Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، شهردار تهران گفت: افزایش تعداد شهرهای هم‌پیمان و خواهرخوانده با تهران نیازمند حمایت بیشتر و تلاش رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا زاکانی عصر چهارشنبه - ۵ مردادماه - در پنجمین روز از برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی کشورمان در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: به همت برخی از سفرا و برخی از سربازان جبهه فرهنگی نظام در خارج از کشور از گذشته تا به امروز پیمان خواهرخواندگی تهران با شهرهایی چون پاریس، پرتوریا، دوشنبه، هاوانا، استانبول، بغداد، پکن، کابل و مسکو امضا شده است اما شهرهای بزرگ دیگری هستند که این امکان را دارند به واسطه قرابت‌های متعدد فرهنگی این تعاملات بیشتر و در سایه این تبلیغات که از منفعت معنوی تا خیرات مالی برخوردارند، با تهران و شهرهای مهم دیگری در جهان در ارتباط بیشتری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رایزنان فرهنگی ایران، پرچمداران انقلابی هستند که اساس آن ماهیت فرهنگی داشته داشته و پویایی و اثرگذاری در سطح وسیع جزو شاخصه‌های هویتی آن است. بر حسب همین باید گفت نمایندگان این نظام و انقلاب مسئولیت بزرگی دارند که امید است به همت و فعالیت‌های میدانی پرچم در دستان این سربازان فرهنگی برافزاشته‌تر از پیش باشد.

شهردار تهران در ادامه جریان‌سازی را یکی از مولفه‌های درونی انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: به دنبال این محوریت‌گرایی در مدیریت شهری کلانشهر تهران گفتمان خدمت و پیشرفت را سرلوحه خود قرار دادیم تا آنچه برای تحقق اهداف و توفیقات انقلاب اسلامی نیاز است از ورای این سیاست به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: در صادرات فرهنگی که جنبه‌های مادی و معنوی دارد ما بر خلاف توفیقاتی که در عرصه سیاسی داشتیم چندان پیشتاز نبوده‌ایم. البته این مسئله تا حدود زیادی تحت تاثیر تلاش‌های شبکه‌ها مخالف و برنامه‌های جریانات معاند بوده تا شعارهای بلند انقلاب اسلامی در حد شعار باقی بمانند و ارایه الگوی عملی در این حوزه چندان نمود و بروز نداشته باشد.

زاکانی با اشاره به ظرفیت‌های تهران و با احصاء امکانات و تحولات آن، اظهار کرد: به زعم بسیاری تهران را نَه یک شهر که باید در اندازه‌های یک کشور دید. تهران با ۱۰ میلیون سکنه و میزبانی از ذخایر فرهنگی بزرگ کشور و جهان اسلام جاذبه‌های بسیاری برای مهاجرت و یا مسافرت بسیاری از دوستداران و علاقه مندان به ایران دارد. هرچند تهران به دلیل گسترش بدون برنامه آن از شرق و غرب و تناقض هویتی آن با معماری فعلی و بسیاری دیگر از مسائل نیاز به یک تحول دارد تا شعار واقعی «خدمت، مشارکت و پیشرفت» در قبال این شهر تاریخی و فرهنگی صدق کند.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری در معرفی تهران به عنوان یک الگوی شهری، گفت: برای آن که تهران را در یک تحول کالبدی تبدیل به موجودیت جدید کنیم با جلب نظرات کارشناسان و خبرگان چشم‌انداز ۱۰ ساله‌ای تدوین شده است تا با توانایی‌ها و مختصات فعلی با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم بر اساس نیاز این شهر را به یک مدل یا نمونه لااقل در جمع کشورهای اسلامی تبدیل کنیم. برای همین کلان‌پروژه‌های متعددی چون بومی‌سازی ۳۳۵ ایستگاه مترو را مد نظر قرار دایدم. هر چند هم‌اکنون تنها ۱۴۳ ایستگاه فعال هستند و به پذیرش مسافر می‌پردازند. ما تلاش خود را شروع کرده‌ایم تا ضمن فراهم کردن اسباب آرامش حداکثری شهروندان و مدیریت اسکان بیش از یک میلیون ساکن بدون سرپناه، شهر را برای ترویج فعالیت‌های بین‌المللی و صادرات محصولات فرهنگی برای مخاطبانی در خارج از کشور فراهم نماییم.

زاکانی افزود: بر حسب همین تعاریف و بدنبال تاسیس همین زیرساخت‌ها امروز ده‌ها هزار متر از اراضی تحت تملک شهرداری را در اختیار دانشگاه قرار دادیم تا نه در حومه شهر که در داخل تهران پارک فناوری دایر کند و برای خود و کشور افتخارآفرین باشند.

شهردار تهران اظهار کرد: موفقیت‌های یک کشور فراتر از برقراری مناسبات سیاسی با دولت‌ها در دیپلماسی عمومی (اعم از همکاری‌های مشترک فرهنگی و هنری و بین‌شهری) تعریف شده است و آنچه با آمدن و رفتن یک دولت همچنان پابرجاست، مراودات و تعاملاتی است که ملت‌ها با زبانی غیر از زبان پرتکلف دیپلماتیک است.

در پایان این مراسم رایزنان فرهنگی ایران منجمله نمایندگی فرهنگی ایران در داکا دیدگاه‌های خود در عرصه همکاری‌های مشترک شهرداری تهران و شهرداران موفق در عرصه بین‌المللی را بیان کردند.

 دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که اول مرداد با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مسئولان و شخصت های کشور در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گشایش یافت، عصر فردا (پنجشنبه) ششم مرداد با برگزاری آیین اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشست خبری تشریح دستاوردها و روند برگزاری اجلاس به کار خود پایان خواهد داد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور، آیت الله محسن قمی معاون ارتباطات بین المللی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، علی احمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، آیت الله رضا رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)، احمد وحیدی وزیر کشور، حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شماری از مسئولان این سازمان در این اجلاس به ایراد سخن پرداختند. افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور در حاشیه این اجلاس از دیگر برنامه های جانبی این رویداد بود. 


/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنان فرهنگی انقلاب اسلامی بین المللی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مسؤل مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسن رستگار پناه افزود: خدمات ارزشمند شهدای گرانقدر در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی خدماتی ارزشمند و بزرگ است که ما باید همواره قدردان نقش بی بدیل شهیدان در امنیت روز افزون جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان این نظام با طراحی‌ها و توطئه‌های مختلف یک روز با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری و روز دیگر با ایجاد فتنه، اغتشاش و ترویج فرهنگ بی حجابی و بد حجابی در داخل کشور را می‌آوردند و باید مردم ولایتمدار کشورمان بویژه جوانان و نوجوانان مومن ایران اسلامی هوشیار و با بصیرت باشند تا توطئه‌های آنان خنثی و نابود شود.

سردار سرتیپ رستگار پناه با تاکید بر آمادگی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه، بسیج و ارتش افزود: دشمنان در برابر قدرت نظامی ایران اسلامی ناتوان هستند و به همین سبب می‌کوشند از طریق جنگ نرم رسانه‌ای فرهنگی، بویژه فرهنگ ابتذال بی حجابی به کشور ضربه بزنند که باید در برابر آنان هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: عملیات بزرگ و به یاد ماندنی وعده صادق در واقع پاسخ محکم و دندان شکن به تعرض رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم