Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت تبیین ارزش و اهمیت نماز برای جامعه به ویژه دانشجویان و جوانان تاکید کرد.

اسماعیل چمنی ۵ مرداد در دیدار با رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: اولویت اصلی دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه فرهنگی، بحث نماز است.

وی با بیان اینکه نماز باید در وقت مقرر و به نحوی اقامه شود که عامل ترویج آن باشد، افزود: ترغیب دانشگاهیان به ویژه دانشجویان و جوانان برای حضور در نماز جماعت دانشگاه به صورت جدی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمنی نماز جماعت را عامل اتحاد و انسجام مسلمانان دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا اهمیت و ارزش واقعی نماز را برای جامعه و به خصوص جوانان نشان دهیم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: توجه به بیانات امام خمینی(ره) و تحقق منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در حوزه فرهنگی، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه ویژه به موضوع نماز از اولویت های اساسی دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه فرهنگی است.

وی به ضرورت رعایت اصل اخلاق مداری در برخورد با دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: در خصوص انتخاب کارمند نمونه و ارتقای اساتید نیز توجه ویژه ای به حضور همکاران در نماز جماعت خواهیم داشت.

چمنی با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی برآمده از بطن مردم است، تصریح کرد: ما نیز به عنوان مسئولان دولت انقلابی و مردمی باید به نحوی عمل کنیم تا شرمنده شهدا و بزرگان نظام نباشیم. همچنین در خصوص توجه به مسائل مختلف به ویژه نماز، نگاه دولت مردمی متفاوت است.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه طی دوران همه گیری کرونا، نماز جماعت مسجد دانشگاه محقق اردبیلی تعطیل نشد، گفت: در حال حاضر پس از حضوری شدن دانشگاه ها نیز، نماز جماعت در ۱۳ مکان دانشگاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در بحث نماز جزو دستگاه های پیشرو بوده و برنامه های متعددی در این حوزه برگزار می شود، افزود: اساس و متولی نماز در دانشگاه دفتر نهاد رهبری است و برنامه های بسیاری از جمله مسابقات مختلف در حوزه نماز در میان دانشگاهیان برگزار می شود.

فنی اصل همچنین از برنامه ریزی برای اعزام یاوران نماز دانشگاه محقق اردبیلی به مشهد مقدس طی ماه های آتی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه اردبیل نماز دانشجو دانشگاه محقق اردبيلي دانشگاه محقق اردبیلی نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود

وزیر خارجه کشورمان ابراز امیداوری کرد با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ویژه در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی دست از نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش‌های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و رایزنی های دیپلماتیک خود در «بانجول» پایتخت گامبیا و در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای اندونزیایی خود، به جدی تر شدن تلاش ها برای توقف جنگ در غزه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ خصوص در اجلاس بانجول، رژیم صهیونیستی دست از نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

وی در بخش دیگری از این ملاقات، با اشاره به سفر  مهم ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اندونزی تاکید کرد:  توافقات این سفر مورد توجه و پیگیری جدی ما هست و  در مسیر پیگیری اجرای اسناد پیشرفت های خوبی را مشاهده می کنیم، اما در خصوص برخی بخش‌ها باید تلاش بیشتری را به عمل بیاوریم.

رتنو مارسودی وزیر خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از دیدارش با امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور کشورمان به جاکارتا، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه اندونزی با تاکید بر اهمیت موضوع فلسطین برای دولت و مردم این کشور، فلسطین را مهم ترین مساله در دستور کار اجلاس سران اسلامی در بانجول توصیف کرد و با اشاره به ضرورت اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل برای توقف چرخه کشتار این رژیم در غزه، ابراز امیدواری کرد شاهد اتخاذ موضعی قوی در حمایت از مردم فلسطین در این اجلاس باشیم.

مارسودی همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، بر اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه تاکید کرد و اهمیت تمرکز بر تجاوزات اسرائیل در غزه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بدون تحول در حل و فصل مساله فلسطین به نفع مردم فلسطین، تغییر در  وضعیت روابط بین کشورهای اسلامی و اسرائیل در راستای منافع جهان اسلام نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند