Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به تشریح نظریه امت واحده اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به این‌که برای انجام کار فرهنگی مناسب باید نقشه دشمن در تهاجم فرهنگی را با دقت مطالعه و بررسی کرد، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی اگر بدون توجه به نقشه دشمن باشد اثرگذاری مناسبی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر شهریاری، تجزیه کشورهای اسلامی را مهم ترین نقشه دشمن برشمرد و تصریح کرد: دشمن امروز نیز دست از تقسیم کشورها برنداشته و آن را در عراق، یمن، لبنان و سوریه دنبال می‌کند.

وی ابزار دشمن برای دنبال کردن پروژه راهبردی کشور سازی را ایجاد اختلاف میان اقوام، مذاهب و گروه‌ها دانست و گفت: اگر می‌خواهیم این پروژه دشمن را خنثی کنیم، باید به دنبال تشکیل امت واحده اسلامی و یکپارچگی منطقه‌ای باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را سه هدف دشمن برشمرد و گفت: اسلام هراسی در اروپا دنبال می‌شود تا پیام امام راحل تحت شعاع قرار گیرد و در همین راستا استکبار جهانی با کمک ۶ سازمان اطلاعاتی، داعش را به وجود آورد تا چهره ای خشن از اسلام ارائه دهد ولی خوشبختانه با مجاهدت مقاومت اسلامی ریشه این توطئه خشکانده شد.

وی ادامه داد: دشمن برای ایجاد شیعه هراسی نیز پروژه‌های همه جانبه ای همانند ایجاد شیعه انگلیسی و اتهام زنی به شیعه سازی کشورهای اسلامی توسط ایران روی آورده است. با ایجاد شیعه انگلیسی به دنبال توهین به مذاهب اسلامی به ویژه اهل سنت هستند تا این کشورها را در برابر ایران قرار دهند.

دکتر شهریاری تأکید کرد: باید با برقراری تعاملات فرهنگی عمیق و اخوت واقعی با اهل سنت اتهام شیعه سازی را رفع کنیم، وگرنه ممکن است اهرمی برای پیشبرد اهداف دشمن شویم.

وی افزود: سومین پروژه دشمن، ایران هراسی در کشورهای همجوار است. یکی از حربه‌های آمریکا اتهام ایرانی سازی کشورهای اسلامی است. متأسفانه برخی از افراد نیز با رفتارها ناصحیح در زمین دشمن بازی می‌کنند. برای مقابله با این توطئه رایزنان فرهنگی می‌توانند در حوزه فرهنگ از بومیان منطقه به ویژه اهل سنت استفاده کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود، فضای مجازی را فضای حاکمیتی دنیای کنونی دانست و بیان داشت: فضای مجازی امکانی را فراهم کرده که می‌توان بدون حضور فیزیکی پیام‌های فرهنگی را ارسال کرد.

وی ادامه داد: برخی خیال می‌کنند فضای مجازی یک ابزار است، در حالی که بحث فضای مجازی بحث حاکمیتی است. دشمن به وسیله همین فضا تمام اطلاعات افراد را دارد، از این رو باید به شدت مراقب رفتارمان باشیم.

 این استاد حوزه در ادامه از پیگیری چند پروژه در بستر فضای مجازی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: معتقدیم تبادل اطلاعات بر بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی بازی در زمین دشمن است. به همین دلیل در تلاش برای ایجاد بستر ارتباطی امن هستیم و برای این منظور نرم افزار روبیکس را طراحی کرده‌ایم که می‌توان ۱۰ زبان زنده دنیا را بر روی آن نصب کرد.

وی عنوان کرد: دومین اقدام ما تجمیع دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل است که در شبکه‌ «سعید» گردآوری می‌شود. رایزنان فرهنگی که از بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند می‌توانند به وسیله این شبکه تجربیات، نظرات و دیدگاه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «آی محسن» را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد، گفت: شبکه «آی محسن» شبکه خدمات فرهنگی بر بستر فضای مجازی است. به وسیله «آی محسن» نیازهای بین المللی به خیرین بین المللی وصل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع رایزنان فرهنگی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشورهای اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود

 به گزارش تابناک به نقل از موج، دادگاه صلح نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه‌های عمومی است.

طبق قانون جدید، دادگاه صلح تمامی صلاحیت‌های شورای حل اختلاف بر اساس قانون سابق، مضاف برصلاحیت‌های جدیدی که قانونگذار برای آن پیش بینی کرده است را داراست. این دادگاه، ابتدا باید پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد، در صورت عدم امکان سازش یا عدم امکان اخذ تصمیم مقتضی و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا در رابطه با ارجاع به شورای حل اختلاف، دادگاه صلح رأسًا به ماهیت دعوا رسیدگی می‌کند.

برگزاری ۵ نشست هماهنگی تشکیل دادگاه‌های صلح در دادگستری استان تهران

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در راستای اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف در هشتمین ماموریت خود به مدیران قضایی استان تهران، ایجاد دادگاه‌های صلح در سال ۱۴۰۳ را مورد تاکید قرار داد و تا کنون ۵ نشست هماهنگی و پیگیری اجرای این قانون در دستگاه قضایی استان تهران تشکیل شده است.

حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در پنجمین نشست پیگیری اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و برگزاری دادگاه‌های صلح در استان تهران که با حضور غلامرضا مهدوی معاون قضایی دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف، معاونین قضایی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی و همچنین روسای دادگستری‌های شهرستان‌ها و بخش‌های استان تهران برگزار شد، اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف را مورد تاکید قرار داد.

شاکرمی با اشاره به اینکه طبق قانون، دادگاه‌های بخش می‌توانند وظایف دادگاه‌های صلح را انجام دهند، گفت: دادگاه‌های بخش در این زمینه کمافی‌السابق می‌توانند وظایف دادگاه‌های صلح را برعهده داشته باشند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از روسای دادگستری‌ها و حوزه‌های قضایی بخش خواست تا هماهنگی و تمهیدات لازم را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا پایان نیمه اول سال مقدمات و زمینه‌های تشکیل دادگاه‌های صلح در دادگستری‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: صلاحیت‌های دادگاه صلح مشخص است و فقط پرونده‌های در صلاحیت این دادگاه‌ها به شعب تعیین شده برای دادگاه صلح ارجاع می‌شود و پرونده‌های شعب تبدیلی که خارج از صلاحیت دادگاه صلح است طبق روند قانونی و همچون گذشته مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

شوراهای حل اختلاف همچنان در کنار دادگاه‌های صلح فعال هستند

شاکرمی صلاحیت شوراهای حل اختلاف را در قانون جدید اختصاصا در زمینه سازش برشمرد و عنوان کرد: پرونده‌های خارج از این توصیف در قالب دادگاه صلح مطرح خواهد شد و البته شوراهای حل اختلاف همچنان در کنار دادگاه‌های صلح فعال هستند و رای مربوطه و تصمیم قضایی توسط قاضی دادگاه صلح صادر خواهد شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان گفت: دادیاران و بازپرسانی که پیش از این به عنوان قاضی شورا فعالیت داشته‌اند با بررسی و طی مراحل قانونی بعد از تشکیل دادگاه صلح و در صورت صدور ابلاغ مراجع مربوطه می‌توانند حسب مورد به عنوان دادرس یا رئیس شعبه دادگاه صلح انجام وظیفه کنند.

غلامرضامهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در امور شوراهای حل اختلاف نیز در این جلسه با تاکید بر آثار مثبت شکل‌گیری دادگاه‌های صلح، گفت: با تشکیل دادگاه‌های صلح تعداد زیادی از پرونده‌های در صلاحیت این دادگاه مانند تصادفات به شعب این دادگاه‌ها ارجاع داده می‌شوند و کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادسراها را در پی خواهد داشت.

قربانی: دادگاه‌های صلح موجب کاهش ورودی پرونده‌های قضایی می‌شوند

ربیع الله قربانی رئیس کل محاکم تهران نیز ایجاد دادگاه صلح در معیت محاکم و دادسرا را موجب کاهش ورودی پرونده‌های قضایی در این دو مرجع دانست و اتخاذ تصمیمات مدیریتی برای تامین نیروی انسانی و تعیین قضات برای رسیدگی به پرونده‌های در صلاحیت دادگاه‌های صلح، را ضروری برشمرد.

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰