Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:55:21 GMT

رویکرد آتش نشانی باید هوشمند محور شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۸۰۱۸

رویکرد آتش نشانی باید هوشمند محور شود

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله محمدی افزود: ما چاره‌ای نداریم تا رویکرد آتش نشانی از وضعیت حادثه محوری به سمت هوشمند محوری حرکت کند.

وی ادامه داد: باید بگویم به کمک شرکت‌های دانش بنیان باید منتظر خبرهای خوبی همانند این سامانه باشید. امیدوارم با هوشمند سازی روزی در این شهر حادثه نباشد و یا اگر حادثه‌ای هم بود کمترین تلفات را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: امنیت و ایمنی شاخص‌های اول و دوم مربوط به هر شهر است و باید به توسعه خدمات ایمنی در شهر کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: از مزایای این سیستم که اجرایی شدن و عملیاتی شدن آن هم دیر شده است می‌توان به کاهش زمان امدادرسانی بعد از اعلان حریق اشاره کرد. چون ما برای نجات افراد با ثانیه‌ها سر و کار داریم نیاز به حذف خطاهای انسانی هستیم.

محمدی گفت: حذف عامل انسانی برای اعلام بسیار مهم است. مثلاً بازار تهران که بعد از ۸ شب که کسی در آن نیست، این سامانه می‌تواند کمک کند تا شبانه روزی ۱۲۵ بتواند ایمنی را پایش کند.

وی افزود: مراکزی مثل بیمارستان‌ها و سالمندان که افرادی با توانایی کمتر برای تماس با آتش نشانی دارند از این سامانه می‌توانند استفاده کنند.

محمدی گفت: در اختیار قرار دادن لوکیشن و مسیریابی دقیق، تحلیل سازه، بررسی خیابان‌های افراد و تجهیزات مورد نیاز توسط الرت همه باعث افزایش راندمان نیروهای عملیاتی می‌شود. این سامانه کمک می‌کند تا چهار عامل کشف اعلام اعزام و اقدام در آتش نشانی بهبود و ارتقا یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران افزود: این سامانه نیاز است تا در مراکز حساس و بایگانی محرمانه، انبارهای پرخطر و مراکز دولتی به کار گرفته شود.

کد خبر 5548418

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر اربعین حسینی سیلاب آلودگی هوا بهزیستی سازمان حج و زیارت شهردار تهران حجاج ایرانی قوه قضاییه سازمان بازرسی کل کشور آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی برخی از محور‌های مواصلاتی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: هم اکنون صبح امروز ۱۲ اردیبهشت آزادراه اصفهان – ذوب آهن، اصفهان – شهرضا و آزادراه نطنز – کاشان بر اثر بارش باران لغزنده است.
مریم تاکی با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان و صدور هشدار نارنجی به رانندگان توصیه کرد: از تردد‌های غیر ضروری به ویژه در مناطق کوهستانی خودداری کنند و قبل از حرکت با سامانه‌ی ۱۴۱ تماس گرفته و از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • لغزندگی برخی از محور‌های مواصلاتی استان
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز