Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:12:02 GMT

پرطرفدارترین مداحی‌های محرم ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۰۷۵

پرطرفدارترین مداحی‌های محرم ۱۴۰۱

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با فرارسیدن دهه اول محرم، مداحی‌ها و هیئت‌های عزاداری برپا می‌شوند. ماه محرم اولین ماه قمری است که زمان اندوه و حزن شیعیان شناخته می‌شود. تمامی مسلمانان ایران در این ماه به عزاداری سالار شهیدان امام حسین می‌پردازند. ۸ مرداد سال ۱۴۰۱، محرم در تقویم شمسی شروع می‌شود. شب و روز اول محرم دارای آداب و نماز خاصی است که در مفاتیح‌الجنان بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ششم شهریور محرم حسینی به اتمام می‌رسد و ماه صفر آغاز می‌شود.

تاریخ تاسوعای حسینی در سال ۱۴۰۱

شانزدهم مرداد ۱۴۰۱ مصادف با تاسوعای حسینی است. تاسوعای حسینی هرساله با شور و شکوه بسیار زیادی در تهران سپری می‌شود. اگر رفتن به هیئت‌های عزاداری برای شما ممکن نیست، در خانه بمانید و با گوش دادن به نوحه سرایی مهدی رسولی حال و هوای تاسوعا و عاشورا به خانه خود بیاورید.

تاریخ عاشورای حسینی در سال ۱۴۰۱

عاشورای حسینی در سال ۱۴۰۱ در روز ۱۷ مرداد برگزار می‌شود هر ساله هیئت‌های بسیار زیادی هستند که به صورت دسته جمعی در سراسر تهران به عزاداری می‌پردازند. البته اگر امکان شرکت در مراسم‌های گروهی را ندارید و ترجیح می‌دهید که در خانه با مداحی ترکی مراسم را برگزار کنید، بهتر است به سایت آپ موزیک بروید و نوحه‌های جان‌گداز و شورانگیز مداحان ایرانی و ترکی را دانلود کنید.

شعار هیئت‌ها در محرم ۱۴۰۱

هیئت‌ها در دهه اول محرم چکیده درد خاندان پیامبر را در قالب شعار فریاد می‌زنند. شعار مشترک هیئت‌ها مداحی‌ها در ایام محرم ۱۴۰۱ عبارت «نجات اهل عالم با حسین (ع) است»، انتخاب شده است.

شیوه نامه برگزاری مراسم محرم و صفر

بنا بر اطلاعات موجود، سازمان مدیریت کرونا با توجه به عزاداری‌ها و مراسم‌های محرم، برخی نکات را در دستور کار قرار داده است تا مشکلی در تجمع‌های عاشورایی پیش نیاید. با افزایش موج کرونا و همچنین آمار مجدد مبتلایان، برگزاری مراسم‌های محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند. بر این ساس، تجمعات نباید بیشتر از ۲ ساعت طول بکشند. همچنین امکان جابجایی دسته و مراسم زنجیر زنی نخواهد بود. افراد باید در عزاداری‌ها طی مراسم از ماسک استفاده کنند و فاصله گفته شده بین تمامی افراد در طول مراسم حفظ شود.

محورهای محتوایی مداحی‌های محرم ۱۴۰۱

از بین تمام محتواهای صوتی منتشر شده در باب محرم، نوحه‌های ترکی، عربی و ایرانی مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده‌اند. البته گوش دادن به نوحه‌های جدید مثل مداحی من ایرانمو تو عراقی، می‌تواند به بیشتر شدن شور حسینی در هیئت‌ها و مجامع عزاداری کمک کند.

جمع بندی

با توجه به جدیت فرآیند ابلاغ دستورالعمل‌ها به هیئت‌های مذهبی و نظارت بر اجرای دستورهای بهداشتی، می‌توان گفت که در سال ۱۴۰۱ برگزاری مراسم‌های مربوط به دهه اول محرم همچون همیشه با شور حسینی برگزار خواهند شد. شما هم می‌توانید با توجه به شرایط جسمی و روحی‌تان به صورت دسته جمعی (در هیئت) یا تکی (در خانه) عزاداری‌ها را دنبال کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5548893

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم مداحی روضه خوانی بازار تهران قیمت خرده فروشی کسب و کار قیمت مسکن قیمت خودرو قیمت گوشت قیمت مرغ قیمت میوه تبلیغات آپارتمان قیمت ماهی گوشت قرمز بازار مسکن خرید و فروش مسکن سال ۱۴۰۱ محرم ۱۴۰۱ اول محرم مداحی ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با حضور اعضای مجمع در سرای ورزش‌کاران در حال برگزار شد که حسینی آذرخوارانی با کسب ۱۲ رأی به عنوان رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با حضور جواد محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مازیار ناظمی رئیس فدراسیون و اعضای مجمع از ساعت ۱۰:۱۵ در سرای ورزشکاران برگزار شد.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان پیش از آغاز مجمع با تاکید بر اینکه بعد از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و برنامه‌های مدونی که تعیین شد امروز شاهد مجمع انتخاباتی صالحی خواهیم بود تا برنامه‌های دقیقی برای رشد و پیشرفت این ورزش به کمک هیئت و کمینه‌های آن داشته باشیم، اظهار کرد: استان ظرفیت خوبی در ورزش موتور سواری و اتومبیلرانی دارد. چند روز گذشته نمایشگاه خودروهای کلاسیک و موتور همچنین ضرفیت‌هایی که در پیست استان وجود دارد مبین ظرفیت بالای رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در استان است. در جایی که پتانسیل و استعداد زیاد باشد و شرایط خاصی بر آن حاکم باشد اتفاقات و موارد خاص رخ می‌دهد و مدیریت آن باید ویژه‌تر باشد. می‌طلبد که همه اعضای آن جامعه با همدلی و وحدت مسیر بالندگی، پیشرفت و توسعه طی شود. قطعاً اتحاد بین جامعه این ورزش بود در ادامه موجب رقم خوردن اتفاقاً خاص خواهد شد.

وی افزود: دیدگاه اداره کل دیدگاهی حمایتی است و در نگاه دوم بعد نظارتی دارد. قطعاً پیگیر اتفاقاتی که موجب پیشرفت این رشته در استان می‌شود، خواهیم بود. امیدواریم خروجی این مجمع و انتخاب رئیس و هیئت رئیسه راه‌را برای ورزشکاران هموار کند تا با رفع مشکلات شاهد بالندگی و شکوفایی ورزشکاران، قهرمانان، داوران و مربیان باشیم. فدراسیون بسیار تسهیل‌گر است و مدیریت شخص مازیار ناظمی در فدراسیون و نظارتی که بر هیئت‌های استانی دارد قطعاً همراه ما خواهد بود تا بتوانیم اتومبیلرانی و موتور سواری را در استان گسترش دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: مدت قابل توجهی این هیئت ورزشی با سرپرست اداره می‌شد که زیبنده جایگاه این ورزش نبوده ولی همه عزیزانی که در ادوار گذشته مسئولیت داشته‌اند به نوبه خود برای خیاط و فعالیت این هیئت تلاش کرده‌اند. امیدوارم بعد از این مجمع همه یک صدا و یک دل بایستیم تا ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری استان به بالاترین افتخارات برسد.

وی تاکید کرد: برگزاری مجمع و سروسامان گرفتن هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی خوشایند تعداد زیادی که منافع و سودشان به خطر می‌افتد نیست.

این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی سید مرتضی حسینی آذر خوارانی و ۱۵ رأی ماخوذه برگزار شد که حسینی آذرخوارانی با کسب ۱۲ رأی به عنوان رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان انتخاب شد.

کد خبر 750716

دیگر خبرها

  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم
  • مداحی میثم مطیعی برای شهادت امام صادق(ع) + دانلود
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)