Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:33:34 GMT

جانسون نامزد دبیرکلی ناتو می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۹۶۴۶

جانسون نامزد دبیرکلی ناتو می‌شود

بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس قصد دارد نامزد دبیرکلی ناتو شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس قصد دارند بوریس جانسون نخست وزیر سابق این کشور را به عنوان نامزد احتمالی دبیرکل ناتو در آینده معرفی کنند.    

روزنامه تلگراف گزارش داد در صورتی که دوره ریاست «ینس استولتنبرگ» دبیر کل فعلی در سپتامبر سال آینده به اتمام برسد، بوریس جانسون می تواند جایگزین مناسبی برای وی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش تلگراف آمده است: جانسون می تواند گزینه مطلوبی برای این سمت باشد زیرا آمریکا به هیچ شخصی در اتحادیه اروپا که بتواند این سمت را بر عهده گرفته و پیشنهادات مکرر برای ارتش جدید اروپا ارائه بدهد، اعتماد ندارد.

علاوه بر این، انگلیس مورد اعتماد کشورهای حوزه دریای بالتیک است و جانسون شخصا دارای اعتبار بین المللی برای کمک به ساخت اتحادی بین المللی علیه روسیه ولادیمیر پوتین است.

ریچارد درکس، یکی از مقامات ارشد کمیته دفاعی حزب محافظه کار اظهار کرد در صورت لزوم از نامزدی جانسون برای این سمت حمایت می کند.

مارک فرانکوس یکی دیگر از اعضای این کمیته تصریح کرد مردم احتمالا سال ها درباره مشروعیت جانسون صحبت خواهند کرد اما موضوع مهم حمایت مطلق و بی چون و چرای جانسون از اوکراین در مقابله با تهاجم روسیه است.

این در حالی است که یک منبع آگاه به تلگراف گفت: واقعیت این است که دبیر کل ناتو با رای مثبت یکپارچه تمام کشورهای عضو تعیین می شود و هر کشوری می تواند این رای را وتو کند. اما آیا فکر می کنید امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به جانسون رای مثبت خواهد داد؟ این یک چالش جدی است. فرد نامزد شده باید حمایت آمریکا و فرانسه را داشته باشد.

بوریس جانسون حدود یک ماه پیش رسماً از رهبری حزب حاکم یعنی حزب محافظه‌کار کناره‌گیری ‌کرد.

جانسون که پس از استعفای گسترده وزیران کابینه و شمار زیادی از مسئولان انگلیسی و رسوایی های اخیر خود، مجبور به استعفا از رهبری حزب محافظه‌کار شد، اذعان کرد که بدیهی است اراده حزب محافظه‌کار بر آن قرار گرفته است که رهبری و نخست وزیر جدید روی کار آید.

انتخابات برای تعیین نخست وزیر جدید پس از کناره‌گیری بوریس جانسون از قدرت آغاز شد. 21 تیرماه گذشته هشت چهره کلیدی حزب محافظه‌کار با حمایت دست کم 20 تن از اعضای حزب، به فهرست نامزدهای انتخاباتی راه پیدا کردند.

اما در نهایت هفته گذشته با حذف پنی موردانت در پنجمین دور رای گیری برای انتخاب جانشین بوریس جانسون با حضور نمایندگان حزب محافظه کار، ریشی سوناک، وزیر خزانه داری سابق و لیز تراس، وزیر امور خارجه فعلی، به مرحله نهایی صعود کردند.

دو برنده اکنون می توانند یک کمپین انتخاباتی را در مقابل اعضای حزب راه بیندازند که باید با اعلام برنده در 5 سپتامبر ( 14 شهریور ماه) به پایان برسد. تراس در نظرسنجی های مردمی پیشتاز است. برنده احتمالاً در همان روز توسط ملکه به نخست‌وزیری منصوب می‌شود.

اوکراینِ زلنسکی؛ بازندۀ ردیف اولِ استعفای بوریس جانسون

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب محافظه کار بوریس جانسون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است