Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:28:23 GMT

روایت‌های شنیدنی از شستشوی مغزی تروریست های منافق

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۸۴۸۱

روایت‌های شنیدنی از شستشوی مغزی تروریست های منافق

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و یکمین شب خاطره موج‌های بی‌قراری با عنوان «تاریک‌خانه‌های سازمان» سه شنبه شب در حالی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد که ابراهیم خدابنده و علی اکرامی، دو تن از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق به تبیین و تشریح نحوه جذب افراد به سازمان و پیوستن خود به این سازمان مخوف پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابنده در زمره افرادی بود که سال ۵۹ به این سازمان پیوست و با یادآوری روزهایی که استقلال دغدغه جوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: سازمان از این خواسته جوانان سو استفاده می‌کرد.

این عضو جدا شده مجاهدین خلق که مجموعه «فرقه‌ها در میان ما» را در زمانی که زندانی بود ترجمه کرده گفت: این تجربه تنها مختص ایران نیست و باید در اختیار دنیا قرار بگیرد که چگونه یک نفر با شعارهای فریبنده و مطابق با میل و خواسته جوانان آن دوران، نسبت به جذب افراد گام بر می‌دارد و از این افراد مغایر با شعارها استفاده می‌کند و آن‌ها را به کار می‌گیرد.

خدابنده در بخش دیگری از سخنانش پیچیدگی ذهن دانشجو، اعتماد به نفس بالا و کاذب در کنار نداشتن تجربه اجتماعی را از علل مهم جذب جوانان به ویژه دانشجویان به این فرقه برشمرد.

وی با بیان اینکه یک پژوهشگر با مطالعه روی افراد در فرقه‌های مختلف به وجود ایراد و اشکال در خانواده رسیده است، افزود: متأسفانه بیشتر افرادی که جذب این فرقه شدند، حمایتی از سوی خانواده نداشتند و این خلاء را با پیوستن به فرقه مجاهدین خلق پر کردند.

خدابنده بهره‌گیری از تکنیک کنترل ذهن و مغزشویی را دیگر اهرم به کار گرفته از سوی سازمان برای جذب افراد برشمرد و تصریح کرد: اگر افراد به تکنیک‌های مغزشویی آشنا باشند هیچ وقت گرفتار نمی‌شوند؛ امروزه در بسیاری از کشورها بحث کنترل ذهن و مغزشویی در مدارس گنجانده شده است.

این عضو سابق سازمان مجاهدین خلق با بیان اینکه ایران در موقعیتی قرار گرفته است که دشمن از هر طرف تلاش می‌کند تا افرادی را جذب کند، گفت: مناقشات سیاسی و گروه‌های مختلف زیاد است و هر کس می‌خواهد از موضع و منافع خودش کار انجام دهد.

این عضو سابق مجاهدین به نقل خاطرات و عواملی که او را به تجدید نظر رساند اشاره کرد و افزود: جدا شدن از فرقه سخت بود و به کمک بیرونی نیاز داشت؛ زیرا فردی که در چنبره ذهنی این فرقه قرار می‌گیرد، همه آن چیزی که بیرون فرقه است را فاسد و شیطانی می‌داند و نیازمند تلنگر بیرونی است.

او که تحقق راه سعادت و بهروزی ملت ایران را در زمان عضویت در گروهک منافقین از طریق این سازمان می‌دانست، بیان کرد: بعد از دستگیری تا ۲ سال بر سر مواضعم بودم.

خدابنده واکسینه شدن جوانان برای دچار نشدن به این سازمان‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: در کنار خانواده بودن بسیار می‌تواند عامل مهمی باشد.

علی اکرامی، از دیگر اعضای سابق گروهک منافقین در این محفل از تجربیات و خاطرات خود پیرامون پیوستن به این سازمان سخن گفت.

نویسنده مجموعه «قصه ناتمام برای دخترم» که به بیان ناگفته‌های ۲۵ ساله‌اش از عضویت در این سازمان پرداخته است، گفت: تبعیض طبقاتی و فقر با وجود سرمایه عظیم موجود در آن سال‌ها علت جذب من به سازمان بود.

وی افزود: در آن زمان به دنبال راهی برای رهایی مردم از این وضعیت بودم و با شعارهای پر جذبه سازمان خام شدم.

اکرامی که زمانی سازمان مجاهدین خلق را مدینه فاضله‌ای برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی و آزادی مردم می‌دانست، افزود: رفته رفته این فضا شکسته شد و در خلوت خود به بازگشت فکر می‌کردم.

کد خبر 5548866

منبع: مهر

کلیدواژه: شب خاطره سازمان مجاهدین خلق بجنورد حوزه هنری خراسان شمالی بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مدیریت بحران ماه محرم اردبیل شیوع کرونا محرم 1401 بیست و نهمین سفر استانی دولت وقوع سیلاب بارش باران مجاهدین خلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.

بنا به روایت تسنیم، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902607

دیگر خبرها

  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • چرا به جای ایران، اسرائیل را تروریست نمی خوانید (فیلم)
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو