Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:03:30 GMT

هشدار سطح نارنجی سیلاب در تعدادی از استان های کشور

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۱۸۹

هشدار سطح نارنجی سیلاب در تعدادی از استان های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی اعلام کرد برای تعدادی از استان‌های کشور هشدار سطح نارنجی سیلاب صادر شده است.

وی افزود: در نیمه غربی کرمان، شمال و غرب هرمزگان، تمام استان فارس، غرب اصفهان، بخش‌هایی از بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری بارش سنگین پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان گفت: از روز شنبه از وسعت بارندگی کم می‌شود ولی خطر در نیمه شمالی استان فارس همچنان وجود خواهد داشت. همچنین در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و کهگیلویه و بویر احمد نیز تا شنبه بارش پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی بیان کرد: شمال شرق خوزستان به دلیل اینکه فصل بارندگی نیست، واکنش‌های کم هم می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و خطرناک باشد.

وی در جواب به این سوال که آیا این بارش‌ها همیشگی است یا بخاطر تغیرات اقلیمی است گفت: بخشی بخاطر تغییرات اقلیمی است ولی عمدتاً به دلیل سامانه مانسون یا بارش‌های موسمی است که استان‌های جنوب و جنوب شرق را دربرمی گیرد. اما این بار شدیدتر از قبل، گستردگی آن بیشتر و تعداد روزهای بیشتر دارد.

ضیائیان در پاسخ به این پرسش که آیا این سامانه از یکشنبه از کشور خارج می‌شود یا خیر گفت: از وسعت آن کم می‌شود ولی کرمان و فارس همچنان درگیر خواهند بود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند. به طور مثال در استان سیستان و بلوچستان که بارش‌ها کمتر از ۴ ساعت بالای ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر بود. باید اشاره کرد بارش یکسال این استان حدود ۱۰۰ میلیمتر بوده است و این حجم از بارا ن در کمتر از ۴ ساعت خوشبختانه تاکنون خسارتی نداشته است.

کد خبر 5549089

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران سیلاب هشدار هواشناسی شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر اربعین حسینی سیلاب آلودگی هوا بهزیستی شهردار تهران شهر تهران قوه قضاییه سازمان حج و زیارت گردشگری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد

رئیس اداره هواشناسی کیش با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این جزیره گفت: تردد تمام شناورهای دریایی سبک و تفریحی در جزیره ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمود بهرامی در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در جزیره کیش و ممنوعیت تردد تمام شناورهای دریایی سبک و تفریحی در این جزیره اظهار کرد: بازه زمانی این هشدار از امروز و به مدت ۲۴ ساعت خواهد بود و سرعت تندباد لحظه‌ای در جزیره تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی خواستار تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری شد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع امواج تا ۲.۵ متر برسد.

رئیس اداره هواشناسی کیش با اشاره به احتمال آسیب به قفس‌های ماهیگیری در منطقه گفت: بارش باران نیز در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، هشدار نارنجی هواشناسی در صورت احتمال خسارت گسترده صادر می‌شود.

کد خبر 749627

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان