Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید گل‌فیروزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  ۳۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که این تعداد روز گذشته ۳۲۲ نفر بود.

وی گفت: آمار امروز بیماران مبتلا به کرونا و بستری در استان گلستان نسبت به روز گذشته از کاهش ۱۲ بیمار بستری خبر می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پس از کاهش ۱۵ درصدی تعداد مبتلایان در ۱۰ تیرماه نسبت به روز قبل آن؛ تعداد مبتلایان کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان طی ۴ هفته اخیر تا به امروز سیر صعودی داشت

گل‌فیروزی بیان کرد: از کل بستری‌های امروز ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند که این تعداد روز قبل ۳۷ نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همچنین اکنون ۲۳ بیمار کرونایی بدحال با دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند که نسبت به دیروز، سه نفر بیشتر شده است.

در همین راستا مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان  گفت: تاکنون  بیش از سه میلیون و ۳۶۴ هزار دُز واکسن کرونا طی چهار نوبت در استان تزریق شده است.

علی باقری گفت: مراکز بهداشت شهری و روستایی استان مهیای تزریق واکسن به متقاضیان هستند.

در آخرین رنگبندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان ترکمن در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، کلاله، کردکوی، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرستان آق قلا در حال حاضر تنها شهر با وضعیت آبی در گلستان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتتی و درمانی گلستان گفت: با پرهیز از عادی‌انگاری، تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با کمترین خسارت ازا موج هفتم همه‌گیری عبور کنیم.

گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بستری عادی و ۳۰۰ تخت بستری بیماران خاص دارد.

برچسب‌ها استان گلستان ویروس کرونا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان ویروس کرونا واکسن کرونا استان گلستان ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش