Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود برگزاری شش دور از مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان برای عادی سازی روابط، اما این توافقات اولیه منجر به نرمش طرف سعودی در میدان ورزش نشده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ در حالی که ادعا می‌شود مذاکرات ایران و عربستان سعودی بزودی به سطح وزرای خارجه دو کشور می‌رسد و طرف سعودی دست دوستی و رفع تنش به سوی ایران دراز کرده است، اما این دیپلماسی به فوتبال سرایت نکرده و روابط در ورزش همچنان تیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم های ایرانی با حضور در ترکیه جهت آماده سازی پیش فصل، چند بازی دوستانه نیز برگزار کرده اند. تا امروز باشگاه های ایرانی با تیم های کشور ترکیه، قطر، مراکش و الجزایر یا بازی کرده اند و یا برای برگزاری بازی دوستانه در ترکیه به توافق رسیده اند. علاوه بر تیم های این کشورها، چند تیم عربستانی و بحرینی نیز در ترکیه حضور دارند اما آنها حاضر به بازی مقابل تیم های ایرانی نشده اند!

تیم های کشورهای مختلفی این روزها همزمان در ترکیه اردو زده اند. حتی برخی از تیم های عربستانی و بحرینی با تیم های ایرانی در کمپ مشترک تمرین می کنند. از همین رو برگزار کنندگان تورهای ورزشی برای بازی دوستانه میان تیم های ایرانی با تیم های بحرینی و عربستانی برنامه ریزی کردند اما تیم های این دو کشور بازی دوستانه با تیم های ایرانی را نپذیرفتند.

حتی مسئولان یکی دو باشگاه ایرانی و عربستانی برای برگزاری بازی تدارکاتی به توافق هم رسیدند اما ناگهان مسئولان باشگاه های عربستانی اعلام کردند که از کشورشان برای برگزاری این بازی منع شده اند. مسئولان این باشگاه ها از باشگاه های ایرانی برای لغو بازی عذرخواهی کردند و گفتند که لغو بازی خواسته آنها نبوده است.

این مساله که از سوی کشورهای عربستان و بحرین به باشگاه های شان اعلام شده با تیم های ایرانی بازی دوستانه برگزار نکنند حکایت از سال آسیایی سختی برای باشگاه های ما دارد.

همه از روابط حسنه میان کشورهای عربستان و بحرین آگاهی دارند و زمانی که آنها حتی حاضر به بازی دوستانه مقابل تیم های ایرانی نیستند، ممکن است از نفوذ و قدرت بالای شان در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برای به دردسر انداختن باشگاه های ایرانی استفاده کنند.

کشور ما در حال حاضر از قدرت نفوذ بالایی در کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار نیست. همین می شود که در سالیان گذشته آوردن پرچم خلیج همیشه فارس به ورزشگاه در بازی ایرانی واکنش شدید AFC و جریمه باشگاه ایرانی را در پی دارد ولی اینگونه اعمال نفوذها برای لغو بازی دوستانه درحالی که خود باشگاه هم راضی به برگزاری بازی است نه بازتاب خبری پیدا می کند و نه واکنشی از سوی AFC در پی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم ایران و عربستان بازی تدارکاتی اردوی خارجی اسکوچیچ مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه استهبان محرم تیم های ایرانی بازی دوستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال بردهای الهلال در لیگ عربستان

الهلال در ادامه پیروزی‌های پیاپی خود در لیگ عربستان این بار با سه گل التعاون را در هم کوبید.

به گزارش ایسنا ، در ادامه هفته سی‌ام رقابت های لیگ عربستان یک بازی برگزار شد.

در این بازی الهلال صدرنشین مهمان التعاون بود و توانست با سه گل به پیروزی برسد تا روند خیره‌کننده آن در لیگ ادامه داشته باشد.

گل‌های الهلال را در این بازی میتروویچ، سعود عبدالحمید و الشهری به ثمر رساندند.

الهلال با پیروزی که در این بازی به دست آورد ۸۳ امتیازی شد و اختلافش را با النصر تیم دوم جدول به ۱۲ امتیاز افزایش داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • سریال برد‌های الهلال در لیگ عربستان
  • سریال بردهای الهلال در لیگ عربستان
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • صهیونیست‌ها راه کاروان‌های بشر دوستانه را مسدود کردند
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف