Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:27:21 GMT

واردات برنج به سود دلالان و به ضرر تولید کنندگان است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۸۳۳۱

واردات برنج به سود دلالان و به ضرر تولید کنندگان است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۵ مردادماه) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به تبعات مصوبه اخیر دولت مبنی بر واردات برنج در زمان برداشت این محصول، گفت: مدعیان قانونگرایی و کسانی که می‌گویند به توصیه و فرمان مقام معظم رهبری توجه می‌کنند آیا از قانون منع واردات برنج از مردادماه تا پایان آبان ماه اطلاع ندارند؟ آیا توصیه‌ها و حمایت‌های رهبر انقلاب از محصولات داخلی را نشنیده اند؟

وی افزود: این چه ظلمی است که علیه کشاورزان صورت می‌گیرد در حالی که آنها با افزایش هزینه تولید، افزایش قیمت سم، کود، افزایش دستمزد کارگران و همچنین افزایش چند برابری بهای آب کشاورزی مواجه هستند و در کنار همه اینها تهیه سوخت نیز از مشکلاتی است که برای این قشر کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بابلسر در مجلس با بیان اینکه امسال افزایش تولید داشته ایم، افزود: آیا این پاداش کشاورزان برای افزایش تولیداتشان است!؟ آیا این مصوبه حمایت از دلالان نبوده و به نفع آنان و به ضرر تولید کنندگان نیست؟

باقرزاده خاطرنشان کرد: باید اقدامی عاجل و فوری در جلوگیری از واردات برنج صورت بگیرد. ضروری است هیئت رئیسه مجلس نیز این درخواست را پیگیری کند.

کد خبر 5548788 زينب رجائی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری صحن مجلس واردات برنج تولید کنندگان تذکر شفاهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان شورای نگهبان سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف رژیم صهیونیستی محمد مخبر برجام علی بهادری جهرمی ایالات متحده امریکا تذکر شفاهی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران واردات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز