Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:34:25 GMT

دستور تخلیه ۳ سکونتگاه در گراش صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۲۹۹

دستور تخلیه ۳ سکونتگاه در گراش صادر شد

در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دیروز و امروز عصر بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در سطح شهرستان داشته ایم که به همین جهت از نقاط حادثه خیز بسیاری در سطح شهرستان بازدید و امکانات و تجهیزات لازم در محل مستقر کرده ایم.

وی از آبگرفتی معابر سطح شهر و مسدودی یک محور ارتباطی در پی بارش باران در این شهرستان خبر داد و افزود: دستور تخلیه و آبگرفتگی سکونت گاه‌های محمد آباد، سلطان آباد و باغ موسی در حاشیه شهر گراش صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری گراش بیان کرد: در بارندگی دیروز عصر همه مسیرهای سکونت گاه‌های حاشیه شهر گراش که بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها مسدود شده بود با همکاری نیروهای عملیاتی و خدماتی بعد از دو ساعت بازگشایی شده است.

طاهر زاده با تاکید بر اینکه این سه سکونت گاه در گذشته سابقه آبگرفتگی و سیلاب را دارند، متذکر شد: در حال حاضر شرایط در گراش عادی است اما با توجه به پیش بینی‌های انجام گرفته در خصوص بارش‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر، تصمیم گرفته شد تا سه سکونت گاه در حاشیه شهر گراش تخلیه شوند و اهالی این مناطق به جای امن بروند.

فرماندار گراش همچنین از دستور تخلیه خانه‌های ناایمن در محله پاقعله گراش خبر داد گفت: در بارندگی شب گذشته چند واحد قدیمی و خشتی و گلی در محله پاقلعه قسمت بافت فرسوده شهر گراش دچار خسارت جدی و تخریب شدند.

او ادامه داد: با توجه به امکان سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان دو مکان مسقف شامل حسینیه ابوالفضل (ع) در خیابان بسیج و سالن چند منظوره صالحین در شهرک پردیس گراش برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران در شهرستان گراش اعلام کرد: بر اثر بارش شدید باران و وزش تند باد در گراش بیش از ۶۰ اصله درخت در بلوارها و میادین سطح شهر شکسته شده است.

طاهر زاده از فعالیت ۱۴ اکیپ امدادی و خدماتی در سطح شهر گراش هم خبر داد و گفت: همه این اکیپ‌ها مشغول انجام خدمات و امداد رسانی به مردم در مناطقی که دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند، هستند.

وی اضافه کرد: عملیات آواربرداری و پاک سازی درختان شکسته شده در محله پاقعله و سطح شهر توسط نیروهای امدادی و خدماتی در حال انجام است و خوشبختانه در طی این حوادث تلفات جانی گزارش نشده است.

فرماندار گراش یادآور شد: بارندگی در شب گذشته موجب آبگرفتگی بیش از ۷۰ واحد مسکونی در سطح شهر گراش شد که بخش بزرگی از آن رفع شده است.

طاهر زاده از تخریب بخشی از آبنمای ورودی روستای کنار زیارت هم خبر داد و افزود: بیشترین خسارت سیل در این شهرستان به بخش راه و ابنیه وارد شده و در صورت خسارت بیشتر به این آبنما راه دسترسی روستاهای کنار زیارت، چک چک، دشت رحمانی و چند آبادی دیگر به مرکز شهرستان قطع می‌شود.

وی افزود: باد و باران در گراش منجر به بروز اتصالات کوتاه در شبکه برق شد که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل قطعی برق مرتفع شد و در حال حاضر پایداری کامل در شبکه برق شهر گراش وجود داشته و نیروهای این شرکت در حالت آماده باش هستند تا با کوچک‌ترین گزارشی، شبکه را به وضعیت پایدار برگردانند.

رئیس ستاد مدیریت بحران گراش با اشاره به ادامه بارش‌های تابستانی در منطقه جنوب استان فارس و شهرستان گراش گفت: جهت مقابله با حوادث احتمالی و بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شده تا کلیه نیروهای امدادی، اعضای تیم‌های واکنش سریع و تمامی کارکنان در حالت آماده باش قرار گرفته و کلیه مرخصی‌ها لغو شود.

کد خبر 5549104

منبع: مهر

کلیدواژه: گراش سیلاب سیل بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا مدیریت بحران اردبیل شیوع کرونا ماه محرم محرم 1401 بارش باران وقوع سیلاب ایلام اربعین حسینی ستاد مدیریت بحران سطح شهر سکونت گاه شهر گراش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟

به گزارش خبرآنلاین بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر گفت: سازمان هواشناسی با صدور نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه در ۲۴ استان کشور تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرده است که فعالیت این سامانه منجر به وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ خواهد شد. بر این اساس این وضعیت برای امروز در استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان پیش‌بینی شده است. در روز چهارشنبه نیز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر وضعیت مشابه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد:‌ در روز پنج‌شنبه؛ ۱۳ اردیبهشت ماه نیز در خوزستان، لرستان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد و جنوب مرکزی و در روز جمعه هم در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه غربی سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های البرز و تهران رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌در چنین شرایطی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست از این رو لازم است که ساکنان این مناطق و مسافران نیز موارد و هشدارها را جدی گرفته و مورد توجه قرار دهند.

وی افزود:‌ درهمین راستا احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش، پرهیز از قرار گرفتن در لبه پرتگاه‌ها و پشت‌بام، دوری از ساختمان‌های نیمه‌کاره، تابلوهای تبلیغاتی و ... توصیه می‌شود.

محمودی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این استان‌ها را تا پایان هفته به حالت آماده‌باش درآورده است، اظهارکرد: امکانات و تجهیزات لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی نیز در اختیار امدادگران قرار گرفته است. همچنین با توجه به تعطیلات سه‌روزه پیش‌رو لازم است مسافران نیز توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901517

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور