Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با همکاری دستگاه قضایی، سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای گره‌گشایی از کارهای مردم در جهت توثیق الکترونیکی سهام چه در گرفتن تسهیلات از شبکه بانکی و چه استفاده از این وثایق در دستگاه قضایی، همکاری خوبی انجام شد.

به گزارش ایران اکونومیست، سیداحسان خاندوزی‌ امروز در مراسم رونمایی از طرح توثیق سهام در سازمان بورس اعلام کرد: این طرح از چهار ماه قبل با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضائیه اجرا شده که امروز رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خاندوزی، بر اساس طرح توثیق الکترونیک سهام، مردم برای دریافت وام از شبکه بانکی و همچنین سایر خدمات در قوه قضائیه می‌توانند از توثیق سهام به صورت الکترونیک بدون کمترین مراجعه به شبکه بانکی استفاده کنند.

خاندوزی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر استفاده از منابع شرکت‌های دولتی برای تأمین بودجه گفت: این مسأله توضیح مفصلی دارد و این یک ظرفیت قانونی است که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشف جدیدی به شمار نمی‌آید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد:‌ با همکاری دستگاه قضایی، سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای گره‌گشایی از کارهای مردم در جهت توثیق الکترونیکی سهام چه در گرفتن تسهیلات از شبکه بانکی و چه استفاده از این وثایق در دستگاه قضایی همکاری خوبی انجام شد.

خاندوزی همچنین گفت: امکان وثیقه گرفتن سهام به صورت الکترونیک همچنین دارایی‌هایی مانند سیمکارت یا خودرو در کنار اسناد مالکیت می‌تواند به تسهیل امور مردم کمک کند و برای جمعیت میلیونی در بازار سرمایه وثیقه گرفتن سهام و دارایی‌های مالی به صورت الکترونیک فرصت مغتنمی به شمار می‌رود.

* وثیقه در دستگاه قضایی حتما نباید سند ملکی باشد

در ادامه این مراسم، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه از طرح توثیق سهام به صورت الکترونیکی در دستگاه قضایی استقبال می‌کند البته اگر مشکلی در حین اجرا به وجود آید باید ظرف یک ماه مشکلات برطرف شود به‌گونه‌ای که بتوانیم در همه شعب قضایی کشور از سهام به عنوان وثیقه استفاده کنیم.

دادستان کل کشور افزود: البته باید نوسان قیمت سهام در بازار مدنظر قرار گیرد که آیا بر اساس بررسی کارشناسی 50 درصد یا کمتر و یا بیشتر از این مقدار ارزش روز سهام به عنوان وثیقه بتواند مورد استفاده دستگاه قضایی قرار گیرد.

وی همچنین خواستار اتصال سامانه قوه قضائیه به سامانه بورس برای توثیق الکترونیکی سهام و اوراق مالی شد و بیان کرد‌:‌ البته سهام قبلا هم به عنوان وثیقه استفاده می‌شد اما اکنون به صورت الکترونیکی از این وثایق استفاده می‌شود.

دادستان کل کشور افزود: چندی قبل به دادستان‌های کشور گفتم وثیقه در دستگاه قضایی حتما نباید سند ملکی باشد بلکه می‌توان از طلا، خودرو و هر چه که قابلیت مالیت داشته باشد استفاده شود و قاضی می‌تواند این اموال را برای گره‌گشایی کار مردم ضبط و توثیق کند و بعد از رفع مسأله اموال مردم آزاد می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر مشکلاتی در حین اجرا وجود دارد این اشکالات فنی نباید کوچک‌ترین خللی به کار مردم وارد کند و باید اشکالات هر چه سریع‌تر رفع شود.

به گزارش فارس، امروز سامانه ستاره برای توثیق الکترونیکی سهام در سازمان بورس با حضور منتظری دادستان کل کشور، خاندوزی وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس رونمایی شد.

در مرحله اول سه بانک ملی ایران، قرض‌الحسنه مهر ایران و قرض‌الحسنه رسالت از این سامانه برای به وثیقه گرفتن سهام و اوراق مالی در اعطای تسهیلات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صورت الکترونیک توثیق الکترونیک دستگاه قضایی دادستان کل کشور سازمان بورس قوه قضائیه شبکه بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله جعفری در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند، افزود: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند .

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

جعفری اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 849628 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار خبر مهم سهام عدالت سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • بازرسی ۱۱هزار قرارداد شرکت رضایت خودروی طراوت‌نوین
  • مطالبات ۸۹۵ مالباخته «رضایت خودروی طراوت نوین» پرداخت شد
  • ماجرای سهام کارگران چیست؟
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد