Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد اعلام کرد که نگران حملات اخیر علیه غیرنظامیان در استان ایتوری کنگو است.

دفتر سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که دفترهماهنگی امور بشردوستانه نگران چندین حملات اخیرعلیه غیرنظامیان  در استان ایتوری کنگو است.

 بر اساس این گزارش، در منطقه  بوگا، طی ۱۰ حمله که از ابتدای ماه جاری تاکنون اتفاق افتاده است، دستکم ۳۰ غیرنظامی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این منطقه بیش از ۸۰ نفر از جمله حدود ۴۰ کودک ربوده شده اند. حداقل ۲۰ هزار  نفر  نیز آواره شدند و بیش از ۷۰۰ خانه نیز در آتش سوخته است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه نیز گزارش های نگران کننده ای مبنی بر بکارگیری افراد زیر سن قانونی در  گروههای مسلحانه دریافت کرده است.

خاسیم دیاگن، سرپرست موقت ماموریت تثبیت سازمان ملل متحد در کنگو نیز روز گذشته کشته شدن محافظان صلح سازمان ملل را محکوم و با خانواده‌ها و همکاران این افراد ابراز همدردی کرد.

دیاگن خشونت علیه سازمان ملل را کاملا غیرقابل قبول و مخرب توصیف کرد و گفت که نیروهای سازمان ملل در کنار مقامات محلی برای محافظت از غیرنظامیان، مقابله با گروه‌های مسلح و ایجاد ظرفیت نهادها و خدمات دولتی  در کنگو حضور دارند.

 این مقام سازمان ملل از مقامات کنگو، جامعه مدنی و گروه های اجتماعی خواست تا  این خشونت را محکوم کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قاره آفریقا ، سازمان ملل متحد ، کنگو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاره آفریقا سازمان ملل متحد کنگو سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • شمس آذر ۱۲ نفره علیه پیکان
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم