Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه جدید نشان داد فشار خون بالا به تنهایی احتمال بستری شدن در بیمارستان را در صورت ابتلا به سویه اومیکرون کروناویروس بیش از دو برابر می‌کند. به گفته محققان مؤسسه قلب اسمیت در لس آنجلس، این مسئله حتی در افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند و دوز تقویتی هم دریافت کرده بودند نیز صادق بود.

دکتر «جوزف ابینگر»، متخصص قلب و عروق بالینی در این مؤسسه، می‌گوید: «افراد مبتلا به فشار خون بالا که مبتلا به کووید ۱۹ می‌شوند باید از این خطر افزایش یافته آگاه باشند و درمان ضد ویروسی را با پزشک خود در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

برای این مطالعه، محققان سوابق پزشکی ۹۱۲ نفر را که در طول اولین موج اومیکرون بین ۱ دسامبر ۲۰۲۱ و ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ در جنوب کالیفرنیا، مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بودند، بررسی کردند. بیماران به طور کامل واکسینه شده و یک واکسن تقویتی دریافت کرده بودند. از این افراد، ۱۴۵ نفر در بیمارستان بستری شدند.

دکتر «سوزان چنگ»، نویسنده ارشد در مؤسسه قلب اسمیت، می‌گوید: «ما از اینکه فهمیدیم بسیاری از افرادی که با کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، فشار خون بالا دارند و هیچ عامل خطر دیگری ندارند، متعجب شدیم.»

به گفته نویسندگان این مطالعه، سایر مشکلات از جمله بیماری مزمن کلیوی، حمله قلبی یا نارسایی قلبی، خطر بستری شدن در بیمارستان پس از عفونت را در بیماران افزایش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند که شرایطی مانند دیابت و چاقی که در اوایل شیوع پاندمی با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان مرتبط بودند، در طول موج اومیکرون با افزایش بستری شدن در بیمارستان مرتبط نیستند.

این تیم نتیجه گرفت که برای درک فرآیند‌های بیولوژیکی که ممکن است منجر به بیماری شدیدتر کووید ۱۹ در افراد مبتلا به فشار خون بالا شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: لس آنجلس فشار خون بالا درمان ضد ویروسی کووید ۱۹ بستری شدن در بیمارستان فشار خون بالا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • علائم فشار خون بالا
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • فشار کاری بالا دلیل رد پیشنهاد بایرن مونیخ توسط رالف رانگنیک
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • حس خوب حمایت
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته