحی و بدون اندیشیدن آغاز نکنیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به راه اندازی دبیرخانه ملی و استانی طرح حامیم اشاره کرد و افزود: از دانشگاه‌ها خواسته ایم تا با معرفی فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زمینه‌ای در قالب طرح ملی حامیم فراهم شود تا این دانشجویان بتوانند حداقل یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی دور هم بنشینند و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و از طرفی تشکل‌های دانشجویی بتوانند به عضویابی بپردازند.

وی به محتوای آموزشی طرح حام اشاره کرد و افزود: یک محتوای اندیشه‌ای عمیق در قالب طرح ملی حامیم دانشجویان شرکت کننده در این طرح ارائه می‌شود. همچنین در کنار این محتوا دانشجویان می‌توانند آموزش‌های مهارتی، معرفی و فوق برنامه را نیز دریافت کنند و در این راستا کتاب کار نیزی به استان‌ها ارائه شده تا بر این اساس به ارائه آموزش بپردازند.

فاطمی پور تصریح کرد: در حوزه آموزش طرح حامیم سه عنوان کتاب شامل طرح کلیات اندیشه اسلامی در قرآن، همرزمان حسین و خط امام ارائه شده که دانشجویان با گذراندن هر کدام از این کتاب‌ها در طول یک هفته برگزاری طرح حامیم می‌توانند آن را با یکی از دروس معارف خود تطبیق دهند. مثلا کتاب طرح کلیات اندیشه اسلامی در قرآن می‌تواند با درس اندیشه اسلامی، همرزمان حسین با درس تاریخ و خط امام با درس انقلاب اسلامی تطبیق داده شود.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ظرفیت‌های پذیرش دانشجویان در طرح حامیم در هر استان مشخص شده و این اردو‌ها به مدت یک هفته برگزار می‌شود، اضافه کرد: در استان‌هایی که فضای مناسبی برای برگزاری طرح حامیم ندارند و یا با گرمای هوا مواجه هستند توصیه کرده ایم که این طرح را در مشهد مقدس و یا دیگر نقاط کشور برگزار کنند. البته در شهر تهران، چون سرانه دانشجویی برای شرکت در طرح حامیم بیشتر است این طرح به صورت دانشگاهی در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: طرح ملی حامیم یک طرح آموزشی، مهارتی و تشکیلاتی است از این رو امیدواریم این طرح مقدمه‌ای برای حضور پرشورتر دانشجویان در دانشگاه‌ها باشد، چون ما برای بازگشت به آموزش مجازی پیش از شیوع کرونا به برگزاری چنین طرح‌هایی نیاز داریم.

فاطمی پور بیان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا برگزیدگان استانی طرح ملی حامیم نیز در یک برنامه ملی با هدف ایجاد وفاق، انتقال تجربیات و ارائه یک برنامه تکمیلی گرد هم بیایند.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فاطمی پور نشست خبری نهاد رهبری در دانشگاهها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها معاون فرهنگی و سیاسی نهاد اجتماعی و سیاسی برگزار می شود طرح حامیم فاطمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بوشهر سه‌شنبه‌شب در این مراسم با اشاره به اینکه اساتید و معلمین ادامه‌دهنده راه انبیا هستند، گفت: نقش هدایتگری مربیان، اساتید و معلمین در جامعه دانش‌آموزی و دانشگاهی نقش تأثیرگذاری است؛ چراکه خانه دوم فرزندان ما مدارس و دانشگاه‌ها است.

صالح رحیمی به نقش رفتار عملی اساتید در شکل‌گیری شخصیت دانشجویان اشاره کرد و افزود: رفتار عملی اساتید بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری رفتارهای مثبت در بین دانشجویان دارد و همین نقش مهم استاد است که نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهند و تکامل در فرهنگ را تقویت می‌کند.

این مراسم در دانشگاه امام خامنه‌ای با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار، و رئیس دانشگاه برگزار و از مسئولان و اساتید این دانشگاه به مناسب هفته معلم تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 6099972

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • جزییات سومین دوره آموزشی حلقه‌های میانی «حامیم» در دانشگاه علامه اعلام شد
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه در بوشهر برگزار شد
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران