Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلارام درود گفت: واکسن پاستوکووک در مطالعات بالینی که در ۸ شهر و ۲۴ هزار نفر انجام شد، ثابت کرد بالغ بر ۹۰ درصد کارآیی مثبت دارد و در اطفال از ۲ سال به بالا در کوبا و ۵ سال به بالا در ایران مجوز مصرف دارد.

او گفت: ما قرار داد انتقال تکنولوژی واکسن پنوموکوک یا ذات الریه کودکان را با دستور مقام معظم رهبری در دستور کار داشتیم و تکنولوژی تولید این واکسن دقیق مشابه با واکسن پنوموکوک بود و مطالعات تولید آن را حدود ۳ یا ۴ سال پیش شروع کردیم لذا در توسعه آن متوجه شدیم ظرفیت تولید این واکسن بر اساس همان تکنولوژی وجود دارد و پاستووکووک نیز از آن بهره برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این تکنولوژی تاییدیه‌های جهانی را اخذ و کارایی خود را مشخص کرده است، به طوری که ایمنی آن ثابت شده است لذا انستیتو پاستور به سراغ آن رفت و با افتخار می‌توان گفت جز تنها عضو‌های شبکه انستیتو پاستور‌ها هستیم که تولید واکسن را نیز در دستور کار خود داریم. در زمانی کوتاه یعنی کمتر از یک سال این واکسن توسعه پیدا کرد و به معاونت سلامت وزارت بهداشت عرضه شد.

درود گفت: بیشتر مردم کشورمان می‌دانند که وارد پیک جدید کرونا شده ایم و باید مواردی زیادی را رعایت کنیم. اکنون تابستان است و مسافرت‌ها بیشتر می‌شود ، همچنین در آستانه بازگشایی مدارس هستیم. از همه مهم‌تر مراسم هایی به واسطه ماه محرم انجام خواهد شد لذا به شکل‌های مختلف شاهد تجمعات  خواهیم  بود.

او گفت: با توجه به تکنولوژی‌هایی که داریم در جهان جز کشور‌هایی هستیم که برای دریافت دز یادآور واکسن حق انتخاب داریم.واکسن موضوعی تبلیغانی نیست و اساس علمی دارد و هر شرکتی که به توانایی  تولید واکسن رسیده و تاییدیه‌های لازم را از سازمان عذا و دارو کسب کرده است مردم باید به آن اطمینان کنند.

به گفته او، ویروس کرونا تقریبا ویروسی جدید است لذا نمی‌دانیم که ماندگاری آن در بدن چه گونه است و چه عارضه‌هایی دارد و در نتیجه عقل حکم نمی‌کند که بدن خود را به واسطه نزدن واکسن در معرض ویروسی ناشناخته قرار دهیم.

معاون تولید انستیتوپاستور گفت: واکسن انستیتو پاستور، واکسن پروتئینی نو ترکیب است، فرمولاسیون آن نیز مانند واکسن هپاتیت است که در بدو تولد به کوکان نیز تزریق می‌کنند. در نتیجه از امن بودن آن بسیار اطمینان داریم.

او گفت: واکسن ما در کشور در حال حاضر در کنار یکی از واکسن های وارداتی مجوز مصرف در اطفال را دارد و در دنیا نیز همین واکسن در آمریکای جنوبی و بلاروس مجوز مصرف در کودکان را نیز کسب کرده است.

او افزود: مقاله‌ای توسط محققین آکسفورد پخش شده است که ۳ دز آسترازنکا و ۳ دز فایزر در امیکرون تاثیر خود را از دست داده است و توصیه سازمان بهداشت جهانی به آن است که اگر هر شخصی ۲ دز واکسن را از هر پلتفرمی زده است دز سوم را حتما از پلتفرمی مختلف استفاده کند تا تاثیر در سویه‌های مختلف کرونا بیشتر باشد.

او گفت: مطالعات جدیدی که در انیستیتو پاستور انجام شده است تاثیر پاستو کووک را به عنوان دز یاد آور در چند نوع پلتفرمی دیگر مانند آسترازنکا و سینوفارم مقایسه کرده و مشخص شده که اگر به عنوان مثال دز یادآور سینوفارم تا ۳۳ برابر آنتی بادی در بدن بالا می برد، پاستوکووک بالغ بر ۱۰ برابر موفق به این کار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا امیکرون او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!