Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@15:23:57 GMT

تشکیل کارگروه سیلاب در شهرداری اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۹۱۴۳

تشکیل کارگروه سیلاب در شهرداری اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با هشدار سیلاب در روزهای پایانی هفته از سوی فرمانداری و تاکید ستاد مدیریت بحران، از هفته گذشته کارگروه سیلاب از سوی ستاد داخلی شهرداری تشکیل شده است.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موارد مقابله با سیلاب در کارگروه سیلاب احصا شده است و بعدازظهر امروز (چهارشنبه) ستاد بحران شهر با سایر ارگان‌ها تشکیل می‌شود و تقسیم وظیفه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام نقاط آب‌گرفتگی که در بارش‌های گذشته دچار خسران و حادثه می‌شد، شناسایی شده است و این نقاط را در قالب یک نقشه جانمایی برای معاونت عمرانی شهرداری و مناطق برای اصلاح هندسی ارسال شده است که بخشی انجام و بخشی دیگر در مرحله پاکسازی است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در تمام این نقاط تجهیزات لازم برای رفع آب‌گرفتگی مستقر شده است و نیروی انسانی لازم را در نقاط پرخطر مستقر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به جهت احتمال آب‌گرفتگی سپتیک‌ها و کانال‌ها، پاکسازی آنها انجام شده است، گفت: بعضی نقاط شهر همچون بزرگراه شهید خرازی نیازمند اقدامات عمرانی بزرگ است که با توجه به محدودیت زمان برای رفع آب‌گرفتگی، در نقاط شناسایی شده از اقدامات موقت همچون تانکر بهره بردیم؛ همچنین در معابر و کوچه‌هایی که به دلیل تفاوت سطح منازل از کوچه، احتمال ورود فاضلاب به داخل منازل وجود دارد، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود تا وسایل و اثاثیه منزل را از زیر زمین خارج کنند.

بقایی از شهروندان خواست با توجه به احتمال آب‌گرفتگی در رینگ‌ها از فردا بعدازظهر حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند و اگر مجبور به ترک منزل هستند از مسیر رینگ‌های شهری استفاده نکنند تا امکان تخلیه آب از آن وجود داشته باشد.

وی گفت: احتمال آب‌گرفتگی در جنوب و غرب بیشتر است و با توجه به اینکه شیب شهر از سمت سپاهان شهر است، تفاوت سطح رینگ‌ها از سطح زمین آب گرفتگی را در این مکان‌ها خواهیم داشت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از فعال شدن تمام تجهیزات برای پیشگیری از آسیب سیلاب آخر هفته خبر داد و گفت: تانکرها، تمام تجهیزات سازمان موتوری، تجهیزات سازمان عمران و تجهیزات تمام قسمت‌های مناطق و تجهیزات بحران فعال است و در حالت آماده‌باش برای بحران احتمالی قرار دارد.

کد خبر 591417

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سیلاب آبگرفتگی حادثه آماده باش محيط زيست مهدی بقایی کلانشهر مدیریت شهری شهرداری اصفهان شهرداری سیل آماده باش شهرداری افزایش بارندگی شهر برنامه ریزی شهری شهروند مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند

مرتضی بخشی با اشاره به سیلاب و آبگرفتگی در زرند گفت: بیش از ۷۲ ساعت است که نیرو‌های سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل قرار دارند و در حال خدمت رسانی به شهروندان می‌باشند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و ... به همت  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند انجام شده است، بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشکلی با شماره ۱۲۵ این سازمان تماس بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند