Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خبر داد و گفت: بسته‌های خدمات پرستاری نیز تعیین‌ شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر بهروز رحیمی در جلسه بازتوزیع و جمع‌بندی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با حضور معاونان درمان و پرستاری وزارت بهداشت، گفت: هویت بخشی به پرستاری یک امر اساسی است که با اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌ها قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر زمین مانده بود. بیش از ۱۴ سال بود که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از تصویب به مرحله اجرا نرسیده بود که در دولت مردمی دکتر رئیسی و با حمایت‌های وزارت بهداشت به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اصرار دارد که قوانین بر زمین‌مانده نه‌تنها در حوزه پرستاری، بلکه در سایر حوزه‌هایی که به امر خدمت‌رسانی به مردم و کارکنان نظام سلامت مرتبط است را احیا و در راستای قوانین و مقررات و همچنین تأمین بودجه موردنیاز به اجرا برساند.

رحیمی با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و نحوه اجرای آن گفت: در حال حاضر مبلغ ۵۰۰۰  میلیارد تومان برای اجرا به این قانون اختصاص داده‌ شده و بسته‌های خدمات پرستاری نیز تعیین‌ شده است.

وی در ادامه گفت: تلاش ما بر این اساس بود که وزارت بهداشت ارائه‌دهنده خدمات باشد و بیمه‌ها خریداران خدمت و درنهایت پرداختی در حوزه تعرفه گذاری خدمات پرستاری از جانب بیمه‌ها انجام شود که در سال اول اجرا، این موضوع محقق نشد و تلاش ما این است که از سال دوم اجرا، این مهم عملی شود.

رحیمی با اشاره به اهمیت نوع عملکرد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در پرداختی به پرستاران اظهار کرد: این قانون طبق بسته‌های خدمات پرستاری مبتنی بر عملکرد است و میزان عملکرد پرستار مبنای پرداختی به وی خواهد بود.

بنابر گزارش وبدا، وی در پایان گفت: با نظارت مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، زیرساخت‌های تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سامانه HIS بیمارستان‌ها تعریف شده و در حال اجرا است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت بهداشت ، تعرفه پرستاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت تعرفه پرستاری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد

وزارت دفاع ملی اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور ۲.۱ میلیون دلار را به اوکراین جهت افزایش تولیدات بومی پهپاد اهدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع کانادا در این رابطه اعلام کرد: وزیر دفاع امروز اعلام کرد که کانادا ۲.۱ میلیون دلار را به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص خواهد داد. این اولین بار است که کانادا به طور مستقیم در تولید پهپادهای نظامی اوکراین مشارکن می‌کند. این کمک مالی در همکاری با انگلیس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد