Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید کیانی صبح امروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار کرد: تلکه‌کابین جانانلو تا پشت دریاچه سد خداآفرین و آکواریوم جلفا از جمله پروژه‌هایی است که طراحی شده و به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار در این حوزه‌ها هستیم.

تدوین راهبردهای فرهنگی و گردشگری ارس

کیانی از تدوین برنامه‌ی جامع فرهنگی اجتماعی، ورزشی و گردشگری خبر داد و ابراز کرد: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی از جمله کمک به احداث مسجد جلفا، فرهنگسرا، زورخانه، و ورزشگاه خداآفرین صورت گرفته ولی عمده مشکل این است که این اقدامات و هزینه‌ها بر اساس ساختار راهبردی جلو نرفته و به‌صورت جزیره‌ای و توزیع نامتوازن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ما نیازمند تدوین راهبردهای فرهنگی و گردشگری هستیم.

راه‌اندازی مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه‌ای ارس در راستای توانمندسازی نیروی کار‌

وی با اشاره به افتتاح مرکز بین‌المللی آموزش فنی حرفه‌ای در ارس، اعلام کرد: این مرکز با همکاری اداره کار سازمان منطقه آزاد ارس می‌تواند در مهارت آموزی و توانمندسازی شاغلین و کارجویان نقش مهم و محوری داشته باشد و بخشی از دغدغه واحدها را در تامین نیروی انسانی ماهر رفع کند.

باید نیازهای درمانی ارس مرتفع شود

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اذعان داشت: از مهم‌ترین مشکلات موجود در منطقه آزاد ارس در حوزه بهداشت و درمان نبود امکانات مناسب درمانی و بیمارستان در محدوده منطقه است و مطالبه‌ی اهالی به‌حق است.

وی تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فناوری را مهم خواند و گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان زیرساخت‌های بسیار مساعدی در ارس وجود دارد و طی جلسه‌ای که با مسئولین حوزه دانش بنیان استان داشتیم پیشنهاد شد که مناطق آزاد ارس به‌عنوان هاب صادراتی شرکت‌های دانش بنیان معرفی شود.‌

 

بالاخره نمایندگان مجلس نیز نماینده مردم‌اند 

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه در انتصابات از خیلی افراد مشورت می‌گیرد، ادامه داد: بالاخره نمایندگان مجلس نیز نماینده مردم‌اند و از آنان و سایر مسئولان استان مشورت می‌خواهم اما تصمیم نهایی را با جمع‌بندی خود می‌گیرم و اینکه انتصابات را به نمایندگان ربط دهند صحت ندارد.‌‌

پرداخت به حواشی فرصت‌سوزی است

وی پرداخت به حواشی را فرصت‌سوزی خواند و در پاسخ به این سئوال که چرا حقوق مدیرعامل پیشین منطقه آزاد ارس را سازمان پرداخت می‌کند، ابراز داشت: پروسه‌ی بازنشستگی مدیرعامل قبلی در حال انجام است و تا زمان بازنشستگی باید طبق مقررات رفتار شود.

با افزایش درآمدهای سازمان منطقه آزاد ارس، هادیشهر می‌تواند از آن منتفع شود‌

کیانی در پاسخ به این سئوال که الحاق هادیشهر به محدوده‌ی منطقه آزاد ارس به کجا رسیده است، یادآور شد: طبق مصوبه‌ی مجلس توسعه منطقه آزاد ارس باید در حاشیه‌ی رود ارس اتفاق بیافتد. با این حال ما اگر منابع درآمدی‌مان را افزایش دهیم شهرهای دیگر اطراف و هادیشهر چه جزو منطقه آزاد باشد، چه نباشد می‌تواند منتفع بشود. همانطور که پروژه احداث جاده مرند_جلفا خارج از محدوده است و منطقه آزاد ارس آن را پیش می‌برد.

وی تقویت و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری را لازمه‌ی جذب مسافر و انتفاع ارس‌وندان برشمرد و بازنگری طرح جامع را جزو اولویت‌های کاری‌اش دانست.

حمایت سازمان منطقه آزاد ارس از تولید داخلی

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پاسخ به سئوال یکی از مدیران رسانه درخصوص ادعای قاچاق کالا در مناطق آزاد گفت: من به این نتیجه نرسیده‌ام که اینجا قاچاق رخ می‌دهد یا خیر. اولا در شهرهای مرزی پتانسیل قاچاق وجود دارد و مختص ارس هم نیست اما منطقه آزاد ارس نیز وظیفه قانونی در این باره ندارد و وظیفه برخورد با گمرک و سایر نهادهاست. با گمرک جلفا صحبت کردیم و تعارف هم نداریم و طبق ابلاغ ریاست‌محترم جمهوری همه نهادهای منطقه باید هماهنگ با ما عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گمرک قاچاق ریاست جمهوری منطقه آزاد ارس قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس جلفا مرند هادیشهر خداآفرین مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفه ای ارس مجید کیانی سازمان منطقه آزاد ارس دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم