Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جاری شدن سیلاب و گل و لای در منطقه امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز فردی با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد. اما دقایقی بعد تلفن همراه این فرد خاموش شد با این وجود  با توجه به هشدارهای قبلی هواشناسی، عوامل اورژانس این گزارش را به منزله یک گزارش صحیح تلقی کرده و بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در امامزاده داوود (ع) اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی بعد هم  سه دستگاه آمبولانس دیگر به این منطقه اعزام شد و در حال حاضر مجموعا هفت دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل مستقر است.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران در سازمان اورژانس کشور نیز فعال شده و معاون عملیات اورژانس کشور به محل اعزام شد، گفت: تا حوالی امام‌زاده داوود (ع) خبری از وقوع سیلاب نبود، اما با حضور عوامل اورژانس در این محل مشاهده شد که در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است.

خسارات ناشی از سیلاب در امامزاده داوود (ع)

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کرده بود، گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت شش تن است که در این میان مصدومیت چهار نفر شدید است که این افراد در اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در حال دریافت خدمات درمانی هستند. البته احتمال افزایش مصدومان در این حادثه وجود دارد.

خالدی با بیان اینکه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر درخواست تیم جستجو و نجات انجام شده است، گفت: همچنین بالگرد اورژانس البرز نیز آماده پرواز در منطقه است و با روشن شدن هوا نسبت به پرواز و گشت زنی در این محدوده اقدام خواهد شد.

وی از قطع برق در این محدوده نیز خبر داد و گفت: امدادرسانی در این محدوده همچنان ادامه دارد و دو بیمارستان شهدای تجریش و حضرت رسول نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. 

خسارات ناشی از سیل اعزام ۵ گروه نجات از سوی آتش‌نشانی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره ماموریت آتش‌نشانی تهران در سیلاب رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) گفت: این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند. با این وجود عوامل آتش‌نشانی جزو اولین نیروهای امدادی حاضر در این منطقه بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع) ، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، گفت: پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند. اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است.

امدادگران در حال انتقال یک مصدوم رانش زمین در پی جاری شدن سیلاب

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان اورژانس کشور ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ، آمبولانس ، جمعیت هلال احمر ، تهران ، مجتبی خالدی ، سازمان مدیریت بحران شهر تهران ، بیمارستان شهدای تجریش ، سخنگوی آتش‌نشانی تهران ، سید جلال ملکی ، سیل ، امام زاده داوود

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران آمبولانس جمعیت هلال احمر تهران مجتبی خالدی سازمان مدیریت بحران شهر تهران بیمارستان شهدای تجریش سخنگوی آتش نشانی تهران سید جلال ملکی سیل امام زاده داوود سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران سازمان اورژانس کشور امام زاده داوود امامزاده داوود جاری شدن سیلاب سخنگوی سازمان اعزام شد گل و لای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار امروز در برنامه زنده پرسمان شبکه خاوران گفت: طی دو سه سال اخیر، روز‌های بهاری متفاوتی را در خراسان جنوبی تجربه می‌کنیم و بارش‌های مناسبی هم امسال داشتیم.


عباس زاده با بیان اینکه این بارش‌ها برای خراسان جنوبی که چندین سال از خشکسالی رنج می‌برد، بسیار نوید بخش است، افزود: سال زراعی از مهر هر سال تا پایان شهریور سال آینده است که از ابتدای سال زراعی جاری، متوسط بارش استان ۱۰۱ و نیم میلی متر است که به دنبال همین بارش‌های اخیر (اسفندماه و فروردین ماه) حاصل شده است.


وی گفت: متوسط میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۹۴.۷ دهم میلی متر بوده که امسال تا این لحظه حدود ۱۰ درصد افزایش بارندگی داشته ایم، اما هنوز به متوسط بارش‌ها در بلند مدت نرسیده ایم و باید به ۱۱۷.۶ دهم میلی متر برسیم.


معاون استاندار با بیان اینکه نسبت به دوره بلند مدت مشابه ۱۴ درصد کاهش بارندگی داریم، افزود: بیشترین بارش‌ها مربوط به حاجی آباد زیرکوه با ۶۷.۲ دهم میلیمتر بود که پیش بینی‌های هواشناسی و دو مرحله هشدار سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و سیلاب از قبل اطلاع رسانی شده بود.


عباس زاده با اشاره به حرف مردم در زیرکوه که چنین بارشی را در ۶۰ سال گذشته بی سابقه خوانده بودند، گفت: بارش شدید از ساعت ۱:۲۰ تا پنج صبح در زیرکوه، سیلاب را جاری کرد که البته با توجه به هشدار‌های هواشناسی برای پنج شهرستان، همه در آماده باش کامل بودیم و به محض اینکه تمرکز بارش‌ها در زیرکوه اتفاق افتاد، امکانات برای رفع مشکلات بسیج شد.


وی با بیان اینکه مهمترین خسارت سیل به محور‌های مواصلاتی بوده، گفت: حجم سیلاب بالا بود لذا برخی راه‌ها بسته شد البته پلیس راه و راهداری تا آخر شب همه‌ی محور‌ها را بازگشایی کردند، اما شانه‌ی جاده‌ها شسته شده و زیر آسفالت جاده‌ها خالی و ناایمن شده است و قطعاً ترمیم آن زمان بر است.


معاون استاندار از همراهی همه دستگاه‌ها با وجود فاصله زیاد زیرکوه تا مرکز استان قدردانی کرد و افزود: به درخواست فرماندار زیرکوه، جلسه مدیریت بحران در استان برگزار و امکانات و دستگاه‌ها برای کمک رسانی بسیج شدند.


عباس زاده با بیان اینکه یک اقدام و همکاری خوب در شرایط بحران را تجربه کردیم، گفت: معادن اطراف حاجی آباد، فرمانداری قاین، راهداری، بنیاد مسکن، هلال احمر، بسیج سازندگی، قرارگاه شهید ناصری و ارتش پای کار آمدند و تا ظهر عمده دغدغه‌ها رفع شده بود.


وی با ذکر اینکه روستا‌های در مسیر سیل بازدید شده، افزود: خسارت به واحد‌های مسکونی و محل‌های نگهداری دام‌ها و بخش کشاورزی در سطح روستا‌ها زیاد بود.


معاون استاندار گفت: تیم‌های ارزیاب از روز گذشته در محل حاضر شده اند و خسارت‌ها بعد از برآورد در روز‌های آینده جمع بندی و اعلام خواهند شد.


عباس زاده با اشاره به دغدغه بازماندگان کنکور در سیل زیرکوه، افزود: از ساعت ۵ صبح دغدغه حضور بموقع دانش آموزان در کنکور را داشتیم و تمهیداتی هم در این زمینه اندیشیده شد، اما تعدادی دانش آموز گرفتار سیلاب شده بودند، هلیکوپتر هم جوابگوی حجم دانش آموزان نبود و به زمان کنکور هم نمی‌رسیدیم.


وی با تأکید بر اینکه بلافاصه گزارش بازماندگان کنکور اطلاع رسانی شد، گفت: استاندار با رئیس سازمان سنجش صحبت کرد و اعلام شد که ظرف یکی دو هفته آینده آزمون مجدد برای بازماندگان کنکور برگزار خواهد شد و برگزاری مجدد آزمون کنکور در سطح ملی بی سابقه است و خوشحالیم که مشکل بازماندگان کنکور استان حل شد.


عباس زاده با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های رسمی و رصد‌های علمی در کنار تغییر اقلیم، نوع بارش باران در کشور تغییر کرده و بارش‌ها مقطعی و سیلاب آسا شده است، گفت: در اکثر نقاط کشور ما شاهد این بارش‌ها هستیم، در سیستان و بلوچستان و یا ۱۵ استان جنوبی کشور سال گذشته این مهم اتفاق افتاده است.


وی افزود: خراسان جنوبی پهناور و حوزه آبریز استان وسیع است و برای مدیریت آن، نیاز به تدابیر ویژه دارد، البته سد‌ها و بند‌های خاکی و سازه‌های آبخیزداری برای مدیریت سیلاب و تأمین آب در حال انجام است.


عباس زاده با تأکید بر ضرورت بیمه شدن واحد‌های مسکونی و کارگاهی و مزارع کشاورزی، گفت: در همان ظهر روز حادثه سیلاب، مدیران بیمه کارآفرین که دو هزار بیمه گذار در شهر حاجی آباد دارند، در منطقه حضور پیدا کردند و مقرر شد امروز شنبه غرامت خسارت دیدگان را واریز کنند.

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است