Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر تاپایان تیرماه 1401 میزان اعطای وام ازدواج از سوی بانک ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.5 درصد کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت اعطای وام به زوج های جوان اظهار کرد: بانک ها اعلام می کنند که پول کافی برای پرداخت وام ازدواج ندارند، در حال حاضر تاپایان تیرماه 1401 میزان اعطای وام ازدواج از سوی بانک ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل عملکرد سلیقه ای بانک ها ما با ضمانت و تعلل در اجرای قانون به شکلی سرسام آور مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: علی رغم دستور رئیس جمهور و ابلاغیه به رئیس بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام طی 10 روز، همچنان با تأخیرهای یک تا دو ماهه در انجام تعهدات مواجه هستیم.

متقی فر با گلایه از اینکه بانک ها به قانون عمل نمی کنند، گفت: خیلی از زوج ها ابتدای فروردین ماه تشکیل پرونده داده اند و مدارک شان کامل شده اما هنوز وام را دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به جلساتی که با معاونان اعتباری بانک ها انجام شده، عنوان کرد: الزامی برای پاسخگویی به ما وجود ندارد اما در جلسات می گویند به دلیل نداشتن اعتبار پرداخت وام با تأخیر انجام می شود، در همین راستا ما پیشنهادی را در شورای علی جوانان برای تشکیل هیأت نظارت بر وام های ازدواج مطرح کردیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هرچند بانک مرکزی با این پیشنهاد مخالف است اما منتظریم تا شورا تشکیل شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جوانان وام ازدواج وام ازدواج اعطای وام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه