Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@09:01:14 GMT

مهارت های سلامت تغذیه روی موج رادیو

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۰۸۴۲

مهارت های سلامت تغذیه روی موج رادیو

شبکه رادیویی سلامتی پخش برنامه ای با نام از مزرعه تا سفره را آغاز کرده که روزهای پنجشنبه ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فاطمه بی تقصیر نویسنده و تهیه کننده درباره این برنامه توضیح داد: برنامه از مزرعه تا سفره روز ششم مرداد ماه به موضوع کنترل بیولوژیک محصولات گلخانه ای در وقت کاشت اختصاص دارد و دکتر محمد ترکان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی در این برنامه صحبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با گویندگی ندا خواجه نوری در قالب ساختار جدید با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه آغاز شده است. در این برنامه محصولات کشاورزی، باغی، زراعی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره، دغدغه ما در این برنامه است. همچنین آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه ای آنها در این برنامه با ارتباط تلفنی کارشناسان مختلف مورد توجه قرار می گیرد. این برنامه هر بار به معرفی یکی از محصولات غذایی از مزرعه تا سفره می پردازد. بر همین اساس مخاطبان شنونده صحبتهای کارشناس کشاورزی درباره سلامت کاشت، داشت و برداشت محصولات متنوع کشاورز هستند.

بی تقصیر افزود: یکی از آیتم ها به تولیدات دانش بنیان و بخشی هم به ایمنی غذا اختصاص دارد. ضمن اینکه نکات کلیدی سازمان جهانی بهداشت برای غذای سالم و ایمنی غذایی از کشاورزان و تولیدکنندگان گرفته تا فروشندگان و مصرف کنندگان گفته می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی سازمان جهانی بهداشت بیولوژیک محصولات باغی محمد ترکان محصولات کشاورزی ایران سلامت تغذیه سلامت کاشت مزرعه تا سفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره

محمدرضا معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که برداشت گل محمدی از تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ اصله گل محمدی در سطح پنج هکتار از بوستان‌های گل محمدی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شهید امید اکبری نیسیانی و محوطه و فضای سبز این مرکز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تُن گل محمدی ارگانیک برداشت و برای تولید گلاب به کارگاه منتقل شود.

وی افزود: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کود‌های آلی و استفاده از روش‌های به‌زراعی به‌جای مصرف کود‌های شیمیایی موجب افزایش کیفیت محصول گل محمدی مرکز در مقایسه با مکان‌های دیگر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره، پیش بینی درآمد این مرکز را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت به‌واسطه شرایط اقلیمی برداشت گل از اواسط فروردین آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ادامه خواهد داشت و به دلیل باردهی سریع، نگهداری آسان و درگیری کمتر با آفات می‌تواند درآمد بیشتری را برای مرکز به همراه داشته باشد، همچنین به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از آن گلاب و اسانس استحصال شود.

معصومی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با چالش فرآوری مواجه بوده که امسال به همت کارکنان با خریداری تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری، زنجیره ارزش گل محمدی تکمیل شد.

وی، هدف از کشت این محصول را ایجاد اشتغال، کسب درآمد غیرشهریه ای، مصرف کم آب، توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و درنهایت زیباسازی فضای سبز و محوطه دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره