Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان که به همراه دیگر مسوولان در تدارک میزبانی از هیات دولت در روز پنجشنبه (۶ مرداد) است، این سفر را برای مردم دیار هگمتانه پر خیر و برکت دانست که علاوه بر تسریع روند رشد و توسعه استان، موجب افزایش شور و نشاط و تقویت امید و اعتماد می شود.

خبرنگاران ایرنا در همدان روزهای پرکاری را می گذرانند چراکه با تهیه گزارش های مختلف درصدد هستند تا چالش ها، مشکلات و نیازهای مردم این استان را به گوش دولتمردان برسانند، حاصل این تلاش را می توانید در پرونده خبری دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور مشاهده کنید و برخی از مهمترین مطالب امروز نیز با عناوین در اختیار مخاطبان قرار گرفته است:

استاندار همدان جزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور را تشریح کرد

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان در آستانه سفر رئیس جمهور 

مطالبات معیشتی فصل مشترک خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر همدان

فعالیت مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور در استان همدان آغاز شد

۱۸۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی استان همدان چشم انتظار تامین اعتبار در سفر دولت مردمی

چند روزی است که سیلاب و باران های سیل آسا برخی از نقاط کشورمان از جمله کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان را فرا گرفته و خسارت هایی هم به بار آورده است و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز چهارشنبه در غرب یزد، غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و استان هرمزگان با تشدید فعالیت رگبارهای موسمی شاهد سیلاب‌های شدید و گسترده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس محتوای دومین هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی که دیشب منتشر شد، امروز جنوب یزد دچار بارش‌های شدید و گسترده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این وضعیت امروز در جنوب سیستان و بلوچستان نیز تکرار شود و فردا پنجشنبه استان کرمان، نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، یزد و بخش‌هایی از استان هرمزگان نیز درگیر بارش‌ها خواهند شد.

بارش‌ها تا روز جمعه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال استان خوزستان ادامه خواهد داشت. 

هم چنین بارش‌ها فردا در استان اصفهان و بخش‌هایی از استان چهارمحال و بختیاری نیز پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی همزمان سامانه بارشی در قسمت شمالی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و زنجان با شدت کمتری فعال است.

سازمان هواشناسی در تحلیلی از وضعیت باران‌های سیلابی اعلام‌ کرده است: ۳۰ درصد بارش‌های یک سال زاهدان ظرف چند ساعت بارید و رکورد ۶۰ ساله بارش‌های تابستان در زاهدان شکسته شد.

شدت بارش ها به حدی است که می تواند منجر به جاری شدن سیل، طغیان رودخانه‌ها، آب گرفتگی گسترده معابر و منازل مستعد، تخریب پل، مسدود شدن جاده و وارد آمدن خسارت به کشاورزی و تاسیسات شهری شود.

 آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، احتمال تخریب جاده و پل، سیلاب شهری و امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای و خیزش گردوخاک، پرآب شدن سدها، احتمال ورود سیلاب از سمت استان های غربی خواهیم داشت. 

جزئیات بارش های سیل آسای مونسون در استان های مختلف را می توانید در گزارش سامانه بارشی "مونسون" به کدام استان ها خسارت زد ؟ تداوم بارش‌ها تا پایان هفته مشاهده کنید.

خبرنگاران مراکز و دفاتر استانی ایرنا امروز هم دست به قلم شده و از ظرفیت ها، مشکلات و راهکارهای برون رفت از چالش های استان خود نوشتند که نتیجه این تلاش ها روی خروجی قرار گرفت:

ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز در مسیر توسعه

مرگ زمین با گرفتن جان آب

حل مصائب درمان ناباروری با تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر

نفس تازه بر کالبد آبی دریاچه ارومیه با افتتاح طرح تصفیه‌خانه تبریز

رنج بی‌گنج چغندرکاران گچسارانی

سیبل پسماند گیلان در برابر اراده مدیران

اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در خراسان‌شمالی؛ از استقبال مردم تا مهار سودجویی

تپش دوباره نبض زندگی در رگ افسرده صنعت خراسان رضوی

هورامان جهانی یکساله شد

ضرورت حل مشکل محرومیت ششمین استان نابارور کشور/ برداشتن گام نخست

مطب به مثابه دکان

پنجم مردادماه همچنین سالروز عملیات مرصاد با رمز مقدس یا صاحب الزمان(عج) در سال ۱۳۶۷ با هدف مقابله با تهاجم منافقان و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده در اطراف شهر اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه است.

این عملیات با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب ‌اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد و رزمندگان اسلامی در سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضدانقلاب که از «مسعود رجوی» آن هم خارج از مرزهای ایران فرمان می‌گرفتند، تا پشت نوار مرزی عقب رانده شدند.

در عملیات مرصاد ۲۰ تیپ مشترک منافقان و ارتش عراق متلاشی شد و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

به همین مناسبت خبرنگاران ایرنا در کرمانشاه در گزارشی با عنوان مرصاد کمین‌گاه منافقان کوردل/فروغی که جاویدان نشد به مرور جزئیات و دلاورمردی های رزمندگان اسلام پرداخته و در مطلب دیگری با عنوان ملت ایران جنایات وحشتناک آدم‌سوزی منافقین در اسلام‌آبادغرب را فراموش نکنند، خاطرات رزمندگان در این عملیات را بازگو کردند.

مرکز ایلام هم در گزارشی از حماسه تنگ کوشک به عنوان نماد سلحشوری مردمان دیار ایوان در دفاع مقدس نوشته است.

هدایت تحصیلی، طراحی مسیر زندگی و جهت دهی صحیح شغلی دانش آموزان است، تجهیز ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی به کنتور هوشمند، داشتن کیفیت و بسته‌بندی مطلوب رمز موفقیت صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق است، ۴۸ واحد تولیدی استان سمنان در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد، یک چهارم ازدواج ها در خوزستان سال گذشته به طلاق ختم شد، پشت‌پرده امتناع اورژانس گلستان از انتقال مصدوم به بیمارستان/ وقتی فضای مجازی جولان می‌دهد،  کشاورزی حفاظتی در اراضی دیم کشور توسعه یابد، ترمیم جراحت آذرآب با نسخه شفابخش دولت مردمی، پارک‌های علم و فناوری سالانه یک طرح تانا اجرا کنند، دهکده فناوری کشاورزی در مازندران ایجاد می‌شود، ۴ مرز ایران آماده خروج زائران عتبات عالیات در ماه محرم است، جانشین فرمانده سپاه: ایران توان دفاع بازدارندگی و قدرت اقدام را توامان دارد، عناوین دیگر خبرها و تولیدات مراکز و دفاتر استانی ایرنا در روز چهارشنبه پنجم مردادماه را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها استان همدان سفر استانی استانداری همدان گزارش ملی سیلاب ها بارش باران سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان سفر استانی استانداری همدان استان همدان سفر استانی استانداری همدان گزارش ملی سیلاب ها بارش باران سیستان و بلوچستان سازمان هواشناسی سفر استانی رییس جمهور استان ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

این بار سامانه بارشی استان‌های شرق و جنوب کشور را نیز در برگرفت. شدت بارش‌ها به قدری است که شهروندان در جنوب کشور با سیل دست و پنجه نرم می‌کنند. استان خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبود و روستا‌ها و شهر‌های این استان با بارش باران بهاری همراه شد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از بارش باران در روستای رقه از توابع شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان جنوبی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود