Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، غربی‌ها سال نو میلادی را با جمع شدن در میدان «تایمز» و نورافشانی و... جشن می‌گیرند. اما مسلمانان سال نو خود را با دعا در مساجد محلی و ایراد خطبه در مورد هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه برگزار می‌کنند.
 
سال نو اسلامی یک یادآوری است
سال نو اسلامی یادآور هجرت پیامبر اسلام (ص) و صحابه ایشان از مکه به مدینه پس از آزار و اذیت آنان از سوی دشمنان است که به «هجرت» نیز معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجرت یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام به شمار می‌رود.
 
«جان ادرر»، امام جماعت و مدیر «مرکز جامعه مسلمانان شارلوت» می‌گوید: «آنچه شگفت‌انگیز است این است که گروهی متشکل از 300 مومن در شهری 15 هزار نفری زندگی می‌کردند. آنها برای نجات جان خود فرار کردند و ظرف 10 سال حاکم واقعی کل عربستان شدند.»
 
ادرر خاطرنشان کرد: «نباید در دین نوآوری کنیم، نباید جشن‌ها، اعمال و شیوه‌های جدید انجام دهیم. ما انتظار صدای توپ و جشن نداریم. این فقط یک روز جدید است».
 
سال نو اسلامی با نماز در غروب آفتاب در روز جمعه، 29 جولای برای تقریبا 25 هزار مسلمان شارلوت آغاز می شود.
 
مرکز جامعه مسلمانان شارلوت، اولین مرکز اسلامی با هدف توسعه هویت مسلمان آمریکایی بر اساس آموزه های قرآن کریم و الگوی رفیع حضرت محمد (ص) است.

منبع: تقریب

کلیدواژه: سال نو اسلامی اسلام هجرت پیامبر سال نو اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.
سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود