Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مطلب صادقلو عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: دامپزشکی جز مشاغل سخت و زیان‌آور است و در تأمین امنیت غذایی جایگاه خاصی دارد.

وی دامپزشکی را یکی از ارگان‌های تأثیرگذار در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه دانست و تصریح کرد: دامپزشکی از معدود دستگاه‌هایی است که کارش تعطیلی نداشته و کارکنان آن همواره در معرض خطر بیماری‌های مختلف قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کوثر با بیان اینکه حضور خانه به خانه واکسیناتورهای دامپزشکی حتی در دورافتاده‌ترین و صعب‌العبورترین روستاهای منطقه در راستای تأمین بهداشت عمومی جامعه و تهیه فرآورده‌های خام دامی سالم انجام می‌شود، گفت: فعالیت‌های دامپزشکی در خدمات‌رسانی به جامعه بسیار گسترده بوده و اقدامات مؤثری در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه و پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و اطمینان‌بخشی لازم به مردم در مصرف فرآورده‌های دامی سالم ایجاد می‌کند که باید بر مواظبت از این مهم اهتمام ورزید.

در این دیدار مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به ظرفیت بالای دامپروری و اشتغال بیشتر اهالی استان به شغل و حرفه دامپروری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: مجموعه دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی در حفظ و حراست از جمعیت دامی استان و تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه تلاش می‌کنند.

بهلول تکلوی صیانت از سرمایه‌های دامی، پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و کنترل سلامت فرآورده‌های خام دامی را از وظایف دامپزشکی اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته علی‌رغم وجود برخی مشکلات با اتخاذ تدابیری توانستیم همه فعالیت‌ها را به طور کامل تحت پوشش قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری‌های دامی در منطقه نداریم و این امر به دلیل نگاه کارشناسانه و تخصصی دامپزشکی و تلاش شبانه‌روزی و جهادگونه همکاران در واکسیناسیون به موقع جمعیت دامی بر علیه بیماری‌های مختلف طبق جدول زمانبندی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به مشکلات دامپزشکی در بخش اعتبارات، نیروی انسانی، امکانات خودرویی و تجهیزات پرداخت و با توجه به گستردگی حوزه فعالیت دامپزشکی اضافه کرد: انتظار داریم فرمانداری با تقویت اعتبارات دامپزشکی کمک حال دامپزشکی در انجام مأموریت‌های بزرگ واکسیناسیون دامی بر علیه بیماری‌های مختلف باشد چرا که حساسیت نوع خدمات ما و ارتباط آن با بهداشت و سلامت عمومی جامعه حائز اهمیت است.

کد خبر 5549083

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری کوثر دامپزشکی اردبیل مشاغل سخت و زیان آور بهداشت عمومی بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا مدیریت بحران اردبیل شیوع کرونا ماه محرم بارش باران محرم 1401 وقوع سیلاب ایلام اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد

ایسنا/گیلان رئیس جمعیت هلال احمر تالش گفت: طرح کاروان سلامت در قالب خدمات پزشکی و دارویی رایگان، بسته معیشتی و نیابت در روستای بسک و روستاهای همجوار بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد.

 علی احمدی امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای شعار هفته هلال احمر (با مشارکت شما، سربلندیم) طرح کاروان سلامت در شهرستان اجرا شد.

احمدی گفت: این طرح در قالب خدمات پزشکی و دارویی رایگان به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و با مشارکت ۲ پزشک عمومی، ۲ پزشک متخصص، ۲ پرستار، ۵ نفر از خیرین و ۲۰ نفر از اعضاء داوطلب و پرسنل جمعیت هلال احمر تالش در روستای بسک و روستاهای همجوار بخش مرکزی تالش اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تالش ضمن تقدیر از مشارکت همه عزیزان در اجرای این طرح خداپسندانه، افزود: در این طرح تعداد ۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰ میلیون ریال به همت خیرین در بین خانواده های کم برخوردار و بی سرپرست روستا توزیع شد.

 احمدی گفت: برنامه هایی همچون دیدار با خانواده جانباز جنگ تحمیلی در قالب طرح نیابت، اجرای فضای دوستدار کودک برای کودکان روستا، آموزش همگانی و امداد، کمک های اولیه به ۵۰ نفر از اهالی روستا از دیگر برنامه های اجرا شده در این طرح بود.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان