Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه آمریکایی «ان بی سی» گزارش داد در حالی که آمریکا شاهد افزایش تلفات ناشی از حمل سلاح است، یک هیئت از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سازندگان اسلحه در آمریکا در دهه گذشته بیش از یک میلیارد دلار از محل فروش سلاح‌های تهاجمی به غیرنظامیان درآمد داشته اند و حتی برخی از شرکت‌ها درآمد خود را از محل فروش اسلحه سه برابر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، به گفته کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، شرکت «دانیل دیفنس»، به عنوان شرکتی که سازنده اسلحه مورد استفاده از سوی عامل تیراندازی در شهر «اووالده» در تگزاس هم بوده، در سال ۲۰۲۱ از محل فروش سلاح سبک‌ای آر-۱۵ بیش از ۱۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

این هیئت با استناد به داده‌های مالی داخلی بدست آمده از شرکت «استورم روگر اند کو» اعلام کرد که این شرکت درآمد ناخالص خود را در همین بازه زمانی تقریباً سه برابر کرده و عایدات خود را از محل فروش اسلحه از ۳۹ میلیون دلار به بیش از ۱۰۳ میلیون دلار افزایش داده است.

شرکت «اسمیت و وسون» که سلاح‌های پرقدرت مورد استفاده در قتل عام چهارم ژوئیه در هایلند پارک، ایلینوی را فروخته، هم در این بازه زمانی شاهد افزایش دو برابری درآمدش از محل فروش اسلحه‌های بلند بوده و توانسته عایدات خود را از محل فروش اسلحه از ۱۰۸ میلیون دلار به ۲۵۳ میلیون دلار افزایش دهد.

پس از وقوع تیراندازی‌های جمعی در بوفالو، نیویورک و اووالده، مجلس نمایندگان کار بررسی سودآوری صنعت اسلحه در آمریکا را آغاز کرد. یافته‌های اولیه هیئت منتخب این مجلس روز چهارشنبه منتشر شد؛ چرا که انتظار می‌رفت مدیران اجرایی شرکت‌های «دانیل دیفنس» و «استورم روگر اند کو» در جلسه استماع مجلس نمایندگان درباره نقش صنعت ساخت اسلحه گرم در گسترش خشونت با اسلحه در آمریکا حضور یابند.

«کارولین مالونی» نماینده دموکرات و رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی نوشت: این شرکت‌ها سلاح‌هایی را به غیرنظامیان می‌فروشند که برای کشتن افراد در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی شده‌اند.

وی افزود: این تفنگ‌ها، سلاح انتخابی از سوی قاتلان جمعی هستند که کودکان خردسال را در مدرسه، عبادت‌کنندگان را در کلیسا‌ها و کنیسه‌ها [هدف گرفته]و خانواده‌هایی که چهارم ژوئیه را جشن گرفته بودند وحشت زده و سلاخی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا حمل سلاح در آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​

تین نیوز

شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده های میلیون ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ