Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی حاجی زاده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه مربوط به تعیین و تکلیف شهرک امام خمینی بم به خبرنگار ایرنا گفت: انتقال اسناد اراضی دارای مستحدثات این شهرک در دستور کار قرار می‌گیرد و میزان بدهی شهرداری به راه و شهرسازی به حساب آتی شهرداری گذاشته خواهد شد تا مشکل مردم مرتفع شود.

وی عنوان‌کرد: ۲۰۰ هکتار باقی مانده از ۳۰۰ هکتار شهرک امام نیز پس از انتقال سند توسط منابع طبیعی به راه وشهرسازی پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان اضافه کرد: سال ۷۰ اداره منابع طبیعی بم ۳۰۰ هکتار از اراضی حاشیه این شهر را تحت عنوان کمیسیون ماده ۳۲ به شهرداری جهت احداث شهرک مسکونی واگذار می‌کند.

حاجی زاده بیان کرد: از سال ۷۰ تا ۷۲ این اراضی وارد محدوده شهر می شوند و با توجه به اینکه متصدی محدوده شهر مسکن و شهرسازی وقت بوده صورتجلسه ای با حضور مدیرکل زمین شهری و فرماندار و شهردار وقت منعقد می شود مبنی بر اینکه بر روی ۲۰۰ هکتار از این اراضی شهرداری طرحی را آماده و پیاده کندو آماده سازی آن را انجام دهد،سپس واگذاری انجام شود.

به گفته وی آماده سازی شامل تفکیک قطعات، جدول گذاری و آسفالت معابر بوده است.

شهرداری بم به تعهداتش عمل نکرده است

حاجی‌زاده ادامه‌داد: مقرر شده بود تا ۷۵ درصد اراضی را شهرداری با قیمت دولتی بردارد و ۲۵ درصد مابقی در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

وی تاکیدکرد: شهرداری بم آماده سازی را انجام نمی‌دهد و به تعهداتش به مسکن و شهرسازی هم عمل نمی‌کند و تمام ۳۰۰ هکتار را به مردم واگذار می‌کند .

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان اظهارداشت: شهرداری وقت بم در شهرک امام خمینی ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه در مساحت ۳۰۰ هکتار به مردم واگذار می‌کند 

وی می‌گوید: شهرک امام حاشیه‌نشینی نیست و موضوع انتقال اسناد بین اداره راه شهرسازی و شهرداری است که شهرداری به تعهداتش عمل نکرده است.

باید با حاشیه نشینی برخورد کرد

حاجی زاده درباره حاشیه‌نشینی در بم نیز می گوید: حاشیه نشینی که در تمام دنیا وجود دارد معلول هستند و علت نیستند زیرا جلوی علت را در سر منشا خود نمی‌توانیم بگیریم درنتیجه جلوی معلول را می گیریم.

وی گفت: شهر بم قبل از زلزله معضل حاشیه نشینی نداشت و اکنون که این اتفاق افتاده است غالب این افراد از سایر شهرها مهاجرت کرده‌اند و ساکن قدیمی شهر بم نیستند.

 حاجی زاده تاکیدکرد: شهرداری در حریم شهرها وظیفه دارد از هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه‌ای که فارغ از مالکیت رخ دهد با کمک پلیس ساختمانی که در اختیار دارد ممانعت کند.

وی افزود: باید اراضی که به صورت تصرفی در محدوده و حریم شهر قرار دارند و در حد حصار یا آلونک بدون سکونت هستند توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ بحث تخریب آن ها در دستور کار قرار گیرد.

حاجی زاده می‌گوید ۲۱۰ فقره دادخواست اراضی تصرفی در محله قشمی(حاشیه شهر بم) تنظیم شده اما در دادگستری به دلیل یکسری مشکلات ثبت نشده است همچنین هشت فقره شکایت کیفری داریم که رای قطعی گرفته و آماده اجرا است .

به گفته وی اگر می خواهیم حاشیه نشینی را رفع و ساماندهی کنیم باید حتما برخورد کنیم هرچند تبعاتی هم خواهد داشت.

حاجی زاده بیان‌کرد: معارضاتی در محله قشمی بم در زون میراث (بحث میراث و حریم گسل) وجود دارد که مطالعات گسل توسط مرکز تحقیقات ساختمان مسکن انجام شده است.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی بم حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی بم حاشیه نشینی بزهکاری وزارت راه و شهرسازی بم حاشیه نشینی بزهکاری راه و شهرسازی حاشیه نشینی شهرک امام حاجی زاده ۳۰۰ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصاد دریاپایه در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی توسعه تولید با مشارکت مردم را یک اولویت بسیار مهم دانست و بیان کرد: در این راستا طرح‌های اقتصادی متعددی با مشارکت مردم در استان بوشهر در حال اجرا است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر ۲ شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

کد خبر 6090289

دیگر خبرها

  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد