Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمد حسین تاجیک معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای ۷۲هکتار گلخانه جدیدالاحداث درسطح استان تهران از ابتدای امسال خبر داد و گفت: شهرستان های پیشوا، پاکدشت و شهریار بیشترین میزان توسعه سطح گلخانه ها را در ۴ماهه نخست امسال داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایبعلی رحیمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان تهران نیز درخصوص آخرین وضعیت تسهیلات از محل اعتبارات بند الف  تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰گفت: استان تهران با معرفی ۱۶۸ پرونده رتبه نخست معرفی پرونده های متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک را در اختیار دارد.

همچنین امین روشنی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به هدف گذاری اجرای ۳ هزار و ۱۱۱هکتار سامانه های نوین آبیاری در سطح استان برای سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سامانه ها تجهیز شده اند و ۳ هزار و ۴۳۴ هکتار نیز در دست اجراست.

توزیع بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی در بین کشاورزان استان تهران 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران از توزیع بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاس درسطح شهرستان های استان تهران در سال جاری خبر داد و گفت:شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان به عنوان یکی از تشکیلات گسترده و فعال سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مسئولیت تامین، توزیع انواع کودهای شیمیایی را بر عهده دارد.

علی محمدحسینی افزود : کودهای شیمیایی استان بر اساس سهمیه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی به مدیریت شهرستان های تابعه در اختیار کارگزاران جهت توزیع بین کشاورزان بر اساس صدور حواله الکترونیکی قرار می گیرد.

حسینی بیان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان علاوه بر تامین سهمیه استان از ذخایر استراتژیک کافی جهت تامین کود مورد نیاز کشاورزان برخوردار است.

وی ضمن اطمینان به کشاورزان جهت تامین کود مورد نیاز از کلیه بهره برداران خواست که کودهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی کارگزاران شرکت تهیه کرده و در مصرف نیز دستورالعمل های ابلاغی را مورد توجه قرار دهند.

 آزاد سازی بیش از ۹۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۱۲۳مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش جوادآباد، بیش از ۹۵هزارمترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

محسن بنائیان افزود:این ساخت وسازهای غیر مجاز در قالب تفکیک و قطعه بندی اراضی کشاورزی، پی کنی های گسترده دیوارکشی، استخر و بنا در اراضی کشاورزی بخش جوادآباد صورت گرفته بود که با حضور ماموران امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نماینده مقام قضایی و تامین امنیت از سوی نیروی انتظامی به طور کامل تخریب شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا تعداد ۲ فقره از احکام قطعی قضایی به مساحت ۶۹۵ مترمربع نیز اجرا شد.

بنائیان تأکید کرد: مالکان این ساخت و سازهای غیرمجاز ظرف ۱۰ روز موظف هستند تا آثار باقی مانده و مصالح ساختمانی را از اراضی کشاورزی خارج کنند.

افزایش۴۰ درصدی کشت گندم و جو در دماوند

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از آغاز برداشت گندم و جو از مزارع شهرستان خبر داد و گفت: کشت گندم و جو در دماوند ۴۰ درصد افزایش داشته است.

محمد حیدری افزود: در شهرستان دماوند امسال حدود هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت گندم و جو قرار گرفته که از این مقدار ۸۰۰ هکتار گندم دیم و ۳۰۰ هکتار هم گندم و جوی آبی داریم.

وی گفت: با حمایت دولت و افزایش دو برابری قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت امسال شاهد افزایش کشت ۴۰ درصدی گندم و جو در منطقه دماوند بودیم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای گندم تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای گندم وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای گندم تصرف اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی استان تهران اراضی کشاورزی کشت گندم و جو گندم و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران