Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرغم نظارت سازمان توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت برای اعطای نماد اعتماد و انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، همچنان شاهد کلاهبرداری تعدادی از سایت‌های فروشگاهی هستیم.

براساس گزارشاتی که تعدادی از مالباختگان شرکت دیجی‌ماه در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده‌اند، این شرکت از سال ۹۶ فعالیت خود را با دریافت نماد اعتماد با فروش کالاهای مختلف آغاز کرده و در ادامه از تیرماه سال گذشته تلفن‌های همراه را هم به کالاهای فروشگاه اینترنتی خود اضافه کرد، به نحوی که از اسفند سال قبل برخی سفارشات تلفن همراه را تامین نکرده و با تاخیر بیش از حد موجب نارضایتی و شکایت مشتریان خود شده است، در همین راستا، مدیرعامل شرکت در تاریخ ۵ تیرماه دستگیر شده و سایت و صفحه مجازی شرکت از جانب پلیس فتا بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو تبلیغات تلوزیونی، علت تخفیفات ویژه شرکت!!!

برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از گزارشگران ارتباط گرفتیم که وی در این رابطه اظهار کرد: با مشاهده قیمت‌های بسیار مقطوع کالاهای این شرکت با کارشناس مربوطه در آنجا صحبت کردم که وی استفاده از بودجه درنظرگرفته شده برای تبلیغات در صداوسیما را علت تحقیقات ویژه کالاهای فروشگاه مطرح کرد، که با توجه به داشتن اینماد از این شرکت خرید کردم، با این حال طبق شرایط موجود در سایت باید کالاها ۲۰ روزه تحویل داده می‌‌شد، اما کالای بنده ۷۲ روزه تحویل داده شد.

وی به آمار مالباختگی این پرونده اشاره کرد و گفت: گروه فضای مجازی ما حدود ۳۰۰ نفر عضو دارد ولی پلیس فتا‌ استان فارس حدود ۶۰۰ نفر مالباخته و بالغ بر ۲۷۹ میلیارد تومان کلاهبرداری را اعلام کرده است، درحالی که براساس شنیده‌ها این مبلغ معادل کل معاملات شرکت بوده و هنوز نفرات و میزان بدهی شرکت به صورت دقیق مشخص نشده است.

همچنین با گزارشگر دیگری که محصول خود را تحویل نگرفته و از مدیرعامل شرکت شکایت کرده بود گفت‌وگو کردیم که وی خاطر نشان کرد: روز قبل از بسته شدن فروشگاه همچنان نماد اعتماد روی سایت وجود داشت و به همین علت بنده بدون اطلاع از نارضایتی‌های به‌وجود آماده از شرکت دیجی‌ماه از همانجا تلفن همراه خریدم، به نحوی که مدت تحویل کالا در سایت ۲۰ روزه بود اما هنوز کالای بنده تحویل داده نشده و به همین علت از شرکت مذکور شکایت کردم.

حتی یک روز قبل از بسته شدن فروشگاه همچنان نماد اعتماد روی سایت وجود داشت

 

وی به تسریع در روند بازرسی پرونده تاکید کرد و ادامه داد: براساس شنیده‌ها، اموال توفیقی متهم دستگیر شده می‌تواند پاسخگوی مطالبات مالباختگان باشد، در همین راستا از شعبه ۲۴ ناحیه ۲ استان فارس خواهشمندیم روند بازپرسی این پرونده را تسریع کنند.

لزوم سخت‌گیری بیشتر در اعطا و لغو اینماد

براساس آنچه مطرح شد، عدم پایبندی شرکت دیجی‌ماه به تعهدات خود در تامین کالاهای فروشگاه اینترنتی، موجب شکایت بیش از ۲۰۰ نفر از مدیرعامل شرکت شد که از مسئولین مربوطه در این پرونده میخواهیم موجبات نتیجه‌گیری موفق را تسهیل کنند.

همچنین از دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی حوزه تجارت الکترونیک خواهشمندیم، در اعطا‌ و تعلیق نماد اعتماد سخت‌گیری بیشتری اعمال کنند تا در صورت ایجاد نارضایتی از یک فروشگاه اینترنتی، بلافاصله درگاه پرداخت بانکی سایت متخلف بسته شده و از کلاهبرداری بیشتر جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوت زنی فروشگاه اینترنتی مالباختگان کلاهبرداری های اینترنتی پلیس فتا اینماد دیجی ماه فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد دیجی ماه بسته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!

یک شرکت نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال از باشگاه پورتو در موضوع ‏پرونده انتقال مهدی طارمی به این باشگاه شکایت کرد. ‏

طرفداری | در حالی‌که قرارداد مهدی طارمی با پورتو به زودی ‏به پایان می‌رسد و انتقال تابستانی او به اینتر قطعی شده است ‏باشگاه پورتو با شکایت جدیدی مواجه شده که موضوع آن مهدی ‏است. ‏

یک شرکت فعال در نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال که در انتقال ‏طارمی از باشگاه قبلی‌اش ریو آوه به پورتو نقش داشته شکایتی ‏رسمی علیه پورتو به دادگاهی در پرتغال ارائه کرده و مدعی است در ‏زمان انتقال ستاره ایرانی از ریو آوه به پورتو کل مبلغ کمیسیون قانونی ‏که حقش بوده از طرف پورتو به این شرکت پرداخت نشده است. ‏

گزارش‌ها در پرتغال حاکی است این شرکت نقل و انتقالاتی که نام آن ‏Xektalent‏ عنوان شده از دادگاه درخواست دریافت غرامتی ۲۳۰ هزار ‏یورویی کرده است. شکایت این شرکت علیه شرکت اف‌سی پورتو ‏اس‌ای‌دی به دادگاه ارائه شده که شرکت مالک باشگاه پورتو است. ‏

در پرتغال در حال حاضر پورتو با دو شکایت مشابه مواجه است. یک ‏شرکت از این باشگاه در ماجرای انتقال لوئیس دیاز به لیورپول ‏شکایت کرده و خواهان ۲.۵ میلیون یورو است. از طرف دیگر ایجنت ‏اوتاویو مونترو بازیکن سابق پورتو هم در شکایتی خواهان دریافت ‏غرامتی ۵۰۰هزار یورویی از این باشگاه شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی