Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید حسن عاملی روز دوشنبه در حاشیه تجدید میثاق ائمه جمعه با آرمان های امام در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اشاره به اینکه امام خمینی(س) فرموده «ائمه جمعه، ائمه جماعت، روحانیون محترم، اینها باید توجه به این معنا داشته باشند که اینها پدر هستند از برای ملت. اینها با مردم باید سمت پدری داشته باشند، اینها با مردم باید رفتارشان رفتار پدرانه باشد»(صحیفه امام، جلد ۱۹، صفحه ۲۵۰) اظهار داشت: وصف حضرت ختمی مرتبت فرمودند «انا و علی ابوا هذه الامة»؛ یعنی من و علی(ع) پدر این امت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان «پدر» اقتضایش این است که نسبت به تمام اعضای خانواده نظر یکسان داشته باشد؛ درد آنها را درد خودش بداند، در سختی ها خودش و در خوشی ها آنها را مقدم کند. همچنان که پیامبر(ص) ما این طور بود.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: زمین های مدینه را که تقسیم می کردند، جبرئیل نازل شد و گفت یا رسول الله چیزی برای خودت نگذاشته ای؛ فدک را هم به زهرا(س) بده. اما در جنگ، امیرالمؤمنین(ع) می گوید «کُنَّا إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ اتَّقَیْنَا بِرَسُولِ اللَّهِ»؛ یعنی وقتی جنگ خیلی داغ می شد، همه ما پشت سر پیامبر(ص) قرار می گرفتیم. این نشان می دهد پیامبر(ص) در خوشی ها انتها و در سختی ها صف اول بود.

وی افزود: امام جمعه باید این وصف را داشته باشد که غصه و درد مردم را در خودش بداند و مثل پیامبر(ص) عمل کند. پیامبر(ص) ما خیلی گرسنگی کشیدند و حتی جبرئیل نازل شد و کلید خزائن را آورد و باز گرسنگی کشیدند. سنگی به نام «حجر المجاعه» پیدا کردند و این سنگ را به شکم خودشان می بستند تا از گرسنگی زیاد معذب نشوند. در روایت هست که زن های پیامبر(ص) به حال پیامبر(ص) گریه کردند. آخر هم گرسنه از دنیا رفت؛ «خَرَجَ مِنَ اَلدُّنْیَا خَمِیصا وَ وَرَدَ اَلْآخِرَةَ سَلِیما».

آیت الله عاملی گفت: هیچ کس ندانست که چرا پیامبر(ص) اینقدر گرسنگی کشید؛ تا زمان امام صادق(ص) رسید و از حضرت سؤال کردند و فرمود «چون پیامبر(ص) پدر امت بود، ادوار تاریخ را نگاه کرد و دید در بعضی از ادوار تاریخی امت گرسنه است؛ گفت برای پدر عیب است که پدر سیر و امت گرسنه باشد و با آنها همدردی کرد. اگر امام جمعه این گونه همدردی داشته باشد، پا جای پیامبر(ص) گذاشته است.وی ادامه داد: وقتی کسی «پدر» شد باید همه را زیر بال و پر خودش بگیرد؛ و به این جناح و آن جناح ملحق نشود. امام جمعه نباید کار جناحی کند. منویات مقام معظم رهبری باید نصب العین او باشد و طوری عمل کند که هر دو جناح برای مشورت سراغ امام جمعه بیایند. الآن در شهر ما، هر دو جناح چپ و راست با ما مشورت می کنند. یعنی ما را امین و خیرخواه خودشان دانسته اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تأکید کرد: امام جمعه نباید فحش بگوید، طرد کند و عصبانی شود و امام جمعه نباید نسبت به این طایفه و آن طایفه تند شود. امام جمعه، امام جمعه همه کس است؛ امام جمعه فرد شراب خوار هم هست. بنابر این امام جمعه باید از این جهت همه را زیر بال و پر خودش بگیرد؛ حتی کسانی که عنادی دارند این وثوق را داشته باشند که از امام جمعه طلب خیرخواهی کنند.

وی افزود: انواع گروه هایی که عناوین سیاسی دارند یا ملتی هستند، یعنی ناسیونالیسم و ملی گرا هستند، با ما مشورت می کنند. یعنی دفتر امام جمعه باید برای همه اقشار ملجأ و پناهگاه باشد. اگر این طور عمل کرد، یک امام جمعه آرمانی است.

منبع: سایت جماران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه نباید پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد