Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه حمله موشکی به کنسولگری این کشور در موصل عراق را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی بامداد امروز (چهارشنبه) به کنسولگری آنکارا در موصل را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این حمله را به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم که عاملان آن هرچه سریع‌تر به دستگاه قضا تحویل داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: از مقامات عراق می‌خواهیم که مسئولیت خود برای حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولگری‌ها را انجام دهند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: "این حمله که حین جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست مقامات عراقی به دلیل اتهامات ناعادلانه به کشورمان صورت گرفت، بسیار جدی و قابل تامل است."

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: بار دیگر از مقامات عراق می‌خواهیم بر موضوع مبارزه با تروریسم تمرکز کرده و به حضور تروریست‌ها در خاک خود که تهدیدی برای کشورهای همسایه و نمایندگی‌های دیپلماتیک هستند، پایان دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که یک منبع امنیتی عراقی بامداد امروز اعلام کرد که کنسولگری ترکیه در موصل هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

این منبع گفت: مجاورت کنسولگری ترکیه در موصل با دو موشک بمباران شد.

این حمله درحالی صورت گرفته که اخیرا ترکیه شهر دهوک در شمال عراق را هدف حمله موشکی قرار داد که در نتیجه آن ۹ تن کشته شدند. این حمله واکنش شدید داخلی و خارجی را به دنبال داشت و عراق به شورای امنیت شکایت کرد. در مقابل ترکیه مدعی است که این حمله کار تروریست‌های پ ک ک است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله ترکیه به شمال عراق ، وزارت خارجه ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال عراق وزارت خارجه ترکیه وزارت خارجه ترکیه حمله موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت۸:۱۵ صبح امروز چهارشنبه محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان برانیت با سلاح موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از صدور بیانیه حزب الله از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های نطوعا،‌ متات، الکوش و حرفیش در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی در پی حمله موشکی از جنوب لبنان خبر داده بودند.

کد خبر 6093793

دیگر خبرها

  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه