Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:08:44 GMT

نمی‌توان مشهد را با بودجه محلی اداره کرد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۳۳۳۷

نمی‌توان مشهد را با بودجه محلی اداره کرد

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با بیان اینکه مشهد را به عنوان یک جهان‎شهر نمی توان با بودجه محلی اداره کرد گفت: مشهد سالانه از ۳۰ میلیون زائر پذیرایی می‌کند، بنابراین، تخصیص بودجه ملی برای این کلان‌شهر ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد، موسی‌الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد در یازدهمین جلسه این شورا با تأکید بر توجه شورای ششم به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان مشهدی اظهارداشت: شورا در مصوبه جدید خود مقرر کرده تا شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر معافیت از عوارض ساختمانی، از پرداخت عوارض مربوط به آتش‌نشانی و خدمات شهری هم معاف باشند تا دیگر هیچ مانعی برای راه‌اندازی دفاتر و مراکز اشتغال‌زایی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر این، طبق تفاهم‌نامه‌ای که در روزهای اخیر با سازمان بازآفرینی‌های شهری منعقد شده است، هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این سازمان در اختیار شورای شهرستان قرار می‌گیرد تا برای کمک به کارآفرینی در روستاهای متصل و منفصل پهنه‌های پیرامونی شهر مورد استفاده قرار بگیرد.

گزارش تسنیم از جلسه شورای شهر مشهد مقدس/ طرح بازار تخصصی «عفاف و حجاب» و همسان‌سازی پیاده‌روها در معابر فرعی تصویب شدگزارش جلسه شورای شهر مشهد| افزایش سهم بودجه‌های عمرانی حاشیه شهر/ ساماندهی دکل‌های مخابراتیدر چهل‌و‌پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس چه گذشت؟

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد، اصلی‌ترین چالش در مسیر اشتغال‌زایی در شهرستان را مهاجرت معکوس دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا ساکنان مناطق حاشیه شهر، برای بازگشت به روستاهای خود ترغیب شود و تحقق این هدف، درگرو حمایت از مشاغل خرد و خانگی است بنابراین همان‌طور که تاکنون 36 روستای پیرامونی مشهدالرضا (ع) در پوشش خدمات حمل‌ونقل شهری قرار دارند، شهرداری مشهد مکلف شده که تا پایان سال 1401،سایر روستاهای پیرامونی را هم تحت این پوشش قرار دهد و این فقط یک گام برای ترغیب مردم به مهاجرت معکوس است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید دارند که صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند در خدمت اشتغال قرار بگیرد و اگر این هدف محقق شد، بسیاری از چالش‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حل می‌شوند زیرا تولیدکنندگان صنایع‌دستی هم در سال‌های اخیر، رویکرد و رویه تولید خود را متحول کرده تا زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران فراهم باشد.

سخنگوی شورای شهر مشهد تصریح کرد: حال مردم خوب است زمانی که حال اقتصاد شهر خوب باشد و در این رابطه متقابل، حمایت از سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر بخش خصوصی برای به اشتراک‌گذاری سرمایه‌های خود جرئت ریسک نداشته باشند، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که توسعه شهری شتاب مطلوبی داشته باشد و شهرداری از جایگاه تصدی‌گری خارج شود.

وی در انتها تأکید کرد: ارتقای سطح خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) در اولویت راهبردهای اعضای شورای ششم و مدیریت شهری قرار دارد اما حقیقت این است که در مشهدالرضا (ع) به‌عنوان یک جهان شهر، نمی‌توان انتظار داشت که بودجه برای خدمت‌رسانی به چهار میلیون نفر تعریف شود اما شهر در هر سال از 30 میلیون زائر پذیرایی کند. بنابراین، تخصیص بودجه ملی برای دریافت خدمت ملی یک ضرورت انکارناپذیر است.

انتهای پیام/2828/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است