Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید رحمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: ۱۴ نفر از عاملان آتش سوزی مزارع کشاورزی و دو شرکت در آبیک که بدون توجه به قوانین و مقررات و بصورت خودسرانه باعث تخریب محیط زیست و آتش سوزی بیش از ۴۵ هکتار از مزارع شدند، توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

وی افزود: همه ساله با توجه به فرا رسیدن فصل گرما وبرداشت محصولات کشاورزی، بعضی از کشاورزان با اهدافی همچون از بین بردن علف‌های هرز باقیمانده در مزارع به منظور کاهش هزینه مبارزه با آن در سال بعد، از بین بردن آفات گیاهی و جلوگیری از ایجاد محیط مناسب تکثیر این آفات و ایجاد سهولت بیشتر در عملیات کاشت و داشت، برای آماده کردن زمین‌های کشاورزی خود برای کشت دوم اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می‌کنندکه به غیر از آنکه چهره‌ای بدی از طبیعت را نشان می‌دهد، باعث مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم و اکوسیستم منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رحمانی، بر اساس قانون حفظ و احیای منابع طبیعی آتش زدن نباتات در مزارع و باغات، داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگل بانی ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از کشاورزان خواست: با بهره گیری از روش‌های جایگزین و غیر مخرب و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان سازمان جهاد کشاورزی، برای مدیریت اصولی پسماند‌های کشاورزی اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع قضایی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد