Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیر عبداللهیان در گفت وگوی تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت گفت وگو برای رفع تحریم ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد. حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های جوزف بورل و انریکه مورا معاون وی اظهار داشت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش کامل صحبت های حسین امیر عبداللهیان را مشاهده می نمایید.

نظر امیر عبداللهیان‌ درباره‌ سخنان‎ وزیر خارجه‌ سوریه

امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر آمریکا با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

وزیر امور خارجه یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از سوی بورل تاکید کرد: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می کند.  

هدف ظریف از کنارگذاشتن امیر عبداللهیان چه بود؟

وزیر امور خارجه افزود: آمریکا همواره اظهار می دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت وگو اظهار داشت: طرف ایرانی تاکنون اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و اکنون زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

بورل بار دیگر بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی  با همه طرف ها تأکید کرد.

دو طرفی در این گفت وگو در خصوص چگونگی ادامه مسیر بحث و تبادل نظر کردند.

امیر عبداللهیان: با درخواست عراق، تجهیزات نظامی ارسال می کنیم

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران جوزف بورل امیر عبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد