Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری عصر امروز با موضوع بارش‌های احتمالی پیش‌ رو در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد. 

محمد حیدری، رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: بعد از دریافت هشدارهای لازم از سوی اداره هواشناسی و مدیریت بحران و همچنین سازمان اورژانس کشور کد ۵۰۰ فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۵۶ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی و تمامی بیمارستان‌های استان در حالت آماده‌باش هستند.

حیدری با اشاره به اینکه اورژانس هوایی نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی فعال خواهد بود، افزود: اتاق‌های عمل جراحی استان به‌ویژه عمل‌های الکتیو در بیمارستان کاشانی در حال تعلیق است تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوان خدمت‌رسانی مناسب داد.

وی با اشاره به آماده‌باش ۴۰۰ نیروی عملیاتی اورژانس اظهار داشت: انبارها و تیم‌های واکنش‌ سیار نیز آماده‌باش هستند.

هشدارهای لازم به کشاورزان داده شد

حسین برزگر در ادامه این جلسه با بیان اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: محصول کلزا در حال برداشت است و اطلاع‌رسانی‌های لازم از روز گذشته به کشاورزان، دامداران و آبزی‌پروران از طریق پیامک و اطلاعیه در گروه‌های مجازی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری افزود: ۲ مرکز خرید گندم رو باز با ظرفیت ۳۵۰ تن گندم در استان مشغول فعالیت بود که شب گذشته بارگیری آغاز شد و تا کنون ۲۱۰ تن آن بارگیری شده و پیش‌بینی می‌شود تا فردا محصولی روی زمین نداشته باشیم.

جداول منظریه لایروبی شده است

عبدالصادق نجفی نیز با بیان اینکه جلسه مدیریت بحران در شهرداری تشکیل و تقسیم کار انجام شد، افزود: از مناطقی که احتمال سیل دارند بازدید شد و با لغو کلیه مرخصی‌ها همه نیروها در حال آماده‌باش هستند.

سرپرست شهرداری شهرکرد اظهار داشت: مشکلات منظریه به کمک راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در حال پیگیری است و معابر و جوب‌ها در حال لایروبی است اما باز هم مشکل آب‌های سطحی این محله را تهدید می‌کند.

یوسف افشارنیا گفت: از روز گذشته اطلاع‌رسانی‌ها انجام شده و امروز نیز آموزش‌های لازم در بخش‌های خبری بیان می‌شود‌.

مدیرکل صداوسیمای چهارمحال و بختیاری افزود: امشب و فردا مدیرانی که نقش اجرایی در بحران دارند در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا می‌کنند تا نکات لازم را به مردم ابلاغ کنند.

روح‌الله غلامی گفت: اطلاعیه‌های بارندگی و جاری‌ شدن سیل برای همه ادارات صادر شده است تا همه آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: تمام کشیک‌ها در سطح استان فعال هستند و مرخصی نیروهای راهداری لغو شده که در صورت نیاز مشکل کمبود نیرو وجود نداشته باشد.

تقویت سامانه بارشی از فردا

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه گفت: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت امروز رطوبت وارد آسمان استان شده است و از فردا این جریان تقویت می‌شود.

وی افزود: از فردا بیشترین با‌رش‌ها در منطقه بروجن و امام‌قیس رخ خواهد داد و هر چه به سمت کیار پیش رویم از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد.

مهران چراغپور اضافه کرد: برای بروجن پنج میلی‌متر و امام‌قیس ۱۰ میلی‌متر بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز جمعه بارش‌ها کل استان به غیر از لردگان و خانمیرزا را در برمی‌گیرد و انتظار داریم بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارش در مناطق مستعد داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز شنبه برای مناطق جنوبی بارش‌ها تقویت می‌شود و برای خانمیرزا و بروجن بیش از ۵۰ میلی‌متر بارش انتظار می‌رود.

وی عنوان کرد: در روز شنبه در بخش‌هایی از لردگان و غرب اردل هم بارش خواهیم داشت.

چراغپور افزود: بارش‌ها در روز یکشنبه به صورت هسته‌ای و نقطه‌ای است و بیشتر در بروجن انتظار بارش داریم.

روز دوشنبه این سامانه استان را ترک می‌کند

وی اضافه کرد: در روز دوشنبه این سامانه استان را ترک می‌کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل خشکی زمین و نفوذ‌پذیری کمتر احتمال ایجاد روان‌آب و سیل در استان زیاد است و توصیه می‌کنیم عشایر در بستر رودخانه‌ها اتراق نکنند.

وی ادامه داد: کشاورزان محصولات خود را جمع‌آوری کنند و شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی مزارع ماهی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/68038

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد بحران چهارمحال و بختیاری احتمال وقوع سیلاب بارش های احتمالی چهارمحال و بختیاری آماده باش میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجددا به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتا شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برای امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم برای اکثر نقاط استان انتظار است، همچنین بارش‌های رگباری و ضعیف در غرب استان به خصوص برای کوهرنگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجدداً به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتاً شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود، همچنین احتمال وقوع تگرگ دور از انتظار نیست.


معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: شدت بارش‌ها برای غرب استان به خصوص اردل، بخشی‌های کیار، کوهرنگ و غرب لردگان پیش بینی می‌شود.

نوروزی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه برای مناطق غربی استان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و برای سایر نقاط استان هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق استان به خصوص نیمه غربی، ممکن است بارش‌ها به صورت نقطه‌ای تقویت شود بنابراین آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برای صبح روز پنجشنبه کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و از ظهر پنجشنبه تا هفته بعد دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت، همچنین برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارشی پیش بینی نمی‌شود.

کد خبر 750887

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • باران میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه