Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از آمادگی سازه‌های آبی استان در مواجهه با سیلاب مونسون خبر داد و گفت: سد و سازه‌های استان بوشهر ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۱۰ میلیون مترمکعب روان آب دارند. - اخبار استانها -

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به آغاز بارش باران در نقاط جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: سامانه مونسون در استان مستقر شده و بارش باران از نقاط جنوبی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمادگی سازه‌های آبی برای ذخیره روان آب ناشی از بارش باران خاطر نشان کرد: سد و سازه‌های آبی کوچک، متوسط و بزرگ حال بهره‌برداری و ساخت است و امکان ذخیره‌سازی حجم قابل توجهی از سیلاب احتمالی سامانه بارشی مونسون را در استان بوشهر فراهم می‌آورند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر ظرفیت ذخیره‌سازی آب در سازه‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سد و سازه‌های استان بوشهر ظرفیت ذخیره‌سازی 410 میلیون مترمکعب روان آب دارند.

محمدی با بیان اینکه سد خائیز در شهرستان تنگستان ظرفیت ذخیره 6 میلیون مترمکعب آب دارد خاطر نشان کرد: 2 سد قیزقلعه و سنا در شهرستان دشتی ظرفیت 2.5 میلیون مترمکعب و سد اخند شهرستان عسلویه قابلیت ذخیره 1.5 میلیون مترمکعب سیلاب دارند.

وی با اشاره به اجرا چند طرح از جمله سد دالکی و دشت پلنگ گفت: این سازه‌ها کنترل، هدایت ایمن و کاهش دبی پیک سیلاب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان افزود: سد رئیس علی دلواری به عنوان بزرگترین سازه آبی استان بوشهر بر روی رودخانه شاپور قرار دارد و تقریباً ظرفیت آبگیری معادل 400 میلیون مترمکعب را دارد.

محمدی با بیان اینکه امکان بروز مخاطرات در حوضه آبریز مند بیشتر است خاطر نشان کرد: با توجه به تأسیسات سازه‌ای و چند سد که در بالادست استان فارس ایجاد شده، ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از 600 میلیون مترمکعب در حوضه مند وجود دارد.

وی تصریح کرد: بخش عمده مخاطرات سیلاب‌ها، روان آب‌های میان حوضه‌ای و پایین دست سدها است که با توجه شدت بارش باران در این سامانه، وقوع سیلاب‌های میان حوضه‌ای دور از انتظار نیست.

آغاز بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان بوشهر/ اعلام آماده‌باش و لغو مرخصی همه مدیرانتمام مدیران ستاد مدیریت بحران استان بوشهر برای مقابله با سیل احتمالی آماده باشند1600 میلیارد تومان برای تکمیل سد دالکی دشتستان نیاز است + تصویر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از فعالیت مستمر متصدیان ایستگاه‌های هواشناسی و هیدرومتری و گروه‌های گشت و بازرسی برای پایش و کنترل سیلاب در رودخانه‌های اصلی استان خبر داد و بیان کرد: آخرین اطلاعات و شرایط سیلاب به صورت مستمر رصد می‌شود و در صورت نیاز به انجام اقدامات به اطلاع مقامات مربوطه خواهد رسید.

محمدی از عموم مردم به ویژه ساکنین مناطق مجاور رودخانه‌ها، آبراهه‌ها، مسیل‌ها و سازه‌های آبی درخواست کرد به هشدارها توجه کنند و در زمان وقوع سیلاب به هیچ وجه در محدوده مکان‌های مذکور تردد نکنند.

انتهای پیام/190/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای بوشهر میلیون مترمکعب سد و سازه سازه های آبی استان بوشهر بارش باران روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد

 سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ابتدای اردیبهشت تا امروز بیشترین میزان ذخیره‌سازی روان آب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد.

وی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار متر مکعب روان آب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس مهار شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با بارندگی‌های چند روز گذشته حجم مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی گفت: حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب است و اکنون ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان آبگیری شده است.

با توجه به کاهش بارندگی‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر ذخایر آبی پشت سد‌های استان نسبت به قبل افت کرده و هر سال بخش قابل توجهی از این ظرفیت ذخیره‌سازی، خالی است.

سارانی پیش از این گفته بود: تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود لذا برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند.

وی با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سد تعریف مشخصی دارد و سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند نامیده می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، ۲ بند خاکی در زیرکوه که بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند در ده‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان توسط نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت درباره پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تاکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج