Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، محمد هادی زارع چهارشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران ابرکوه افزود: باید دید در میدان عمل و زمان وقوع بارش ها و سیل تا چه میزان اقدام مسوولان ذیربط کارساز و در پیشگیری از خسارت سیل سهیم خواهد بود.

مسئول ستاد مدیریت بحران ابرکوه با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش باران بالای ۵۰ میلی‌متر درابرکوه پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه بارش ها در استان های فارس و کرمان از شدت بیشتری برخوردار است احتمال انتقال روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و بروز خسارت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ابرکوه اظهار کرد: از هم اکنون باید هماهنگی های لازم در راستای تقسیم امور و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز صورت گیرد و تمامی اقدامات و هماهنگی ها به لحظه وقوع سیل احتمالی موکول نشود.

زارع زاده تصریح کرد: پیش بینی های لازم برای آماده سازی تکایا و سالن های ورزشی برای اسکان شهروندان در صورت تخلیه اضطراری مناطق پر خطر انجام شده است.

وی ادامه داد: پلیس راهور، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی تدابیر لازم را برای کنترل شرایط بحرانی هماهنگی های لازم اندیشیده اند و تجهیزات، ادوات و ابزار مورد نیاز همچون تراکتور، ماشین های سنگین برای حمل مخروط، کف کش مهیا شده است.

رییس اداره صنعت، معدن تجارت  ابرکوه هم در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: اصناف و بازاریان این شهرستان با توجه به هشدارهای اعلام شده توسط مدیریت بحران درخصوص ایجاد سیلاب،روان آبها وآب گرفتگی معابر عمومی در روزهای پایانی هفته جاری نسبت به رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از ضرر وزیان جانی ومالی اقدام کنند.

سیدمسعود میرحسینی افزود: رعایت اصولی همچون جلوگیری از ورود سیلاب به داخل واحدصنفی از طریق ایجاد خاک ریزه(کیسه های پرشده از خاک)، قطع کردن جریان آب ، برق ،گاز تلاش کنند.

وی اظهارکرد:  عدم راه رفتن در مسیر آب، انتقال وسایل مهم به طبقات بالا، ضدعفونی کردن هرچیز خیس ومرطوب، خروج تمامی اسنادو مدارک، رعایت اصول موارد اعلام شده توسط دستگاه های اجرایی مربوط و... از مواردی است که در زمان سیلاب وآبگرفتگی معابر می باید مورد توجه قرار گیرد.

برپایه گزارش خبرنگار ایرنا، ابرکوه یکی از قطب های مهم کشاورزی یزد که۴۰ درصد اشتغال مردم این منطقه دربخش کشاورزی است و با توجه به تداوم ۲۶ سال پدیده خشکسالی و کم آبی در بخش کشاورزی، اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار کاهش یافته است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گزارش ملی سیلاب ها خشکسالی ابرکوه سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گزارش ملی سیلاب ها خشکسالی ابرکوه گزارش ملی سیلاب ها خشکسالی ابرکوه سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به این که مردم روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل شکسته شدن سد این روستا چون به موقع تخلیه شدند، خسارتی در این خصوص نداشتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به این که خسارت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل زیاد است با تشکیل تیم‌های تخصصی بررسی‌های لازم در خصوص میزان خسارات وارده به این بخش در این شهرستان انجام شود.

به گفته وی برای تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند با هدف جلوگیری از بحران در روزهای آینده با توجه به احتمال بارش، اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

وی با توجه به خسارات وارده به راه‌های عشایری تاکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت: با توجه به این که در سیل اخیر به قنوات شهرستان زیرکوه خساراتی وارد شده است باید از مادر چاه‌ها با لوله کشی در کوتاه مدت آب مورد نیاز تأمین شود.

آخوندی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص نیفتاده است.

قاسم تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: ۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان خسارت به سیل بندهای شهرستان زیرکوه وارد شده و در مجموع ۱۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده و در حوزه مسکن هم به ۴۸ واحد خسارت دیده‌اند که ۱۰ مورد آن شهری و ۳۸ واحد مسکونی دیگر روستایی است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان‌های ارتش حاضر در منطقه گفت: با به‌کارگیری پنج خودروی ارتش در زمان سیل در شهرستان زیرکوه اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 6090891

دیگر خبرها

  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر