Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@06:18:23 GMT

روش صحیح بغل کردن نوزاد به چه صورت است؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۲۲۱۴

روش صحیح بغل کردن نوزاد به چه صورت است؟

روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟ قبل از بغل گرفتن نوزاد دستان خود را بشویید برای بغل کردن نوزاد خود باید احساس راحتی کنید هنگام بغل گرفتن نوزاد از او حمایت کنید قبل از بلند کردن نوزاد یک موقعیت مناسب اختیار کنید انواع روش‌های بغل کردن نوزاد بغل کردن نوزاد به روش گهواره بغل کردن نوزاد بر روی شانه بغل کردن نوزاد بر روی شکم قرار دادن نوزاد بر روی ران پا نکاتی برای بغل کردن نوزاد برای ترک دادن بغلی شدن نوزاد چه کنیم؟ نشاندن نوزاد در بغل را از چه سنی آغاز کنیم؟ روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، در مقابل برخی از والدین با معضل بغلی شدن نوزاد مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند با این موضوع مقابله کنند و یا اگر نوزادی بغلی شده، راه‌های ترک دادن بغلی شدن نوزاد چیست. در این مقاله به همه این سؤالات پاسخ داده‌ایم.

قبل از بغل گرفتن نوزاد دستان خود را بشویید

قبل از اینکه درباره طریقه گرفتن نوزاد صحبت کنیم باید بدانید که قبل از این کار باید دستانتان را به‌خوبی تمیز کنید. این موضوع به‌خصوص در مواقع بغل کردن نوزاد توسط دیگران که از بهداشتی بودن دستان آن‌ها مطمئن نیستید، اهمیت زیادی دارد. سیستم ایمنی کودک هنوز درحال‌توسعه است، بنابراین هر میکروبی که توسط بزرگ‌سالان حمل می‌شود، ممکن است آن‌ها را بیمار کند. بهتر است دستانتان را با صابون و آب گرم بشویید و از دیگران نیز بخواهید همین کار را بکنند. از گفتن این موضوع به اطرافیانتان خجالت‌زده نشوید، چراکه بحث سلامتی کودکتان مطرح است.

برای بغل کردن نوزاد خود باید احساس راحتی کنید

راحتی یکی از مهم‌ترین موارد در مورد نگهداری از نوزاد است. نه‌تنها باید ازنظر جسمی احساس راحتی داشته باشید بلکه باید برای بغل کردن نوزاد احساس اطمینان خاطر و آرامش داشته باشید. طبیعی است که در ابتدا کمی احساس ترس و وحشت کنید. وقت بگذارید و یادتان باشد که نفس عمیق بکشید! بر اساس یک مطالعه، پدران به‌طور میانگین 5 ساعت طول می‌کشد که با نوزاد خود احساس راحتی داشته باشند؛ بنابراین لزومی ندارد که اگر با این موضوع راحت نیستید سعی کنید آن را انجام دهید.

هنگام بغل گرفتن نوزاد از او حمایت کنید

اگر می‌خواهید روش صحیح بغل گرفتن نوزاد را بدانید مهم‌ترین نکته این است که هنگام گرفتن نوزاد باید حمایت کافی را از سر و گردن او داشته باشید. سر نوزادان سنگین‌ترین قسمت بدن آن‌ها در هنگام تولد است. از طرفی نوزادان تقریباً تا 4 ماهگی قابلیت کنترل عضلات گردن خود را ندارند تا بتوانند سر خود را به‌تنهایی نگه دارند؛ بنابراین شاید بتوان گفت که طرز بغل گرفتن نوزاد 5 ماهه تا حدودی نسبت به نوزادان کوچک‌تر راحت‌تر باشد. اگرچه همچنان می‌بایست در بغل کردن او دقت داشته باشید.

هنگام بغل کردن نوزاد حواستان به فونتانل یا ملاج سر نوزاد باشد؛ منظور قسمت‌های نرم بالای سر نوزاد است که نباید فشاری به آن‌ها وارد شود.

قبل از بلند کردن نوزاد یک موقعیت مناسب اختیار کنید

برای بغل کردن نوزاد باید نحوه صحیح بلند کردن نوزاد را بدانید. وقتی می‌خواهید کودک خود را بلند کنید، زانوی خود را کمی خم کنید، سپس یک دست را زیر سر او و دیگری را زیر باسن او قرار دهید. سپس بدن آن‌ها را به قفسه سینه خود نزدیک کنید. تا زمانی که از سر و گردن کودک حمایت می‌کنید، می‌توانید در هر موقعیتی که راحت‌تر هستید، قرار بگیرید.

انواع روش‌های بغل کردن نوزاد

انواع مختلفی از روش‌های بغل کردن نوزاد وجود دارد که کودک شما ممکن است از آن لذت ببرد. برخی از این موقعیت‌ها همچنین برای تغذیه با شیر مادر و یا آروغ زدن نوزاد بسیار عالی هستند. با امتحان کردن پوزیشنهای مختلف ببینید کدام موقعیت برای هر دوی شما بهتر است.

بغل کردن نوزاد به روش گهواره

طریقه گرفتن نوزاد در حالت گهواره یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌های نگه‌داشتن نوزاد برای چند هفته اول زندگی است:

درحالی‌که دست‌هایتان را روی هم قفل کرده‌اید کودک را به‌صورت افقی در سطح قفسه سینه خود قرار دهید.

به‌آرامی سر کودک را به سمت کج آرنج خود ببرید.

درحالی‌که با یک دست سر کودک را نگه داشته‌اید، دست دیگر را به سمت پشت کودک ببرید تا بدن کودک را حمایت کنید.

با دست آزاد خود قادر خواهید بود کارهای دیگر نظیر شیردهی و دیگر موارد را انجام دهید.

شاید بهترین روش بغل کردن نوزاد در خواب همین روش باشد.

بغل کردن نوزاد بر روی شانه

بدن کودک را موازی با بدن خود نگه دارید به‌طوری‌که سر آن‌ها را روی شانه و سینه شما قرار بگیرد؛ نوزاد را طوری قرار دهید که بتواند پشت سر شما را ببیند.

یک دست را روی سر و گردن نوزاد نگه دارید و با دیگری از کف پای او را حمایت کنید. این موقعیت همچنین ممکن است باعث شود کودک ضربان قلب شما را بشنود و کمتر بی‌قراری کند.

بغل کردن نوزاد بر روی شکم

کودک خود را به‌صورت بغل کنید که با شکم بر روی قسمت جلوی ساعد شما دراز کشیده باشد و سر نوزاد در قسمت آرنج شما قرار داشته باشد.

پاهای آن‌ها باید در دو طرف دست شما فرود بیاید و دست خود راکمی شیب‌دار قرار دهید.

اگر نوزاد نفخ داشته باشد و نیاز به آروغ زدن داشته باشد، این طریقه گرفتن نوزاد به او کمک می‌کند. درحالی‌که نوزاد را در این حالت قرار گرفته است، پشت او را به‌آرامی نوازش کنید تا گاز اضافی را دفع کند.

قرار دادن نوزاد بر روی ران پا

روی یک صندلی بنشینید و کودک خود را بر روی پای خود قرار دهید. سر آن‌ها باید نزدیک زانوی شما رو به بالا باشد.

کف دو دست خود را زیر سر نوزاد قرار دهید و ساعد دست‌هایتان را زیر بدن کودک ببرید. پای کودک باید به کمر شما بچسبد.

برای انتخاب روش صحیح بغل گرفتن نوزاد بهتر است به حال و هوای کودک توجه کنید. اگر آن‌ها بدقلقی یا گریه می‌کنند، می‌توانید موقعیت دیگری را امتحان کنید تا ببینید آیا این باعث راحتی بیشتر آن‌ها می‌شود یا خیر. همچنین می‌توانید به‌آرامی آن‌ها را تکان دهید. توجه داشته باشید که سر نوزاد همیشه باید طوری قرار بگیرد که بتواند به‌راحتی نفس بکشد.

نکاتی برای بغل کردن نوزاد

هنگام نگه‌داشتن کودک با او تماس پوستی برقرار کنید. این یک روش عالی برای پیوند یافتن با آن‌ها و گرم نگه‌داشتن آن‌ها است. می‌توانید کودک را تا جایی که فقط یک پوشک داشته باشد، لخت کنید. آن‌ها را در مقابل سینه لخت خود قرار دهید و با یک پتو بپوشانید.

هنگام نگه‌داشتن کودک به مدت طولانی یا برای کمک به تغذیه با شیر مادر، از بالش پشتیبانی نوزادان استفاده کنید.

در حین نگهداری از کودک نوشیدنی‌های داغ حمل نکنید یا کنارتان قرار ندهید. وجود چاقو، شعله‌های آتش و گرمای بیش‌ازحد در اطراف شما خطرناک هستند و می‌توانند منجر به آسیب‌های تصادفی شوند. همچنین از افرادی که در کنار شما با لوازم خطرناک کار می‌کنند، دوری کنید.

برای امنیت بیشتر، کودک خود را با هر دو دست نگه دارید.

هرگز کودک خود را محکم تکان ندهید؛ انجام این کار می‌تواند باعث خونریزی در مغز و حتی مرگ شود.

برای ترک دادن بغلی شدن نوزاد چه کنیم؟

مطالعات و کارشناسان فواید زیادی را برای بغل کردن نوزاد ارائه کرده‌اند؛ اما این بدان معنی نیست که شما باید همیشه او را بغل کنید. کودک شما برای رشد مهارت‌های حرکتی خود نیاز دارد مدتی هم بر روی شکم خود روی پتو یا کف زمین قرار بگیرد. در صورت بغلی شدن نوزاد او در هنگام قرار گرفتن بر روی هر سطحی احساس ناامنی می‌کند و دائماً گریه و بی‌تابی خواهد کرد.

هر کاری که برای کودکتان انجام می‌دهید باید تعادل را در آن رعایت کنید. بهتر است از ابتدا فکری برای این موضوع بکنید. برای پیشگیری از بغلی شدن نوزاد سعی کنید تنها در مواقعی که او احساس گرسنگی می‌کند یا خیلی بی‌تاب است او را بغل کنید. در سایر مواقع و به‌محض کوچک‌ترین اشاره از سوی نوزاد، او را در آغوش نگیرید. گاهی حتی ممکن است لازم باشد که مقابل تقاضای بی‌دلیل نوزاد برای اینکه بغلش کنید، مقاومت کنید؛ اگرچه این موضوع اصلاً ساده نیست.

بهتر است در ابتدا نوزاد را دو بار در روز بر روی شکم قرار دهید. برای اینکه نوزاد در این وضعیت احساس امنیت کند خودتان نیز بر روی شکم دراز بکشید و با او ارتباط چشمی برقرار کنید. همچنین می‌توانید یک آینه مقابل او قرار دهید تا خودش را ببیند. مواقعی این کار را انجام دهید که نوزادتان به‌خوبی استراحت کرده و پوشک تمیز به پا دارد.

نشاندن نوزاد در بغل را از چه سنی آغاز کنیم؟

نشستن نوزاد در بغل شما نیز یک نقطه عطف دیگر در زندگی او و شما محسوب می‌شود. نوزاد بعد از نشستن با دنیای جدیدی روبه‌رو می‌شود، خوردن وعده‌های غذایی برای او آسان‌تر می‌شود و بهتر می‌تواند محیط اطراف خود را ببیند و ارتباط برقرار کند.

شما تقریباً می‌توانید از سه‌ماهگی نشاندن نوزاد در بغل خود را درحالی‌که کاملاً از سر و گردن او حمایت می‌کنید، برای 1 یا 2 بار در روز آغاز کنید. کودک شما ممکن است در اوایل شش‌ماهگی با کمی کمک برای ورود به موقعیت نشستن، بتواند بنشیند. نشستن به‌طور کاملاً مستقل مهارتی است که بسیاری از نوزادان بین 7 تا 9 ماهگی به آن تسلط پیدا می‌کنند. قبل از اینکه نوزاد قدرت کنترل سر و گردن خود را به دست آورده باشد، نباید او را بنشانید، در غیر این صورت دچار عوارض زود نشاندن نوزاد خواهد شد.

منبع: گهواره لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سلامت کودکان نوزاد بغل کردن بغل کردن نوزا روش بغل کردن بغل کردن صحیح اخبار مرتبط اولین عکس از نوزاد اسطوره ورزش جهان ۱۴۰۱/۴/۲۶ این کارها زردی نوزاد را بیشتر می کند ۱۴۰۱/۴/۲۵ علت سردی دست و پای نوزاد + چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید ۱۴۰۱/۴/۲۰ علت خنده نوزاد در خواب چیست؟ حقایق جالب ۱۴۰۱/۴/۱۴ اتفاقی شگفت انگیز؛ این دختر همیشه می خندد! + فیلم ۱۴۰۱/۳/۳۱ مرگ یک نوزاد آمریکایی رها شده در خودرو ۱۴۰۱/۳/۲۸ آخرین ویدیو ها تصویب آیین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیات دولت ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۲ تظاهرات مقابل نخست وزیری عراق + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۲:۳۰ چگونه در سیل زنده بمانیم؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۲:۱۲ دوردور پسر امین حیایی با ماشین لاکچری! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۲۳ بی تابی تلخ خرس اسیر در باغ وحش تهران از شدت گرما در قفس! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۰:۳۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۳:۲۳ روش صحیح بغل کردن نوزاد به چه صورت است؟ ۲۳:۲۱ فوری: فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را ۰.۷۵درصد افزایش داد ۲۳:۱۶ ثبت نام در سامانه سماح شرط خروج زائران اربعین از مرزهای خوزستان ۲۳:۱۵ مالیات بر نقل و انتقال خودرو را چه کسی باید بپردازد؟ ۲۳:۰۴ حکم پرونده ویلموتس اعلام شد ۲۳:۰۳ چند راه عالی برای درمان ریزش موی شقیقه ها ۲۳:۰۲ تصویب آیین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیات دولت ۲۲:۵۵ پیام توییتری مقتدی صدر خطاب به معترضان ۲۲:۵۳ قهرمانی فرنگی کاران نوجوان ایران در مسابقات جهانی ایتالیا ۲۲:۵۰ سفر اعلام نشده فرمانده نیروی قدس سپاه به بغداد ۲۲:۴۷ علت ورود معترضان به پارلمان عراق ۲۲:۴۳ پیام مقتدا صدر به معترضان در منطقه سبز بغداد؛ متشکرم ۲۲:۳۰ تظاهرات مقابل نخست وزیری عراق + فیلم ۲۲:۱۴ روش حفظ رابطه عاشقانه از راه دور ۲۲:۰۹ دستبند هوشمند تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ ۲۲:۰۶ اعلام اطلاعات تسهیلات و تعهدات بالای ۱۰۰۰ میلیارد ریال پرداختی توسط بانک ملی ایران ۲۱:۴۵ تو کیف خانم باردار باید چی باشه؟ ۲۱:۳۴ ۴ کاری که مردان با شخصیت هرگز انجام نمی دهند ۲۱:۳۰ ۷ عادت بد که به شدت برای دندان ها مضرند ۲۱:۰۹ روش های کاربردی برای بازسازی ریمل خشک شده ۲۱:۰۸ گل گهر موفق به اخذ نشان زرین ایمنی شد ۲۰:۴۶ چرا بچه های ژاپنی سالم تر و باهوش ترند؟ ۲۰:۳۲ بی تابی تلخ خرس اسیر در باغ وحش تهران از شدت گرما در قفس! + فیلم ۲۰:۲۶ کاپیتانی تیم ملی شطرنج زنان ایران توسط یک آقا! + عکس ۲۰:۲۳ جام‌ جهانی شهریور وارد تهران می شود ۲۰:۲۰ تصویر سحرآمیز از پرتوهای اشعه ایکس در خورشید ۲۰:۰۶ تصاویر تاریخی از نماز جمعه قبل و بعد از انقلاب ۱۹:۵۶ نشانی که همزمان به رییسی،‏ قالیباف و محسنی اژه ای اعطا شد ۱۹:۵۳ معوقات یارانه ها کی پرداخت می شود؟ ۱۹:۵۱ عملیات مرصاد؛ فروغ جاویدان یا حقارت جاویدان؟ ۱۹:۴۳ حجاب دین نمی خواهد، بلکه عقل می خواهد / نباید اجازه دهیم انتخابات کشور ما مثل انتخابات انگلیس و فرانسه شود ۱۹:۴۱ سایتی که فرمانده رژیم بعث عراق گفته بود افتخار انهدام آن باید نصیب خودم شود ۱۹:۳۸ اردن هم به دنبال احیای روابط با ایران ۱۹:۳۴ زاکانی: خواستار این بودیم که خرید هایمان را ۴۰درصد ارزان تر از طریق بورس تهیه کنیم ۱۹:۲۲ علت داد زدن زیاد کودک + راه حل ۱۹:۱۸ جزیره ای عمل کرده ایم و همین باعث شده ظرفیت های پراکنده ایجاد شود و نتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم ۱۹:۱۱ آینده واکسن های کرونا چگونه خواهد بود؟ ۱۹:۰۵ نفت سرقت شده ایران تا یکشنبه تحویل نفتکش «لانا» می شود ۱۹:۰۳ خودروهای وارداتی (غیر) اقتصادی است ۱۹:۰۰ بیت کوین و برکشایر هاتاوی فلسفه مشابهی دارند؟ ۱۸:۳۴ گمرک: برنج های زاهدان در اختیار انبارهای عمومی است ۱۸:۳۳ چه نوع شخصیت هایی بیشتر قهر می کنند؟ ۱۸:۲۷ کالاهای صادراتی ایران روانه کدام بازارها شدند؟ ۱۸:۲۵ برنامه هیات های تهران در دهه اول محرم + آدرس ۱۸:۱۳ رمزینکس از محصول جدید خود با نام رمزباکس رونمایی کرد ۱۸:۰۷ چگونه بیت کوین خود را بفروشیم؟ ۱۷:۵۰ حیات دوباره رودخانه سرباز در سیستان وبلوچستان ۱۷:۴۸ جایی از خانه که فراموش میکنیم جاروبرقی بکشیم ۱۷:۴۶ رونمایی از رمزباکس محصول جدید رمزینکس ۱۷:۴۵ مجازات ماینینگ غیرقانونی چیست؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت کودکان نوزاد بغل کردن روش بغل کردن بغل کردن نوزاد چه صورت نوزاد در بغل احساس راحتی داشته باشید کودک خود حمایت کنید بر روی شکم نگه داشتن قرار دهید سر و گردن سر نوزاد ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

ابراهیم کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان افزود: پارسال۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی سه ماه و هزینه سالانه ذخیره آن۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اُتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام‌نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه‌گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان