Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش سنگین سامانه "مونسون" در شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد آمدن خسارت سنگین به ویژه به بخش‌های راه و کشاورزی را در پی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایرانشهر، بارش سنگین سامانه "مونسون" طی روزهای اخیر در شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد آمدن خسارت سنگین به ویژه به بخش‌های راه و کشاورزی را در پی داشته که هنوز به طور دقیق برآورد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام هواشناسی روند بارش تا پایان هفته در این استان تداوم دارد و بر این اساس همه نیروهای امدادی و سایر دستگاه‌های اداری در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و با توجه به حجم بارندگی‌ها، احتمال بروز خسارات بیشتر در منطقه وجود دارد.

خسارت چند صد میلیاردی به بخش کشاورزی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه صدها میلیارد تومان به بخش کشاورزی منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان خسارت وارد شده و میزان برآورده کلی خسارات وارده به زودی پس از اتمام موج بارندگی و ارزیابی دقیق توسط کارشناسان ما اعلام می‌شود.

سیدمحمدرضا سیدحسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکیپ‌های برآورد خسارت محصولات کشاورزی در سطح شهرستان‌های منطقه بلوچستان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه تاکنون صدها میلیارد تومان به بخش کشاورزی جنوب استان خسارت وارد شده و عمده خسارت مربوط به به محصول خرما، قنوات، دام سبک و طیور بوده است.

وی ادامه داد: برآورد اولیه از خسارت سنگین به نخلستان‌های شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، فنوج، مهرستان،  سرباز،  راسک و دلگان در پی ریزش و ترشیدگی محصول خرما حکایت دارد.

آخرین وضعیت بارش‌ها در سیستان و بلوچستان| تداوم بارش‌های "مونسونی"/ رکورد 40 ساله بارش روزانه ‌شکسته شد/ 3 نفر جان باختندافزایش 369درصدی بارندگی سیستان و بلوچستان در پی فعالیت "مونسون"/ نعمتی که در نبود زیرساخت به نقمت تبدیل می‌شود73 درصد حجم سدهای سیستان و بلوچستان آماده کنترل سیلاب‌های احتمالی است

وارد آمدن خسارت 350 میلیارد تومانی به محورهای جنوب استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بارندگی اخیر بیش از 350 میلیارد تومان به محورهای جنوب استان خسارت وارد کرده، اظهار داشت: تاکنون بیش از 200 کیلومتر از راه‌های آسفالته روستایی و یک هزار و 800 کیلومتر از راه‌های خاکی و 45 ابنیه فنی آسیب دیده‌اند. 

جلال‌الدین قادری گفت: با اعلام هواشناسی مبنی بر حاکم شدن وضعیت قرمز آب و هوایی در جنوب استان 340 نفر در قالب 50 اکیپ گشت راهداری این اداره‌کل در ١٣ شهرستان جنوب استان به حال آماده‌باش در آمدند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم بلوچستان تا پایان هفته از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت قبل سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی 141 از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند. از یازده محور روستایی مسدود شده در جنوب استان تاکنون چهار محور با تلاش راهداران بازگشایی شده و بقیه با فروکش شدن آب بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/393/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان جنوب استان بخش کشاورزی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

به گزارش قدس خراسان، احمدرضا پور عباس اظهار کرد: سیلاب امروز خسارتی به مناطق شهری و روستایی بخش سنگان وارد نکرده و روان آب در مسیر کانال‌ها و مسیل‌ها در حال عبور است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی ستاد هماهنگی مدیریت بحران بخش سنگان با بهره گیری از چند دستگاه لودر و تراکتور و ایجاد سیل بند از ورود روان آب به روستاهای «مژن آباد و حسین آباد» جلوگیری شد.

بخشدار سنگان خواف ادامه داد: این سیلاب در مسیل‌ها و کانال‌ها در حال عبور است و وارد مناطق مسکونی شهری و روستایی بخش سنگان نشده است.

خالد فقیری مدیر جهاد کشاورزی خواف نیز اظهار کرد: تاکنون خسارتی از بابت سیلاب امروز به بخش کشاورزی این شهرستان گزارش نشده و مراتب در دست بررسی است.

رییس اداره هواشناسی خواف گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد وبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نقاط این شهرستان پیش بینی شده است.

اسماعیل میرزاده افزود: این بارش‌ها خطر آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد