Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:54:16 GMT

برترین‌های مسابقات قرآن در عراق تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۹۸۹۳

برترین‌های مسابقات قرآن در عراق تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی آستان مقدس حسینی (ع) شب گذشته، ۴ مرداد با اعلام اسامی نفرات برگزیده پایان یافت.

صفا السیلاوی، مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی قرآنی این آستان مقدس گفت: مراسم اختتامیه با تلاوت عادل الکربلایی، قاری آستان آغاز شد و سپس مرتضی جمال‌الدین معاون، دارالقرآن الکریم به سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اهمیت این مسابقه سخنرانی کرد و گفت که این مسابقات ابتکار عمل جدیدی برای توجه به قاریان بقاع متبرکه و عتبات مقدسه در کشورهای اسلامی است.

السیلاوی افزود: مرکز رسانه‌ای این آستان به تولید فیلم مستندی از بدو ورود مهمانان به عراق تا آخرین لحظات مسابقه اقدام کرده است.

السیلاوی در ادامه نتایج مسابقات را بدین شرح اعلام کرد: در بخش قرائت قرآن کریم، محمدعلی فروغی از کشور افغانستان اول و هادی اسفیدانی و حمیدرضا مقدسی از جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش حفظ، احمد دباغ از ایران اول شد و مهدی حسنی و رضا نژاد تبریزی از ایران به ترتیب رتبه دوم و سوم را به دست آوردند. همچنین علی عقیل از آستان عباسی چهارم و اسلام نوح از مصر مقام پنجم را به‌دست آورد.

شایان ذکر است که تولیت آستان مقدس حسینی وعده داده است که این مسابقات را گسترش داده و نمایندگان مساجد بزرگ جهان اسلام در دوره‌های آتی در این مسابقات حاضر شوند.

در خاتمه از هیئت داوران مسابقه، برگزیدگان و بخش‌های پشتیبانی شامل خدمات، بخش رسانه‌ای و روابط عمومی دارالقرآن تجلیل شد.

کد خبر 5548998 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران حمیدرضا مقدسی قرآن کریم محمد علی فروغی مهدی حسنی عراق مسابقات قرآنی قرآن کریم مباهله مقام معظم رهبری محرم 1401 آیت الله خامنه ای انقلاب اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی قرآن هیات مذهبی فعالیت های قرآنی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اربعین 1401 عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما