Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان ظهر امروز در حاشیه جلسه با استاندار زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان برای محرومین استان یک هزار واحد مسکونی می‌سازد که این واحدها به جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مابقی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در صورت اتمام ساخت این واحدهای مسکونی سهمیه جدید به استان تعلق می‌گیرد، گفت: بخش عمده‌ای از ساخت این واحدها آغاز شده است.

وی در ادامه به زمین‌های بنیاد مستضعفان در زنجان اشاره کرد و افزود: ما موافقت خود را در این زمینه اعلام کردیم و بر این مبنا  ۱۰۰ هکتار زمین لیل‌آباد برای ساخت مسکن اختصاص یافته است و ۲۰۰ هکتار نیز برای احداث شهرک صنعتی اختصاص پیدا می‌کند.

فتاح با بیان اینکه برای عبور کمربندی زنجان نیز 100 هکتار زمین لازم از سوی بنیاد مستضعفان تامین شده است، اضافه کرد: بنیاد به دنبال منافع مردم است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: همچنین یک هزار هکتار نیز زمین در لیل آباد زنجان(بنیاد مستضعفان) وجود دارد که به استان برای کارهای توسعه و کاربری‌ به قیمت کارشناسی واگذار می شود تا استان بتواند برنامه‌های مد نظر خود را عملیاتی کند.

وی در ارتباط با ساخت پارک هاشمی‌نژاد در منطقه نجف آباد(بیسیم) زنجان هم گفت: بخشی از این زمین به شهرداری واگذار می‌شود، تا به بلوار و پارک تبدیل شود و مابقی نیز برای ساخت مسکن استفاده خواهد شد.

فتاح در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان استان زنجان منطقه هدف بنیاد علوی است، گفت: امروز نیز این مهم قطعیت پیدا کرده  و در این راستا کارهایی شروع شده که در این راستا ۴۰ میلیارد تومان برای ماه‌های باقیمانده سال در نظر گرفته شده که هزینه خواهد شد.

 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شهرستان خرمدره نیز بخش دامپروری، باغداری، زراعت که رونق زیادی دارد، به تقاضای استاندار زنجان، بنیاد مستضعفان اقدام سرمایه‌گذاری می‌کند، ادامه داد: علاوه بر آن بخشی از زمین بنیاد مستضعفان حدود ۵ هکتار هم برای احداث ساخت نهضت ملی مسکن اختصاص خواهد یافت که موافقت خود را در این خصوص اعلام کرده‌ایم و به نفع مردم این شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخشی از زمین‌های بنیاد، در شهرستان ابهر برای بحث ساخت مسکن قابل واگذاری اختصاص خواهد یافت، افزود: ما اعلام کرده‌ایم هر زمینی که  بنیاد مستضعفان در استان زنجان به ویژه برای محرومین دارد، بصورت رایگان واگذار می شود که مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

فتاح با اشاره به اینکه بنابراین درخواست مسولان استانی در خدابنده نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در خواست‌هایی برای تامین  تجهیز مدارس داشت که موافقت کردیم که سهم وزارتخانه نیز مشخص شود و تلاش می‌شود تعهدات خودمان را بصورت کامل انجام دهیم.

 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان نیز به صورت قرض‌الحسنه از سوی بنیاد مستضعفان برای اشتغال اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: این میزان مبلغ علاوه بر وامی است که از محل تبصره ۱۶، بودجه اختصاص می‌یابد که با همکاری مسوولان استانی این مهم نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای جهیزیه و نیازمندی‌های اداره‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)  زنجان نیز هر کدام ۵ میلیارد و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان بصورت نقدی داده می‌شود، افزود: بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی لبنی این بنیاد، نیز به جامعه هدف ۲ ارگان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی زنجان و سایر محرومین در حال توزیع است که هفته جاری به پایان می‌رسد.

فتاح با اشاره به اینکه قبل از آن بیش ۱۲ هزار بسته معیشتی هم توزیع شده بود که ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: در مجموع باید گفت، تمامی تصمیمات امروز به نفع مردم استان انجام گرفته و این بنیاد هیچ منافعی ندارد و لذا املاک و دارایی‌ها بنیاد مستضعفان صرف مردم خواهد شد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان بنیاد علوی مسکن بیسیم شهردار زنجان ساخت خانه محرومان علوی محرومین امداد و بهزیستی معیشتی لبنی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز (۶ اردیبهشت) در حاشیه بازدید رئیس‌جمهور از محلات شهر تهران، گفت: خط راه آهن در (منطقه ۱۷ شهری تهران) طی سال‌های اخیر به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، البته پس‌از این عملیات چندین موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: طی توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. همچنین در این توافق شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، تصریح کرد: در خصوص حریم‌های مسیر راه آهن باید تصمیم گیری و در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است. همچنین ایمنی در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری‌هایی انجام شود.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیأت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 6088805 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد