Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان کل کشور در اجلاس نمایندگان دادستان های کل کشورهای حاشیه دریای خزر بر افزایش همکاری های چند جانبه برای تامین امنیت جمعی زیست محیطی دریای خزر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  روابط عمومی دادستانی کل کشور،اجلاس نمایندگان دادستان های کل کشورهای حاشیه دریای خزر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، صبح امروز(چهارشنبه) به میزبانی شهر ساحلی آستاراخان روسیه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های ساحلی دریای خزر و به ریاست دکتر غلامعباس ترکی معاون قصایی دادستان کل کشور در امور حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در این نشست منطقه ای حضور دارد.

 هیات مذکور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس یاد شده، در حاشیه این نشست با همتایان خود بصورت دوجانبه و دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

در نشست صبح امروز معاون دادستان کل روسیه پس از خیر مقدم به حاضرین، روند برگزاری نشست را تبیین نمود. 

غلامعباس ترکی معاون دادستان کل کشور در جلسه صبح امروز در دو نوبت به بیان اقدامات جمهوری اسلامی در زمینه مسائل مختلف از جمله مسائل زیست محیطی دریای خزر، اقدامات دادستانی کل و پیشنهادات هیات ایرانی پرداخت.

وی در این سخنان ضمن تاکید بر افزایش همکاری های چند جانبه برای تامین امنیت جمعی زیست محیطی دریای خزر تاکید کرد.

برگزاری اجلاس دادستان های کل کشورهای ساحلی دریای خزر فرصت مغتنمی را برای همفکری و تبادل نظر در خصوص مسائل حقوقی و قضایی این دریا فراهم می سازد و می تواند موجب تقویت گسترش همکاری های قضائی کشورهای حاشیه دریای خزر گردد.

 ترکی ضمن برشماری ویژگی ها و موقعیت خاص و استراتژیک دریای خزر ابراز داشت: خزر برای ساکنین حاشیه خود هزاران فرصت شغلی ایجاد کرده و منبع اصلی درآمد و تولید ثروت محسوب می شود ولی متاسفانه فعالیت های بیش از حد انسانی و بهره برداری های اقتصادی پرشتاب و بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی، موجب تخریب اکو سیستم های طبیعی، آلودگی های محیط زیست و کیفیت آب این دریا شده است.

معاون دادستان کل کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است برای حفظ امنیت زیست محیطی دریای خزر بایستی میان توسعه اقتصادی و بهره برداری از منابع زنده و معدنی و رعایت استانداردهای زیست محیطی دریای خزر تعادل و توازن برقرار گردد تا این دریا برای نسل های آینده حفظ گردد. 

وی اعلامیه دادستانهای کل کشورهای منطقه دریای خزر را مبنا و چهارچوب مناسبی جهت همکاری ‌و ارتباط کاری میان کشورهای ساحلی دانست و خواستار اجرایی نمودن مفاد این اعلامیه و همچنین تقویت جایگاه و تاثیرگذاری دادستانی های کشورهای ساحلی در حفاظت از محیط زیست و منابع زنده دریای خزر گردید.

ترکی با تشریح ساختار دادستانی کل و وظایف دادستان ها افزود: در نظام حقوقی ایران مسائل زیست محیطی و بهداشت عمومی دریاها و رودخانه ها از حقوق عامه شمرده می‌شود که دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران از طریق دادستان های محلی و معاونین حقوق عامه در هر شهرستان موضوعات مربوط را به طور تخصصی دنبال می کند. 

معاون دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: برای مقابله با جرائم محیط زیست از پلیس و ضابطان تخصصی مانند یگان های حفاظت آبزیان تشکیل گردیده و دادستان ها ضمن آموزش ضابطان بر اقدامات آن ها نظارت دارند.

همچنین لازم به ذکر است هیات اعزامی از دادستانی کل کشور پیشنهاداتی را جهت نیل به اهداف برگزاری اجلاس مطرح نمود که از جمله آن می توان به پیگیری و نظارت بر اجرای مفاد کنوانسیون تهران و پروتکل های الحاقی به آن و همچنین سایر اسناد مربوطه در سطح ملی و منطقه ای، تدوین و اجرای برنامه اقدامات پیشگیرانه به منظور حفاظت از محیط زیست دریای خزر، اصلاح و تشدید مجازات های مربوط به ارتکاب جرایم زیست محیطی، صید بی رویه و قاچاق منابع زنده دریای خزر در سطح ملی، گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و الزام تمامی بنادر دریای خزر به احداث و راه اندازی تاسیسات دریافت و تصفیه آب توازن کشتیها، راه اندازی تاسیسات دریافت فضولات نفتی شناورها، برگزاری گشت های مشترک دریایی و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی اشاره نمود.

لازم به ذکر است تا ساعاتی دیگر و در نشست بعداز ظهر، ترکی معاون دادستان کل کشور و رئیس هیات اعزامی، سخنرانی دیگری در موضوع مقابله با صید غیر قانونی خواهند داشت

این نشست از چهارم مردادماه آغاز و تا ششم مردادماه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین امنیت دریای خزر روسیه زیست محیطی معاون کشورهای حاشیه دریای خزر دادستان های کل کشورهای معاون دادستان کل کشور زیست محیطی دریای خزر جمهوری اسلامی ایران دادستان کل کشور دادستانی کل دادستان ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا