Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@10:50:36 GMT

تصویری از اولین دوی ماراتون در المپیک ۱۸۹۶ آتن

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۲۶۲۲

تصویری از اولین دوی ماراتون در المپیک ۱۸۹۶ آتن

المپیک تابستانی ۱۸۹۶ نخستین دوره از بازی های المپیک در تاریخ مدرن است که توسط پیر دو کوبرتن ایجاد شد و از ۶ تا ۱۵ آوریل ۱۸۹۶ در آن یونان برگزار شد.

هفت مکان برای میزبانی این بازی‌ها استفاده شد که مسابقات دو و میدانی در شهر مارتن، در ۴۰ کیلومتری آتن بود برگزار می‌شد.

منبع: فدراسیون تاریخ و آمار

251 251

کد خبر 1655782.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجموعه المپیکی دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 

محمد ابراهیم پارسانژاد، فوق تخصص نازایی و استاد دانشگاه شیراز در مورد درمان ناباروی گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین  برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود. 

او افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد ، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای انها به صد درصد می رسد. 

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارود می توانند در فرایند درمان قرار گیرند تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند . طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده میکنند بچه دار می شوند . 

او تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که آقا دچار مشکل بود٬ به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

پارسانژاد در مورد علت تغییر تاریخ  بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری در زمانی که اعلام شده بود نیز گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان کردند . 

او خاطرنشان کرد: موضوع با ریاست محترم دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱  اردیبهشت در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.

پارسانژاد با ابراز تاسف از این که این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان های مختلف برای این کنگره بلیط رزرو کرده بودند ادامه داد : ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم با تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آن ها توضیح دهیم .  آن ها هم با بزرگواری پذیرفتند که قصور از مسئولان برگزار کننده کنگره نبوده و قرار شد در ۱۹  اردیبهشت در خدمت آن ها باشیم.

گفتنی است بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد