Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از مستند "تماشاگر بهار" و تجلیل از رضا رویگری با حضور معاون سیما در صدا و سیما برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از مستند «تماشاگر بهار» و تجلیل از رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون عصر امروز برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی نظیر رضا رویگری، محسن برمهانی معاون سیما، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، ابوالفضل توکلی کارگردان مستند، جمعی از مدیران سازمان صدا و سیما و جمعی از دوستان رضا رویگری حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مستند به کارگردانی ابوالفضل توکلی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل محمدباقر، در شبکه مستند سیما تولید شده است. 

رضا رویگری در ابتدای مراسم رونمایی از مستند پرتره‌اش گفت: هیچ‌کس به اندازه من تئاتر کار نکرده حتی زنده‌یاد مشایخی و انتظامی! بیشترین سریال‌ها را بازی کردم و از این جایی که در مستند دیدم خیلی از کارهای من در این مستند دیده نشده است. امیدوارم زنده بمانم تا بتوانم باز کار کنم و عمرم قد بدهد تا دوباره برای مردم ایران کار کنم. ‌‌‌‌

در ادامه این مراسم، ابوالفضل توکلی، کارگردان مستند پرتره رضا رویگری گفت: ممنونم که آقای رویگری به گروه ما اعتماد کردند. گروه‌های دیگری هم خواهان ساختن مستندی از زندگی ایشان بودند ولی ایشان به ما لطف داشتند. آقای رویگری در این کار حافظه‌ بسیار خوبی داشتند.                            

رویگری در این‌جای مراسم به یاد اتفاق تلخ کهریزک افتاد و گفت: یک‌بار در کهریزک مرا پیش دکتر بردند، دکتر گفت تو از همه ما سالم‌تری‌. اما مرا به جایی برده بودند که یک دیوار بین من و بهشت زهرا (س) فاصله بود و شب‌ها توهم می‌دیدم.

کارگردان پرتره رضا رویگری از فرصت حضور معاون سیما در این مراسم استفاده کرد و گفت: تصویربرداری در داخل سازمان صداوسیما خیلی دشوار است، امیدوارم آقای برمهانی (معاون سیما) هماهنگی کنند که این مشکل برای مستندسازان رفع شود.

محمدباقر، تهیه‌کننده این مستند در ادامه اشاره به مشکلات حوزه مستند به لحاظ بودجه خاطرنشان کرد: مدیر شبکه مستند در جهت تجلیل از پیشکسوتان هنر سنگ تمام گذاشتند. مستند آقای رویگری به این دلیل انتخاب شد که ایشان شخصیتش سه وجه داشت؛ هم موسیقی، هم نقاشی و هم بازیگری. از آقای برمهانی خواهش می‌کنم بودجه شبکه مستند را کمی افزایش دهند.

برمهانی معاون سیما هم که در انتها حاضر به گفت‌وگو با خبرنگارانی که در مراسم حاضر شده بودند، نشد، در مراسم رونمایی از مستند رضا رویگری گفت: تصور می‌کنم که این اثر تولید شد که یادمان نرود کجا بودیم و چه مسیری طی شد تا هنر به ایجا رسید.

او خطاب به این بازیگر گفت: اگر به شما بی‌توجهی می‌شود و اگر اتفاق ناخوشایندی برای شما می‌افتد، باید مایه شرمندگی مسئولان امر باشد. من قلبا و صمیمانه می‌خواستم منزل خدمتتان برسم و به خودم یادآوری کنم همچنان شاگرد بزرگوارانی مثل شما هستیم و قدران قدم‌های بزرگی که شما برای فرهنگ و هنر این کشور برداشتید. ما دوست داریم شما را همیشه همین‌طور سرحال و بشاش ببینیم. ان‌شاءالله تلویزیون و سینمای ایران همچنان از حضور شما استفاده کند.

مراسم با تجلیل از رضا رویگری و امضای پوستر مستند به پایان رسید.

رضا رویگری: منتظرم داود میرباقری صدایم کند تا سرِ صحنه «سلمان فارسی» می‌دوم

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه رونمایی از مستند پرتره خود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به حضور دوباره‌اش در تلویزیون تأکید کرد: منتظر اشاره میرباقری برای حضور در سریال سلمان فارسی هستم، چون آثار و کارهای ایشان ماندگار است. در حال حاضر درصدد انجام مسائل فیزیوتراپی‌ام.

او همچنین با اشاره به راز ماندگاری مختارنامه و ابراز خوشحالی‌اش از حضور در این سریال به این نکته اشاره کرد منتظرم داود میرباقری صدایم بزند تا سرِ صحنه «سلمان فارسی» می‌دوم. امیدوارم یک بار دیگر این اتفاق بیفتد و مقابل دوربین این کارگردان استثنایی حاضر شوم.

قانون سقط جنین آمریکایی پای مستند "خونریزی" را به تلویزیون باز کرد! + فیلمتوضیحات جلال مقامی درباره‌ وضعیت خودش و ماجرای رضا رویگری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مستند مستند مراسم رونمایی از مستند تجلیل از رضا رویگری سلمان فارسی شبکه مستند معاون سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: این مستند، روایتی از مجموعه فعالیت‌های بانو رحیمه همتی طاحونه، مسوول خواهران قرارگاه فرهنگی مسجد سیدمصطفی خمینی بوشهر است.

حجت الاسلام محمد قادری افزود: خانم طاحونی بانوی فعالی است که در بستر انقلاب اسلامی علاوه بر شئون مادری نخ تسبیحی در فعالیت‌های اجتماعی است و نقشی محوری در ترویج و تحقق ارزش‌های انقلابی ایفا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با تمجید از این کار فاخر خواستار تولید مجموعه‌های دیگری از این روایت‌ها شد و بر آمادگی صدا و سیما برای نشر چنین آثار ارزشمندی تأکید کرد.

مائده پیامی، مسوول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی نیز این مستند را روایتی از رحیمه همتی به عنوان سندی از الگوی زنان عنوان کرد که برای اولین بار انجام می‌شود و یک کار جدید از امور بانوان تبلیغات اسلامی بوشهر است.

دیگر خبرها

  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم