Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@06:04:28 GMT

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۳۶۶۴

۸ مصدوم و ۲ فوتی در سیلاب تهران تاکنون

در پی جاری شدن سیلاب در برخی مناطق غربی و جنوبی استان تهران تاکنون ۸ تن از هموطنان مصدوم و ۲ تن نیز جان باخته‌اند و با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها و رانش زمین در برخی نقاط ، در حال حاضر تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در تهران و شهرستان‌های استان مشغول امداد رسانی بوده و جستجوی برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته شاهد بارش شدید باران در استان تهران بودیم که در پی این بارش‌ها در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی شاهد آبگرفتگی، رانش زمین و وجود گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داوود) هستیم. بر این اساس عوامل عملیاتی هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و مدیریت بحران استان در آماده باش قرار گرفتند. در همین راستا و بنا بر اعلام هلال احمر استان تهران بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور داشته و در حال امداد رسانی هستند. 

همچنین به گفته شاهین فتحی مدیرعامل هلال احمر تهران در سیل امامزاده داوود تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شده‌ و ۲ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین جست‌وجو برای یافتن مفقودان احتمالی ادامه دارد.

بنابر اعلام هلال‌احمر، گل‌ولای به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها در  زمین گیر افتاده‌اند. این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد رخ داده که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، رئیس جمعیت هلال احمر از اولین دقایق صبح با بالگرد به آسمان تهران رفت تا وضعیت مناطق سیل زده امامزاده داوود و کن را ارزیابی کند. همچنین وزیر کشور و استاندار تهران نیز اکنون در جمع مردم حادثه دیده حاضر شدند.

 

امدادرسانی تیم های واکنش سریع به گرفتاران در سیلاب

بنا بر اعلام شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران  تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار دارند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند. تا این لحظه، حادثه جدی در استان تهران به غیر از گرفتاری چند خانواده در گل و لای و مسدود شدن راهها، گزارش نشده است که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران در حال ارائه خدمات هستند. این در حالیست که تیم واکنش سریع و سه تیم عملیاتی هلال احمر شهرستان تهران مشغول امداد رسانی در منطقه امامزاده داوود پایتخت هستند، یک تیم به همراه راهداری در منطقه فشم شهرستان شمیرانات حضور دارد، یک تیم امداد و نجات در محدوده نیروگاه برق شریف آباد پاکدشت مشغول رهاسازی خانواده‌ای گرفتار شده هستند و یک تیم نیز در روستای قشلاق ملارد، در حال فعالیت هستند و در صورت نیاز تیم‌های بیشتری به این مناطق اعزام خواهند شد.

به گفته وی تا این لحظه، سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو کشته داشته و جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد. علاوه بر یک تیم واکنش سریع ، یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتش‌نشانی، جستجو ادامه دارد.

 

این خبر به‌روز رسانی می‌شود...

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سیل تابستانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سیل تابستانی هلال احمر استان تهران جمعیت هلال احمر امداد و نجات امداد رسانی واکنش سریع بر اعلام یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان