Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا گفت: با پیگیری های انجام شده، طرح هایی برای ارائه و تصویب در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان همدان تدوین شده که مهمترین آنها طرح "پهنه فناوری و کارخانه نوآوری" است.

منوچهر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با پیگیری های رئیس دانشگاه بوعلی سینا و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح هایی برای ارائه و تصویب در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان همدان تدوین شده که مهمترین آنها طرح "پهنه فناوری و کارخانه نوآوری" است که در صورت توافق و با کمک تأمین اعتبارات مالی روند احداث آن در زمینی به مساحت دو هکتار آغاز خواهد شد، احداث این پهنه فناوری، گامی بزرگ در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در استان خواهد بود و امیدواریم سفر رئیس جمهور دولت انقلابی و مردمی سیزدهم به استان همدان منشأ خیر و برکت در مباحث علم و دانش و فناوری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا و با تدوین و تنظیم طرح‌ها و پروژه‌هایی مختلف فناوری، به دنبال استفاده از برکات حضور هیأت دولت در استان هستیم، مطرح کرد: به دنبال این موضوع هستیم که "پردیس علم و فناوری" را در دانشگاه بوعلی احداث کنیم که موافقت‌ اولیه این پروژه به دست ما رسیده و به دنبال تأمین شرایط مورد نیاز برای راه‌اندازی پردیس هستیم که در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: با احداث "پردیس علم و فناوری" در دانشگاه بوعلی سینا، سطح حمایت ها از واحدهای فناور توسعه پیدا خواهد کرد و امیدواریم با حمایت‌های وزارت علوم و پیگیری و همکاری‌های ریاست دانشگاه بوعلی سینا، طی ماه‌های آینده شاهد تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه بوعلی سینا باشیم.

وی درباره شرایط فعلی مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: هم اکنون در مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا حدود ۴۰ واحد فناور و دو شرکت دانش بنیان مستقر هستند، سه شرکت دانش بنیان فرآیند خود در مرکز رشد را به اتمام رسانده‌ و برای توسعه هرچه‌بیشتر به پارک علم و فناوری انتقال داده شده‌اند و هشت واحد فناور در حال حاضر در مرحله ارزیابی برای تبدیل به شرکت دانش بنیان شدن هستند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه طرح‌های بسیار جالب و خوبی توسط واحد های فناور در مرکز رشد پیگیری می شود، تصریح کرد: برخی از شرکت های این مرکز قابلیت تبدیل به شرکت خلاق را دارند، از جمله آنها شرکتی است که طرحی در راستای احداث نیروگاه خورشیدی را ارائه داده و در این طرح، در آرامستان‌ها با تبدیل سنگ قبرها به سنگ قبر خورشیدی، بدون ایجاد هزینه نیروگاه‌های خورشیدی تأسیس می‌شود. یعنی این شرکت کاری می‌کند که بدون ایجاد هزینه مضاعف و با همان هزینه‌هایی که در آرامستان‌ها صرف می‌شود، نیروگاه خورشیدی در این آرامستان‌ها احداث شود تا بتواند نقشی مؤثر در تولید برق داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فناور با کمترین کار اداری می‌توانند در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری مستقر شوند، بیان کرد: برخی از واحدهای فناور برای ارائه محصولاتشان نیاز به اخذ مجوز از برخی نهادهای دولتی دارند که معمولاً فرآیند اداری دریافت این مجوزها طولانی و زمان‌بر است و باید این مسئله تسهیل شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در مباحث نقدینگی و مالی نیز مشکلاتی وجود دارد، در استان همدان صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از واحدهای فناور داریم اما سرمایه این صندوق محدود است و نمی تواند پاسخگوی تمامی نیاز های مالی واحدهای فناور استان باشد و توسعه این صندوق از شرایط اصلی توسعه زیست بوم فناوری استان است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مرکز رشد، گفت: مرکز رشد چندین رویداد مهم و کلیدی در پیش دارد که یکی از آنها "اولین رویداد تخصصی کشاورزی استان همدان" است که با همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا و حمایت پارک علم و فناوری و دیگر نهادها برگزار می‌شود و در حال حاضر فراخوان جذب ایده‌ها آغاز شده و مهلت آن تا انتهای مردادماه است و احتمالاً در صورت استقبال تا آخر شهریورماه نیز تمدید خواهد شد، ایده‌های ارائه شده در این رویداد توسط داوران بررسی خواهند شد و در صورت موافقت جذب مرکز رشد و پارک علم و فناوری شده و از حمایت های مختلف برخوردار می‌شوند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا اعلام کرد: مرکز رشد رویدادها و طرح‌های دیگری نیز در پیش دارد که می توان به رویدادی در حوزه مهندسی اشاره کرد که در مرحله بررسی است و هنوز جزئیات آن نهایی و اعلام نشده است.

وی در پایان گفت: مرکز رشد دانشگاه بوعلی بزرگترین مرکز رشد دانشگاهی در استان است که به دنبال جذب ایده‌های فناور و حمایت از آنها است، در ضمن در تلاش هستیم فضاهای استقرار شرکت‌ها در مرکز رشد را افزایش دهیم و نوع حمایت‌ها از آنها نیز گسترش یابد و امید است مطابق امر و توصیه مقام معظم رهبری و در راستای نامگذاری سال به نام "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" با توسعه زیست بوم فناوری در استان و گسترش حمایت ها از واحدهای فناور و دانش بنیان، شاهد شکوفایی تولید در استان و اشتغالزایی تحصیلکرده‌ها باشیم و امیدواریم سفر رئیس جمهور دولت انقلابی و مردمی سیزدهم به استان همدان موجب افزایش امید، شور و نشاط اجتماعی و همچنین توفیق روزافزون در مباحث علم و دانش و فناوری همدان شود.

به گزارش ایسنا، مرکز رشد دانشگاهی از زیرمجموعه‌های پارک علم و فناوری است که با جذب و ثبت طرح‌ها و ایده‌ها از طریق دانشجویان و نخبگان از آنها از اول راه تا رسیدن به مرحله تجاری‌سازی و پیشرفت‌های بیشتر شرکت و واحدهایشان حمایت می‌کند و امورات شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و... را با مستقر کردن آنها در اماکن تعیین‌شده و در اختیار گذاشتن تسهیلات مناسب برای آنها تسریع و تسهیل می‌بخشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا سفر رئیسی به همدان پهنه فناوری کارخانه نوآوری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دانشگاه بوعلی سینا زیست بوم فناوری و نوآوری سفر رییس جمهور مرکز رشد دانشگاه بوعلی دانشگاه بوعلی سینا پارک علم و فناوری واحدهای فناور استان همدان سفر رئیس جمهور پهنه فناوری مرکز رشد دانش بنیان مرکز رشد حمایت ها ایده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای