Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین دلبری ظهر چهارشنبه در نشست توجیهی مسؤولان فنی مراکز مثبت زندگی مشهد اظهار کرد: امسال باید تقریباً دو برابر سال گذشته یعنی بییش از ۴۵۰ هزار کودک را تحت پوشش برنامه پیشگیری از تنبلی چشم قرار بدهیم.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه اهمیت این برنامه برای کاهش معلولیت‌ها حیاتی است گفت: با تلاش‌هایی که در ۱۵ سال گذشته صورت گرفته، موفقیت‌های خوبی در این زمینه بدست آمده و ورودی‌های نابینایی استان بشدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: مراکز مثبت زندگی امکانات مورد نیاز را دارند و آموزش‌های لازم را نیز دیده‌اند و اینک زمان عمل فرا رسیده است.

۷۳ مرکز مثبت زندگی در مشهد فعال هستند

در ادامه جواد بهنام، مدیر بهزیستی شهرستان مشهد نیز اظهار کرد: ۷۳ مرکز مثبت زندگی در مشهد فعال هستند که در این برنامه مشارکت دارند.

جواد بهنام افزود: خوشبختانه تابلوهای چارت E برای تمام مراکز خریداری و تحویل گردیده و هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر بهزیستی شهرستان مشهدگفت: مراکز مثبت زندگی پایگاه‌های دائمی غربالگری بینایی هستند و همچنین با مراکز بهداشت نیز تفاهم‌نامه‌هایی در استان داریم که این مراکز در زمینه معرفی خانواده‌ها به پایگاه‌های غربالگری کمک کنند تا پوشش را به حداکثر برسانیم.

وی گفت: در سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۱۷ هزار فرزند را در مشهد غربالگری کردیم که در نتیجه ۳ هزار و ۷۸۹ مورد مشکوک به تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی گزارش شد.

بهنام ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۴۴ کودک مبتلای قطعی تشخیص داده شده و اقدامات درمانی و در صورت لزوم جراحی برای آنها انجام شده تا کودک بینایی خود را بازیابد.

کد خبر 5548949

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد تنبلی چشم بهزیستی بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مدیریت بحران اردبیل ماه محرم شیوع کرونا محرم 1401 بارش باران وقوع سیلاب ایلام مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان